Få loss smycket?? Tips!
Gjorde en labret-piercing för 1,5 månad sen, och tänkte nu ta och byta läksmycket mot antingen en ring eller en labret med kortare stav (har båda alternativen hemma).
Men jag får ju inte loss den där sablans kulan!! Den sitter som berget. Hur gör man? Försöker hålla i plattan på baksidan med ena handen och snurra kulan med andra, men plattan bara snurrar mellan fingrarna.
Har försökt hålla fast plattan med en tång, men då får jag inget grepp om kula med fingrarna.
Har försökt hålla fast plattan med tyg emellan så att det inte ska glida pga saliven, men det funkar inte heller.
Har inte tid och ork att ta mig till piercingstudion och be om hjälp..
Och bara för att kontrollera - man bör väl snurra kulan motsols för att få loss den?
#1 ja
Torka rent plattan från saliv och använd engånsplasthandskar. Då får man ett bättre grepp.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det går mycket bättre med såna plasthandskar som någon skrev. Man får ett mycket bättre grepp. Har själv fått använda det någon gång.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Går alltid till piercare, tycker att det är en äcklig känsla första gången man byter smycket.
Vänta tills du får tid;)
Få allt torrt och kämpa lite mer med tyget så ger den sej förhoppningsvis
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Jag bytte min för första gången själv igår efter att jag blivit piercad och den satt som sten! men med hjälp av bomullspads på var sida så gick det utmärkt, man får ett bättre grepp då :)
Jag har nu försökt att hålla fast baksidan av smycket genom att klämma fast staven hårt med en nageltång, samtidigt som jag försökt skruva av kulan med en gummihandske på. Det gick inte det heller. Börjar få slut på idéer…
#8 Varför går du inte till piercaren bara? Tydligen klarar du inte av det själv trots alla råd som fungerat för oss andra och då har du ju två val. Ha kvar smycket som sitter i, eller gå till piercaren :)
#9 Jag har så fullt upp (schemalagt) att det är svårt att komma iväg. Men nu fick jag loss den med bomullspads-tipset 
Slutet gott då :)