Pierca läppen
Har velat göra detta ett tag, men det stora problemet är att jag bara är 13 år och det finns inte många som gör det innan 15.. Vet ni nån nära Lidköping eller Arvika (ska dit över helgen) som gör det?
Tacksam för svar!
Seriösa studior gör det inte. Så jag föreslår att du väntar.
Varför gör de inte det egentligen?
#2 De vill att den som piercar sig ska vara mogen nog för det, samt inte få arga föräldrar efter sig :P
Men med föräldrars tilstånd då? :)
#4 Kanske går, men rekomenderar dig att vänta, hur tråkigt det än låter. Just i ansiktet är en ganska stor grej som kommer synas hela livet även om man inte har smycke i.
Har många vänner som piercat sig i läppen sedan har det blivit en inbuktning just vid piercingen som inte går bort.
#5 Syns det väl? Du har ingen bild?
#6 har inga bilder tyvärr, känns lite elakt att fråga en kompis "hey, kan jag få en bild på den där konstiga grejen som bildades vid din piercing"
Rekomenderar starkt att du funderar på det en längre tid, just eftersom det är ansiktet :)
#7 Ja, jo det är ju sant, haha.. Men jag följer era råd och funderar lite till, det är väl bäst.
Fast jag läste någonstans att AloeVera salva skulle hjälpa mot ett piercinghål som inte 'försvinner' , vet ni om det funkar?
#8 Det är nog bäst! Gjorde själv massa sådant när jag var yngre jag ångrar nu. Inte i ansiktet dock, tack och lov! Fast det beror ju på vad man tycker är snyggt såklart.
Ett piercinghål som läkt kommer alltid vara där, det kan inte läka ihop då det bildats hud på insidan. Även om allt går bra har man en liten prick där förevigt.
#9 Vad gjorde du för piercingar då? :)
Men syns pricken jätte väl, som ett örhängeshål ungefär?
#10 Jag har vänner som fått riktiga ärr efter, och dom syns mycket väl.
#10 Tungan och naveln samt massa i öronen. Nu läspar jag om jag tar ur tungpiercingen, haha!
Det syns lite bättre än ett taget i örsnibben då läppen är mer slät och örsnibben lite mjuk och går in i sig själv eller vad man ska säga. 
En kompis tåg hål i min läpp när jag var i din ålder typ, och ångrar det inte, har fortfarande kvar den :)
#13 Hur länge har du haft den nu då? :)
Tror jag tog den när jag 13-14, och nu är jag 17. Så 3-4 år :)
Okej, men är det ett stort hål när du tar ur den? :P
#16 Varför vill du göra den när du troligen kommer få göra den hemma? Vilket inte alls är säkert. Med tanke på infektioner, felplacering (kan skada tänderna tex eftersom det är i läppen du vill ta) och allmän brist på kunskap om att ta piercingar.
Om du då inte hittar någon bra och seriös studio som gör det med föräldrars tillåtelse. Medn det kan bli svårt, då de studios som är seriösa har 15 års gräns med föräldrars tillstånd.
Jag skulle råda dig att vänta :)
/Jessica
#16 Näe, inte så, men det är klart att det syns att det är ett hål där när jag tar ut den :p
Men precis som Inspiration sa, om du låter någon som inte är van med att pierca är det ganska stor risk att den blir sne eller felplacerad. Infektioner är dock ingen fara, bara ni har rena saker och du är noga med att hålla rent det efteråt :)
#18 Infektioner är en stor fara.
De flesta hemmapulare/oserösa piercare ägen ingen autoklav, därför blir instrumenten inte helt sterila, vilket kan leda till infektioner.
#19 Okej, jag använde en ny kanyl som låg i sån där förpackning också gjorde rent smycket jag köpt också, sen var noga att rengöra efteråt. Och det läkte jättefint :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#20 Jag säger inte att alla får infektioner, jag bara påpekar risken då man inte kan sterilisera sina saker.
Hemmapuleri stöds inte av den här sajten!
Om du går till en piercare så gör han/hon det säkert med föräldrarnas tillstånd. Jag är oxå bara 13 år gammal, och jag har hål i läppen & hade i tungan när jag var 12 år.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥