Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2204 ggr
denice95
0

Tungpiercing

Piercade tungan för typ 1½ timme sedan, och nu undrar jag hur lång tid det kommer ta för tungan att svälla upp, sväller den kanske inte upp förns imorgon?

Och hur länge bör man vänta innan man kysser någon?

Tacksam för svar :)

Loveradio
0

Piercade du den själv eller i studio?

Ang. svullnade så är det individuellt. Men dagen efter brukar det vara svullet, ja. Och nån vecka framåt. Hur mycket beror på från person till person.

Blöta kyssar bör man vänta med i 2 veckor.

Tänk på att undvika varma drycker, kryddstark mat, tobak och alkohol eller annat som kan irritera under de 2 första veckorna. Och tänk på att det är väldigt viktigt att du rengör piercingen med munskölj morgon och kväll och att du gärna sköljer munnen med vatten/koksalt efter varje måltid. Men detta har du säkert redan blivit informerad om om du piercade dig hos en studio.

Ett annat tips är att sova högt med huvudet, då detta hjälper att få ner svullnaden.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Undrar om du inte fick råd när du piercade dig?
Loveradio har sammanfattat det bra.

Dock är det inte alla studios som rekommenderar annat skölj än koksaltlösning.

mjuhm
0

När jag var 12 (nu 13) hade jag hål i tungan.

Dagen efter svällde det upp i tungan & det gjorde ont i ca två veckor.
Precis som #1 säger ska du undvika varma drycker, kryddstark mat, tobak & alkohol. Efter varje måltid ska man skölja med koksalt (smakar förfärligt) och munskölj morron & kväll. En annan sak som kan vara bra är att äta mycket is (t.ex glass). Det rekomenderade han jag piercade mig hos.

Angående kyssar vet jag inte. Men jag skulle vänta tills svullnaden gått ner. Ca två veckor som, #1 säger, låter bra.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

denice95
0

1# Jag piercade mig i studio ;) 

2# Jo jag fick råd av piercaren, men inte just då tungan skulle börja svälla upp, den har börjat svälla upp nu så jag har nu svaret på min fråga :)

Tack för svaren!