går inte in.
Jag har köpt plugar med midja och skulle stoppa in dom nu men det gick inte. dom är ju mycket större på kanterna, måste man töja upp hålet först? för jag har inget att töja större med. och sen kommer jag inte få ut dom. det är inte för att hålen är nytöjda, har haft dom i denna storleken snart ett år. Känns som ett dåligt köp(sån tur var så var dom inte dyra).
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Det brukar gå att få in dem på nått sätt. Brukar försöka få in en kant först eller vad man ska säga.. Och sen försöka lirka och trycka in resten. Man kan ju inte trycka den rakt igenom, man får vrida och vända lite :)
/Jessica

Prova i duschen när huden är varm, eller kanske med olivolja? borde ju glida lättare då.
Qui dormit, non peccat
Ja jag provade att stoppa in ena kanten först och vrida och trycka. Jag ska prova när jag duschar imorgon. Hade på helosan så det skulle gå lättare men icke..
Vet dessutom inte om jag vill ha in dom längre för jag kommer ju inte få ut dom sen.
Har glömt skriva här men jag har provat flera gånger, i duschen och precis efter men det går inte.
Jag vill ju ha nåt örhänge som sitter på plats utan att jag ska behöva kolla varje timma så dom sitter kvar, nu har jag tunnlar med oringar på en sida men jag har tappat oringarna några gånger så jag måste ju kolla varje timma så dom sitter kvar. Jag har haft flesh tunnels i stål men dom är så jäkla tunga och stora. Hade ett i plast och där sprack baksidan.
Har ni nåt tips på modell på örhänge som man får in men som ändå sitter kvar?

Köp en mindre plugg med midja? Kanske funkar bättre då :)
Qui dormit, non peccat
#5 men då krymper ju mitt hål till 7mm och då kan jag inte ha mina andra örhängen..
Jag råder dig till att fly från sådana pluggar >.< Hade två stycken innan, ett av dom fastnade i örat. För att få ut den var jag tvungen att spräcka örat, och det var INTE mysigt! Jag kämpade som ett djur i flera dagar innan jag äntligen lyckades få ut skitsaken!
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
#7 Jo jag är lite rädd för det, jag skrev i #3 'Vet dessutom inte om jag vill ha in dom längre för jag kommer ju inte få ut dom sen.' för jag läste om en som knappt fått ut sin..
När jag hade 5mm i ena örat köpte jag en träplug med midja, såklart fick jag inte in den men jag slipade ner kanten på ena sidan så den blev mindre och då gick den in. funderar på att göra samma sak med dessa, fast dom är i plast men det borde gå ändå. Enda är väl att det blir repigt och bakterier fastnar, men jag tänker att varför inte prova, jag kan ju inte använda dom ändå. Vad tycker ni?
Jag har aldrig haft problem med mina pluggar med midja… Dom enda som krånglat är ett par silicon pluggar som har en hög kant istället för midja, men den kanten kan man vika ner för att få i och ut dom.
Men ett tips är ju att töja upp hålen lite extra för att få i pluggarna. :)
#10 ja jag kan ju töja upp lite men sen krymper hålet och frågan är om jag får ut plugarna då?
Det var så jag gjorde, töjde upp en storlek större än vad jag skulle ha, har inte haft några problem alls. :)
Eller så kan du ju köpa en midre storlek, som #5 sa, fast tejpa midjan så hålen inte krymper`?
Sen sitter iofs jag och drar i mina öron så fort jag får tråkigt, ungefär som vissa håller på med fingrar i håret, så mina hål krymper ju inte…
#12 Ja så kan jag ju göra. får fundera på det :)
Har glömt skriva här flera gånger. Jag slipade ner ena kanten så nu kan jag ha dom. :)