Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 4131 ggr
aabsolut
0

bröstvårtspiercing

Hej! Är det någon här som har eller har haft bröstvårtspiercingar? Jag funderar nämligen starkt på att göra det :) Det jag undrar är, pircade ni båda samtidigt eller en i taget? Hur rengjorde ni dem, hur lång tid tog det för er till de blev färdigläkta? Hade ni några komplikationer med dem eller så?:)och smärtan, jag tål nämligen smärtan men från skala 1-10, hur såpass ont gjorde det?

Kram!

paow
0

Min moster har gjort, så vet inte riktigt hur länge det tog oså, men när man frågar hur ont det gjort blir svaret "det känndes ju att man hade en bröstvårta iallfall" så jag antar att det gör hyfsat ont. fast beror ju lite på hur pass mycket smärta man tål iof :)

Hur som helst, lycka till Glad

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

aabsolut
0

jaha, piercade hon bägge två eller?:)

paow
0

Nepp, bara 1 :)

det brukar ju vara bäst att piecra 1 åt gången, fast det är kanske olika. Eftersom att kroppen ska läka, och jag har för mig att det ät lättare att kroppen stöter bort om det görs fler på samma gång. Men jag kan ha fel också.

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

zoolatri
0

Det var några år sedan så jag kommer faktiskt inte ihåg alla detaljer.

Ont gjorde det! Men min off center gjorde ännu ondare. Det tog lång tid för den att läka, eftersom jag dessutom är en klant så lyckades jag ge den en smäll eller fastna i staven med fingret tex så sammanlagt tog det nog ett år innan den var helt "klar". Det gick inte att ha bh första dagarna, det var för ömt. Jag har inget minne av att det var speciellt svullet, bara ömt och känsligt.

grejs
0

Jag har haft mina i nästan två år. Jag gjorde båda vid samma tillfälle, det gjorde ont, men jag har andra piercingar som gjort ondare. Det är svårt att förklara, men jag kommer ihåg att jag tänkte att det kändes precis som man tänker sig att få en kanyl genom bröstvårtan. :p

Det ömmade ganska rejält första dagen, men sen har jag inte haft några problem med dem, förutom att de vätskade smått ganska länge även fast de kändes läkta. Jag fick böjda stavar från början och det var inte förrän i år som jag bytte till raka stavar och då slutade de vätska helt. :)

Karmatarerskanise
0

HAr två vänner som piercade sina. Den enes vxte ut och den andres läkte aldrig

Jenahbella
0

jag har en :) gjorde inte alls så ont som ja trodde men ömmade ordentligt i ca en vecka. den har tagit längre tid på sig att läka än mina andra piercingar och är väl inte helt läkt än heller, men den har aldrig gjort ont :)

axilur
0

Jag piercade ena bröstvårtan för flera år sen, men den ville inte läka, utan vandrade ut istället. Fick en rak titanstav… Gav upp när jag började se staven genom huden, men jag svor över att behöva ta bort den eftersom jag tyckte att det gjorde grymt ont att göra den. Sen hade jag förstås ont ständigt eftersom kroppen helt enkelt inte ville ha den där. När jag tog ut den kände jag hur bröstvårtan nästan tackade mig, och hålet läkte ihop sjukt snabbt. Nu har jag lite ärr kvar, men det stör mig inte.

För några månader sen piercade jag andra bröstvårtan, och den här gången har jag PTFE-stav och en mycket bättre placering på piercingen, så nu har jag inga problem alls trots att den inte riktigt läkt än.

Smärta från 0-10 ligger för min del på 10, helt klart. Men det är värt det.

/Anneli

NyhamnsTeddy
0

när jag gjorde min(gjorde bara en) så gjorde det inte alls ont! det är den piercingen som har läkt snabbast och inte alls gjort ont :)

Johosefin
0

Jag hade i ena. Gjorde den dock när jag var 14 år! :) Som andra skriver, så ömmar den ganska rejält från början och jag tyckte den gjorde bra mycket ondare än den jag nu har i tragus. Min började vandra efter ett tag så jag tog såklart bort den.

aabsolut
2

tack för alla svaren!

Tyvärr lät jag bli att göra den då jag har lite dålig läkkött, och jag ville inte utsätta min kropp för det om det finns en stor chans att det kan krångla m.m, meeen kunde inte lämna piercingstudion utan nån piercing så det blev en genitalpiercing istället! men tack för all information jag fått från er!:))