Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 5321 ggr
[Nooway]
2011-10-11 03:33
0

Pierca cheeks?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag går i tankar om att pierca cheeks inom en månad ca.
Men jag är lite osäker då jag hört att de är väääldigt svårläkta. Har bla en vän som gjorde sina i juni (tror jag det var) och hennes har växt in i kinderna :S
Så, ni som har cheeks, hur har era läkt? Och hur kändes det att göra dom? Jag har septum och har svårt att tro att cheeks skulle göra ondare. Det varierar ju så klart från person till person. Men, ändå! :)

Och så till sista frågan, tror ni jag skulle passa i det? Borde jag plocka ut någon annan piercing om jag gör cheeks?
Har bytt från ringar till labrets i snakebitesen.

artdesiu
2011-10-11 14:19
0

Ja, cheeks kan vara riktigt svåra att läka.
Mina har läkt relativt bra, har varit lite småkrångel till och från bland annat pga för korta stavar. Men nu är allt bra (har haft mina i snart tre år).
Jag tycker det är viktigt att vara medveten om att de är hilma kluriga att läka, att man får permanenta ärr och att man bör välja exempelvis pfte-plast för att hindra att tänderna skadas, innan man bestämmer sig för att göra den typen av piercing. (tänk också på att du ska ha läkstavar i typ en månad eller två och då ser ut som att du har antenner i kinderna :p)

Jag har också septum, och tyckte cheeks gjorde ondare. För mig stack septumen bara till och sved lite, cheeksen går igenom så mycket kött att man måste pressa igenom kanylen så hårt, men smärta är ju individuellt.

Lycka till om du bestämmer dig för att köra! :)

[Nooway]
2011-10-11 17:55
0

Jo jag är medveten om att det blir ärr, och att de blir ännu värre om de inte läker. Men jag har velat haft cheeks i flera år. Så jag har övervägt om det är värt det eller inte. Och nu känner jag att jag verkligen vill :)
Ja precis, jag hade tänkt ha plastkula inuti munnen för att skona tänderna lite mer.
Först och främst ska jag höra efter med de som piercar i stan vad de har för längd på läkstavarna och vad de har för material. Har för mig att ena stället använder rätt kassa läkstavar. Och det där med antenner haha, det gör mig ingenting alls :)

Ah okej. Jo det har du rätt i. Men min septum gjorde så förj*vla ont så jag hoppas inte cheeks är värre haha! Dock är nog medusan den värsta jag gjort.

Tack! :)

Karmatarerskanise
2011-10-11 18:30
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tror du hade passat i det. Men ja, det är inte snyggt sen när man väljer att inte ha dom längre :/

[Nooway]
2011-10-11 18:38
0

Nej det är ju inte det om det blir riktigt fula ärr. Men en bekant till mig har inga ärr alls efter sina. Så det är ju inte helt säkert att det kommer bli det. Dock är det antagligen någonting jag får räkna med.

Loveradio
2011-10-11 23:10
0

Tror också du skulle passa i cheeks :)

Men samtidigt tycker jag att de piercingar du har nu ser bra ut, och att om du dessutom skaffa cheeks tycker jag skulle bli för mycket, om du förstår. Men det är bara min åsikt :)

Om du vill ha cheeks tycker jag du ska ta bort labreten eller de på sidorna.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Nooway]
2011-10-11 23:14
0

Ja jag är också rädd att det skulle bli för mycket, har dessutom en i näsvingen som inte syns på bilden. Så jag funderar på att ta bort center labretten eller snakebitesen ja. Men det blir isåfall när de är gjorda så jag ser vad som passar bäst. Tack för svaret! :)

Loveradio
2011-10-11 23:21
0

#6 Måste tillägga att det var en otroligt vacker bild på dig och grym sminkning :)

Okej, ja det är ju smart och vänta tills de är gjorda. Min systers kompis har cheeks förresten (som förövrigt är väldigt lik dig!) och hon sa att kinderna svullnade upp en del och det tyckte hon var lite jobbigt. Hon sa att hon såg ut som en hamster några dagar efteråt haha.

Ingen fara :)

[Nooway]
2011-10-11 23:25
0

Åh, tack! Vad glad jag blir! :D

Oh, där ser man. Ja jag lär väl se ut som en hamster med pinginsbollar i kinderna ett tag. Men det är det nog värt! ;)

artdesiu
2011-10-11 23:39
0

Det jag tänkte var pfte-stavar, då är ju själva plattan på insidan av plast, men även själva staven. Det är också rätt smidigt då man kan kapa stavarna istället för att köpa nya när man ska korta ner ;) (vill man göra hemma behöver man dock en grej att göra gängorna med)

Men det är väl kanske en smaksak, men det kan vara knepigt om man råkar tugga på staven om den är i metall med en plastkula på insidan bara, är hela staven plast så pajar man ju inte tänderna oavsett. Sen tänker jag att en kula på insidan (om den är liten) kan åka inåt i hålet, för när jag har mina retainers i har jag plattan på utsidan och en plastkula på insidan, då känns det liksom som att den glider inåt på nåt vis..

Haha, antennerna känns ju dock mindre roliga efter ett par veckor, bifogar en bild på hur tjusig jag var med läkstavar.

Loveradio
2011-10-11 23:40
0

#8 Haha bara gulligt ju :)

[Nooway]
2011-10-11 23:47
0

Okej jag förstår! Men är det inte väldigt lätt att bita av plaststavar? :S
Aahaaa, det kanske var därför min väns piercingar växte in. Hon har tungstavar i sina (gjorda på Irland). Men för mig känns det nästan som om plattorna har större risk att växa in? Jag får väl höra med piercaren vad han/hon använder och anser är bäst :) 

Men det var ju inte så farligt, inget jag skulle tänka på tror jag! Du passar väldigt bra i dom måste jag tillägga :)

artdesiu
2011-10-12 00:07
0

Nej de är tåligare än vad man tror, de är inte stenhård plast, utan lite böjbar, jag har bitit en hel del i mina, och de har inte pajat än så länge :P
Piercare verkar göra lite olika när de tar, men mina är tagna lite snett upåt, eller hur man ska säga, alltså så att de på insidan inte ligger precis mellan tandraderna, utan mer uppåt ovanför överkäkens tänder, det skaver inte och de är mindre ivägen, mina plattor har aldrig känts som att de ska växa in i alla fall, tack och lov!

Haha, tackar. De ser ju åtminstone mer normala ut nu. (Se bild: hejtröttefterjobbet)

[Nooway]
2011-10-12 05:43
0

Jaha, men då så! :)

Okej, det har jag aldrig hört talas om. Att de piercar "snett" alltså. Men det verkar som en bra idé för att undvika tänderna.
Vilken tur! Är lite orolig över det då labretterna jag har nu gärna gräver sig in i läppen lite. Inte allvarligt mycket men ändå. Och ändå har jag 'normal'stora plattor.

Faktiskt, du passar riktigt bra i dom! :)

Wand
2011-10-12 06:13
0

Då det gäller cheeks så är ALLT väldigt individuellt, både vilka piercingar som passar till det, huruvida man ska ha en eller två, osv. Men också smärta och läknin. 
Det finns vissa som lyckas få dem att läka på 5-6 månader och vissa som får krångla runt i runt ett år. Men det är absolut en mer svårläkt piercing än t.ex läpp, då det är väldigt mycket mer som man piercar i.
Jag gjorde mina cheeks i april, och de blev jätteinfekterade på en gång trots att jag tvättade dem riktigt noggrant med rena händer 2 gånger om dagen. De började även migrera utvändigt, så till slut var det ett 7 mm stort pircinghål där det dessutom konstant läkte ut mängder av var - så jag tog ut dem.

Sålänge man rengör och är försiktig + har lagom stora läkstavar (jag hade 24 mm och jag skulle antagligen ha behövt minst 34 då jag blev extremt svullen) så kan man ju inte annat än hoppas på det bästa.
Men ett tips är att gå till en riktigt bra och hygienisk piercare, jag befarar att killen som gjorde mina inte var riktigt haj på det och jag kommer absolut att göra om dem på en annan studio.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Wand
2011-10-12 06:14
0

För övrigt så kändes inte mina cheeks över huvudtaget, varken smärta eller något annat, det var ungefär som att jag var HELT bedövad där. Så det är jag glad för.

Och är det bara jag som fick barbeller till mina? Skulle aldrig våga ha labretter där. Obestämd

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Nooway]
2011-10-12 19:23
0

Nej mmin vän har barbeller i sina.

Jo jag förstår att det är väldigt individuellt, och just därför vill jag höra från många hur de har erfarenhet av det :)
Så tack för svar!

JossanH
2011-10-14 14:37
0

Har en kompis som haft Sina i typ 8 år.. de ger riktigt fula ärr, ibland lila områden, om de blir lite infekterade. Hennes kan bli svullna och börja vara sig när hon är sjuk. Jag tror att det är väldigt viktigt att inte gå ned för snabbt i storlek, och att stavarna är tillräckligt långa för en ganska kraftig svullnad.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Nooway]
2011-10-14 22:50
0

Oj det lät inte så trevligt det. 
Ja det är nog det viktigaste som det verkar. Ska se till att jag får en bra längd på läkstavarna och inte byta förrns de har läkt helt.

Dock vet jag inte om jag vill göra det nu, när jag fick reda på hur ddyrt det var :S
En vän gjorde det på Irland för 800 och här i stan ska det tydligen gå på 1200! Jag hade räknat med runt 900 så vi får se.