Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 5800 ggr
Fridaosx
0

svårläkt piercing

Hej, jag tog en industrial i örat i slutet av augusti 2010. och nu, 11 månader senare är det forfarande lång ifrån läkt…
i maj bytte jag industrialen till 2 st ringar, vilket gjorde det hela bättre, men som sagt läker det ej endå..
har använt antiseptic som jag köpte hos piercaren som jag använder när jag tycker det behövs, oftast var 3e dag. använde saltlösning i runt ett halvår, men slutade då skinnet på mitt öra helt enkelt torkade av allt salt.

När bör man ge upp? kan man fortsätta ha det i så läker det tillslut? (har jag haft den så här länge kan ja lika gärna ha den några månader till menar jag)

You haven't lived until you've found something worth dying for

MarieEriksson
0

Tråkigt för dig!
Jag hade två som inte ville läka ordentligt, dom vätskade fortfarande efter två år. Köpte den här krämen:

http://www.barbarella.se/Public/Store/showProduct?id=7087&from=59

Jag smörjde en gång om dagen, innan jag smörjde dag tre såg jag att det inte va någon torkad sårvätska längre. Gissa om jag ångrade att jag inte köpt den tidigare.

Den är suverän! Använder den till småsår och om någon piercing känns öm eller så.

Sen tar det ju längre tid i brosk, men det har gått väldigt lång tid för dig.
Men prova den här krämen, den rekomenderar jag varmt!!!

Lycka till och hoppas det läker innan du ger upp!  =)

Fridaosx
0

hmm.. man borde ju testa! känns ju lite lamt o ge upp nu, efter så lång tids kämpande.
Nu gäller det bara att hitta något mer på det där stället att köpa efter som de har ett minimipris på 75kr för att handla där

Blir beställa så fort man kan! Tack för tipset!

Karmatarerskanise
0

Oj! Förstår inte att du inte redan gett upp :P Hade aldrig orkar hålla på nästan ett år.

Fridaosx
0

halloj igen. tja, använt pegasus cremen i nästan 2 veckor nu, och det har hjälpt en hel del då det inte längre varar eller blöder. 
Men… fortfarande ingen större skillnad än det. fortfarande riktigt ömt. 
Hur länge kan man fortsätta använda krämen? (-det medföljde ju ingen bruksanvisning eller några som hällst instruktioner)

har aldrig haft några hål innan, hur ska egentligen en piercing kännas när den är läkt?

Karmatarerskanise
0

#4 en läkt piercing ska inte kännas alls. Varken vid beröring eller utan. Man ska kunna byta smycke utan att det känns.

Fridaosx
0

ja de har jag antagit med.. 
om man nu som jag har 2 oläkta piercingar i örat, kan man ta en till på ett annat ställe och slippa konplikationer med den? 
jag har länge väntat på att de 2 jag ahr ska läka så jag kan ta en i näsan, men jag är osäker på att - om jag tar en ny - den kommer att läka eller den kommer bli som de 2 andra

Karmatarerskanise
0

#6 Jag hade inte piercat mig under tiden som jag har andra oläkta piercingar. Då tar det ännu längre tid för dom att läka. Kroppen har ju redan 2 st som den fokuserar på.

Men jag förstår inte hur du orkar fortfarande. Har väl gått ett helt åt nu? :)

Fridaosx
0

haha, känns inte som kroppen fokuserar alls på att läka dem XP de bara sitter där o gör ont.

Jag orkar knappt, därför jag är här på och letar ideer om vad ja ska göra :) 1 år om 15 dar, så haft dem ett bra tag nu

patronsaint
0

Jag har ingen industral men helix.. och den hade jag oxå problem med extremt länge men bytte till korta stavar då läkte den ihop ganska snabbt.. kanske värt att prova?

Den kan läka långsammare om du har två andra som det är lite problem med.

Ah förresten man kan käka zinktillskott :) Det hjälper kroppen att läka :)

I want to be like the patronsaint of reality.

Karmatarerskanise
0

#8 Du kanske ska testa zink som #9 skriver, läker det inte då så är nog mitt råd att ta ut dom.

Fridaosx
0

okej :( snyft

Karmatarerskanise
0

#11 Jag vet, det är sorgligt när du försökt så länge :(

Fridaosx
0

jaa, redi tråkigt tycker jag. men men… får la köpa massa fejk piercings o köra me.
för de känns som en risk att om jag tar fler kommer inte de häller läka (efter att jag tagit ut o läkt de 2 jag har nu)

tack för alla ideer o stöd endå :)

Karmatarerskanise
0

Risken finns ju. Men kanske är det bäst att strunta i broskpiercings :) Jag kommer aldrig mer göra det i alla fall :P

Fridaosx
0

men de finns ju ingen annanstans o ta ^^ ville ha i öronen och näsan.. Kanske kan tänka mig eyebrown eller bridge i så fall, men a, får la se

hade du också problem med brosk piercing?

Karmatarerskanise
0

#15 Ja, jag gjorde också en industrial, fast vi satte i två stavar från början för det skulle läka bättre. Men jg fick en kraftig infektion efter några dagar, örat svullnade upp, pulserade, var kokande hett och smärtade något otroligt. Så det var bara ut med den igen :(

MarieEriksson
0

Kul att det blev bättre med Pegasus krämen, men tråk att det inte är helt ok ännu.
Vad är det för material i smycket, eller smyckena du har i?
Att det håller på och är såhär besvärligt kanske beror på allergi?

Fridaosx
0

den industrialen jag hade från början var av plats. 
de 2 ringarna jag har nu är jag inte säker på vad de är gjorda av S: jag antar stål

Karmatarerskanise
0

#18 Plast? Det var nytt för mig att en piercare använder det vid piercingtagningen. Här använder dom alltid titan eller kirurgisk stål.

MarieEriksson
0

Plast har jag läst att vissa studios använder, men tror inte det e så vanligt. Jag har alltid, eller alla tre gånger fått titan.

Köp några ringar i titan eller kirurgiskt stål eftersom du är osäker på vad du har för material. Men har du stål så. Hmm, svårt det där. Vad jag vet tål dom flesta kirurgiskt stål. Men du kanske kan köpa några ringar i titan.
Efter all tid du redan lagt ner tycker jag du borde försöka alla möjliga vägar för att få dom att läka.

Fridaosx
0

ja, de känns lite tråkigt att ge upp så bara… tror nog jag ska ringa stället där ja tog dem och höra vad det var för ringar jag fick.. 
funderar på de där zinket med. tror ni det fungerar? kan man i så fall köpa zink tillskott på apotek eller något?

MarieEriksson
0

Håller med om att det vore massa tråkigt! Smidigt! Ring o hör med dom. Ingen aning hur zink funkar så men det kan du säkert köpa på apotek eller hälsokost.

[mjuue]
0

Prova med zink, tvätta ordentligt. Undvik orena fingrar i närheten. Om det inte går ja då är det väl bäst ta ut.. 

Jag har gjort helix och tragus. Funkade fin-fint inge problem :)
Däremot min bröstvårtepiercing läkte aldrig som den skulle så tog ut den till slut.. den vätska sig och grejer.

Wand
0

Min började inte läka förrän efter 9 månader. Nu, 3 år senare, är den helt läkt och gör aldrig ont och krånglar inte ett dugg. Men det tog säkert 2 år innan den faktiskt blev så pass bra och o-krånglig. 

Jag har en hemskt dåligt läkande kropp, så det är antagligen endast därför.
Se till att hålla rent och låt bli att fingra så ska det gå. Ge inte upp, för vissa tar det tid! :)

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Candela
0

Det kan bero på allergi. Jag gjorde en piercing i näsvingen och använde titansmycket som jag fick när de gjorde den, fram tills den var läkt på utsidan. Förmodligen var den inte helt läkt rakt igenom, men jag bytte ändå till ett 18 karats guldsmycke.

Började efter ett tag (några veckor kanske) få problem med att det blev var, och så blev det som ett sår under smycket, som en grop i huden. Hade problem i ett år, men kopplade aldrig riktigt problemet till att jag hade bytt smycke.

När jag sen bytte tillbaka till mitt titansmycke så läkte det helt på 2 veckor.

Fridaosx
0

man kan inte vara allergisk mot kurirgisk stål eller titan väl? (vet ju ej vad jag har, men tror det är stål)
det ser faktikst lite bättre ut nu, så är hoppfull. 
tack för alla tips och råd sov! :D

Candela
0

Kirurgiskt stål kan man vara allergisk mot om man är väldigt känslig. Det innehåller ganska höga doser nickel, men det är väldigt hårt bundet i metallen så det släpps bara ifrån i ytterst små mängder. Mindre än från guld och silver. Men som sagt, är man väldigt känslig så kan man nog reagera på det.

Titan ska väl (så vitt jag vet) inte ens innehålla nickel

Fridaosx
0

Hjälp!? kan en oläkt brosk piercing läka igen på 2 o en halv dag om man inte har piercingen i!?

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#28 Ja det kan det.

Fridaosx
0

#29  okej :( där forlorade man över ett års uthärdande av en jobbig läkningsprocess.. det som just var på väg att läka :(
hoppas den jag har kvar läker nu iallafall :)

Karmatarerskanise
0

#30 vad tråkigt! Lycka till med den du har kvar då!

Doftliljan
0

Fridaosx, om du inte redan har provat med titan så gör det! Om du har is i magen så ta en isbit, bedöva örat och försök att köra igenom hålet igen. Kan gå om du har tur Glad

AngelicamedC
0

Jag har alltid kört med aloe vera gel på mina nytagna. Tog väl två månader för min helix att läka efter jag började smörja in efter tvätt. Tvättade bara innan.

Aleo vera är ju natuligt så de är inte farligt för kroppen :)

Fridaosx
0

#32 känns lite sent nu, mer än en vecka sedan :p och eftersom hålet är aningen snett är det svårt o veta vart man ska rikta piercingen så att säga. hade svårt att få igenom den när jag bytte från industrial till ring, så blir nog inte lättare när det läkt igen lite extra ;) men tack endå :)

#33 ah, aolevera, ja de låter ju naturligt.. aldrig hört om det på piercings innan dock :p vad är det då för gel du köper?

AngelicamedC
0

Jag köper den som finns på hälsobutiker. Life brukar ha den. Annars finns det ett företag som heter Forever som har bara aloe vera produkter, :)

http://www.foreverliving.se/sv/kop-fran-oss/hitta-aterforsaljare/karta