Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 4455 ggr
Salish
0

Ta ut töjningar

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag hade tänkt att ta ut mina töjningar ett tag. Men om jag vill töja senare igen, går det då fortare än första gången jag töjde?

Karmatarerskanise
0

Vet inte faktiskt. Hoppas någn har testat och kan svara :)

ScarletMajesty
0

Ja, det går lättare att töja om du haft dem uttöjda förut. Hur stora har du dem nu och hur mycket hoppas du på att de skall dra ihop sig om det är det du är ute efter genom att ta ut dem?

Cederin
0

Hade ut min töjning i ett år knappt och det gick ca. 3 gånger så fort att töja upp igen. Dock funderar jag på att ta ut igen :O *beslutsångest*

Medarbetare på Naglar och Hår

Salish
0

Jag har tagit ut dem nu. Det blev infekterat och ville inte läka riktigt så jag tänkte ha utan ett tag. Hade 8 i ena örat och 6 i andra. Kommer behålla töjsmyckena ifall jag vill töja igen. Ser verkligen hur illa det ser ut i örat nu. Jag hade hoppats på att få ner dem till 1,6. Just nu har jag ringar på 2 mm i.

ScarletMajesty
0

Då har du gjort något jättefel då du töjt (för snabbt? ) och har du tur så slipper du ärrvävnad. :( får du ärrvävnad så kommer det vara jättejättesvårt att töja upp örat igen, men är det så illa som du säger skall man ta ut töjningen för att minska risken för ärr. Hoppas det läker fint.

Ta ut smyckena helt och låt de dra ihop sig allt de kan istället så du inte riskerar fula snibbar :)

Salish
0

Grejen är ju att jag hade 8 och 6 mm i örat i flera månader innan det blev infekterat. Innan dess såg det jättefint ut. Nu har jag inga smycken i alls. Det var som att helt plötsligt började det klia runt töjningarna och sen blev huden torr och flikig.

ScarletMajesty
0

ahaa, amen då låter det som en allergisk reaktion mot smycket, vad hade du för matrial?

Salish
0

Lite olika. Ibland titan, ibland plast och ibland trä. Men jag hade haft de smyckena jättelänge innan det blev infekterat.

ScarletMajesty
0

allergiska reaktioner kan komma plötsligt :) Vad var det för något du hade då reaktiorna uppkom? hade du haft titan och fått snibbarna nedkylda?

JossanH
0

Jag är jättekänslig. Ibland när det blir lite fuktigt i töjningarna så blir det irriterat och kan göra ont. Samma sak om jag byter smycken.

Har du fått hålen infekterade för att sedan töja upp dessa igen kan det ta ganska lång tid. Man kan behöva gå mer varsamt fram och hålen drar lättare ihop sig och läker.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Salish
0

Jag hade en fleshtunnel i av titan vars bakre platta fastnade (inte i örat utan i resten av smycket) och det kan hända att det samtidigt blev nerkylt. Fast sen blev det värre när jag satte i min plastspiral. Jag byter nästan smycke från dag till dag… Men nu ser det nästan värre ut även om jag inte har nåt i. Det varar inte men det är jättetorrt och huden flagnar.

Salish
0

Pappa tycker att det ser ut som eksem, så jag har fått en specialsalva så får vi se hur det går.