Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 2093 ggr
[SweetRose]
0

Töjning gå ihop?

Hur mycket kan man töja för att det ska kunna gå ihop ganska lätt sen? Vill inte ha töjning jämt utan vill kunna få ihop det igen sen.

Förstår att det är olika person till person men någon tumregel finns det kanske?

aabsolut
0

man brukar säga att det brukar gå till 10mm, om man går över det så kan det gå trögt när det ska krympa tillbaka :) men som du skrev, det är olika hos olika!

Jag töjde mina snibbar till 10mm och tog ut det 2 månader innan jag skulle gå på balen, så att jag kunde ha vanliga örhängen i, och hålet krympte till det storleken jag hade innan jag började töja :) ( hålen är bara någorlunda större, men det varken syns eller känns när man har örhänge i, syns bara när jag ''drar'' ut öronsnibben på olika håll eller hur jag ska förklara).

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har också hört 10mm, men känner folk som haft 6-8 som inte krympt ihop ordentligt. Beror på hur elastisk hud man har i sig själv.

Det spelar in också om man har spräckt örat under töjningen. Ju fler gånger ju svårare blir det för huden att dra ihop sig pga ärren.

Vet inte om ålder på töjningarna kan spela in?

Cederin
0

Hade 10mm för 2 dagar sedan, kan redan ha vanliga örhängen! (ej hängande sådana, dock)

Medarbetare på Naglar och Hår

[SweetRose]
0

#3 wow!

tack för alla svar! Kan tänka mig att det är rätt lungt för min del då jag hade tänkt ha max 4 mm :)

Cederin
0

Haha ja men gud, det går ihop på ett kick för de flesta =)

Det enda som är farligt är att när man nått sin maxgräns kan man få för sig att töja mer ändå ;)

Medarbetare på Naglar och Hår

[SweetRose]
0

#5 Jo, det finns ju risk för det, men jag tror jag är alldeles för kär i mina pärlörhängen för att riskera något ;)