navel vs tunga
Ska ta i både tungan och naveln men vill börja med den mest lättläkta. Sen va jag inne på att ta i naveln först för att ha den klar inför sommarn. Men lix, jag vågar inte (a) rädd för infektion och sånt. Så nu frågar jag er, vad är bäst att börja med?
Tungan är helt klart mest lättläkt. Det tar någon vecka om allt är som det ska, så är det ok och typ som vanligt igen. Navlen är det så väldigt olika med, min tog 6 månader innan den läkte helt. Så kör på tungan först :)
/Jessica
Åh, tack. Ja då tar jag tungan först. :)
Tungan är otroligt lättläkt för de flesta om de sköter den. Naveln brukar inte krångla om man sköter den noggrant under läkningstiden men det tar ett år innan all hud bildats klart inuti navelhålet.
#3 , okej, va bra. :)
Som andra redan sagt så är tungan mest lättläkt. Den är oerhört lättläkt faktiskt, och jag har aldrig stött på någon som fått infektion i tungan. Eller jo, en, men hon lever med hiskeligt lågt immunförsvar och kan inte ens skrapa sig på knäet utan att bli riktigt sjuk.
Så.. sålänge du inte har riktigt lågt immunförsvar så bör det funka bra.
Om du vill göra navel så är mitt råd att du gör det innan jul, så den verkligen hinner läka klart tills värmen kommer tillbaka. Det är en väldigt långläkt och ofta svårläkt piercing.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Jag hade länge problem med min tunga. Skötte den noga.
Känner fler som hade problem, så det är inte helt ovanligt.
Det är ofta de med dålig salivproduktion som får problem då saliven är det som rengör mest. Det finns goda sugtabletter som är salivfrämjande på apoteket för en 30 kr för ett 50 tal tabletter om man vill göra något extra. Även bra för tänderna. 
Jag är inte en av dom ;)
#8 Okej! Det var mer ett allmänt tips
Men undrar varför du fick problem då. Har du haft problem med andra piercingar med?
Hade problem första gången jag piercade tungan, tog flera månader innan det var helt bra, andra gången svullnade jag inte ens.
Hade ingen infektion, däremot hade jag ont på undersidan länge.
#10 Underligt
Det med ont på undersidan får väl alla har jag för mig? Kulan trycks ju mot undersidan av tungan. Det gjorde ont där i typ 3 dagar för mig men sedan gick det över.
#11 Hade inget med kulan att göra, utan det var själva såret på undersidan som inte läkte av någon anledning. Och visst är det underligt.
Men meningen med att jag berättade det var att man inte ska tro att alla tungpiercingar läker på ett par veckor och allt är frid och fröjd :) Finns dom som har det lite svårare, det får man inte glömma när man ska pierca sig :)
en klasskompis hade också problem, rann var ur munnen på henne xD men hon skötte den inte lr så :P var akuten för henne, hög feber å grejer
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
#13 Urk!