Septum piercing
Nu har jag efter många års funderande beslutat mig att äntligen skaffa septum piercing! Ska göra det på samma studio där jag gjort alla andra piercingar där jag vet att de är seriösa och superduktiga 
Nu vill jag veta av er som har septumpiercing eller ni som vet mycket om det; Hur sköter man den?! Jag hittar bara om spritservetter och det kan väl inte stämma, eller?
jag använde mig av wildcats face wash & vanliga bomulstops :) oftast ger piercaren bra info om rengöring annars äre ju ba fråga :)
Jo, det förstås men de försöker ju oftast pracka på en massa medel som egentligen är helt onödiga när det finns massor man kan göra hemma exempelvis koksalt.
jo visst men vill man vara på den säkra sidan så bör man slösa bort en pening ^^ annars om man vill ha ett billigare finns ju en flaska klorhexidin fresenius kabi & finns på alla apotek men priset har ja ingen aning om precis men ska vara billig & minst lika bra, men vore ja du skulle ja lyssnat på piercaren =)
Jag körde på vanlig koksaltlösning och så gosa runt med vanliga tops. :) Hade inga problem alls med det.
#3 Det är inte kostnaden som är problemet utan vad det är i produkterna. De flesta promotar produkter som innehåller sprit vilket torkar ut mycket och ökar risk för komplikationer.
#4 Så det går med koksalt där också?
För exempelvis på naveln var man tvungen och ha det i en kopp som man sedan tryckte mot piercingen i 10-15 min.
#3 Man är "säker" med koksalt också.
Som sagt, en del piercare säljer saker man faktiskt kan vara utan. Men känner man att man inte klarar sig utan det får man ju köra på.
Det finns dock som som kört med "tvål" som piercaren sålt, och dom har haft ständiga problem med sina piercingar. Sen slutade dom med tvålen och körde med koksaltlösning och vips så blev dom bra.
#6 Det funkar lika bra att bara badda med koksalt alltså? :)
I en annan tråd här länkade någon till en artikel om koksalt och hur man gör den på bästa sätt men jag hittar den inte. Någon som vet vart den är eller rentav kan länka?
#7 Sökte efter "koksaltlösning" på sajtens sökfunktion och det första som kom fram var http://bodyart.ifokus.se/articles/4d716349b9cb46222107392f-koksaltlosning ;)
Många använder enbart koksaltlösning som tvätt eftersom det är så milt.
#5 Japp, koksalt funkar det med. :)
#8 Haha där ser man hur uppmärksam jag var ;) kollade igenom nästan varenda tråd om ämnet. Tankspridd till tusen, nervositeten tätnar! Tackar iallafall!
Ja, jag har haft det till alla mina andra och det har funkat superbra, var osäker om det funkade på ett sådant ställe bara :)
#9 Toppen, då kör jag på det till denna piercing med då! 
#10 Det första man blir blind på är ögonen!