Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2137 ggr
[SweetRose]
0

Skötselråd Piercing

Finns det några enkla sätt att skonsamt göra rent sina piercingar? Med skonsamt menar jag något som inte torkar ut som exempelvis sprit.

Säg gärna inte "fråga din piercare" Tungan ute

Wand
0

Koksaltlösning. Om inte din piercare informerat dig om det själv så tror jag inte att "den" är så bra.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[SweetRose]
0

#1 De är bra men de rekomenderar sånt som jag inte vill använda.

Koksalt är bra, finns det mer som kanske inte tar sån tid att göra? Eller man eventuellt kan köpa?

Loveradio
0

#2 Man kan ju köpa sånna koksalt-ögondroppar. Heter Drop-it, finns på Apoteket. Det är ju koksalt i små plastkaplar. Borde funka :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

EmyJ
0

Koksaltlösning tar inte så lång tid att göra :) Dessutom finns det att köpa på Apoteket för den bekväme! Cool

www.kickemcattery.se

soetisen
0

H2Ocean, det är bättre än koksalt då det är sterilt och innehåller lite fler goda saker för piercingen, har kört det litegrann och tycker det funkar super (dock så är jag lite slarvig och glömmer lätt.. men det är en annan femma). Finns på tribe till exempel :)

- Medarbetare på studier.ifokus

Karmatarerskanise
0

#5 Koksaltet du köper på apoteker är också sterilt.

Cederin
1

Oavsett vilken koksaltlösning du gör/köper, se till att ha den varm när du tvättar, blir en helt annan effekt då!

Medarbetare på Naglar och Hår

Wand
0

#7 Den man köper ska inte värmas?

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[SweetRose]
0

Jag var inne på det lokala apoteket idag och frågade lite (de har förövrigt världens mest otrevliga personal) och frågade lite vad man borde ha till piercingar och så, såklart sa hon att man skule ha desinfektionsmedel med alkohol. Jag förklarade att det inte är bra för mig eftersom det torkar ut men då erkände hon att hon inte har kunskap om sådant.

Hade nästan bestämt mig för en box koksaltlösning när jag såg hur det var utformad, 6 st flaskor med 30 ml i vardera och de kostade 45 kr, det kommer bli aldeles för dyrt då man inte kan återanvända det. (alltså spara i en flaska för att ha sen igen)

Någon som vet nåt apotek som har iallafall mindre flaskor? (var på kronans)

Karmatarerskanise
0

#9 Varför gör du inte egen? Det går så snabbt och är hur billigt som helst.

[SweetRose]
0

#10 Jag har tänkt göra det på kvällarna men vill gärna tvätta på morgonen med och då har jag inte tid att koka och sitta med kompress!

EmyJ
0

Du kan spara så att du har kvar på morgonen från "storkoket" på kvällen.

www.kickemcattery.se

Cederin
0

#8 Jag trodde att den lösningen var samma sak, och lösningen aktiveras ju mer mot bakterier som varm. Men om det inte är samma sak så kanske inte.

Medarbetare på Naglar och Hår

[SweetRose]
0

Har hört att effekten försvinner om koksaltet kallnar.

Köpte Desivon (klorhexidin) idag, någon som använt det?