Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 6362 ggr
[NadjaIyona]
0

Tatuera handflatan

Hej,

Jag skulle vilja tattuera handflatan och undrar hur det känns i jämförelse mot vanliga tuttueringar. Min mamma har tattuerat sin handflata och hon säger att jag aldrig skulle palla smärtan.

Är det någon som har tattuerat sin handflata?

JossanH
0

Många tatuerare gör inte handflatan. Det är svårt att få det att sitta då det är en slityta. Samma sak med fotsulan.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Loveradio
0

#1 Fast det var väl inte det hon undrade?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[NadjaIyona]
0

Håller med Loveradio, det var smärtan jag undrade över.

Rumblebee
0

Är nog omöjligt att säga just hur du kommer att uppleva det. Mitt bästa tips är om du utsätter handflatan för lite smärta, typ nyper dig själv, eller om du kanske kan få en tatuerare att köra med en tom nål lite grann.

Tänk bara igenom noga om du verkligen vill ha en tatuering där, då den lär slitas ut snabbare.

JossanH
0

För det är ju bättre att göra den och sedan upptäcka att den inte sitter speciellt bra, än att få informationen innan man gör den… och hur många har upplevt hur det känns att bli tatuerad där om de flesta tatuerare inte ens gör den..? Så egentligen, har någon annan svarat på frågan?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Loveradio
0

#5 Men hennes mamma har ju en tatuering där. Så hon vet nog redan att den kommer slitas ut en del.

Ja, #4 har svarat att det är individuellt.

JossanH
0

Inte för att vara sån men frågan är om någon tatuerat handflatan och det har ingen svarat på.. och eftersom det verkar vara väldigt viktigt att endast svara på frågan och inte prata om annat som har med saken att göra så ska det väl vara lika för alla ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Loveradio
1

#7 Nej, det fanns 2 frågor.

JossanH
1

Men bara ett frågetecken..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Karmatarerskanise
0

#8-#9 Jag skulle vilja påstå att det finns en undran och en fråga ;)

Har ingen sådan tatuering själv, men har ett par kompisar som gjort det. Dom tyckte det gjorde mycket mer ont än på vanlig hud, samt att läkningen var svårare. Och som redan blivit skrivet så är det inte länge en sådan tatuering är fin.

Pilskafinnen
0

Det gör ondare att tatuera sig i handflatan jämfört att tatuera sig på axeln, men det är värre på armbågen än handflatan. Jag har provat och så tycker jag att det är…

Kingbeat