Töjningstips
Köpte en 4mm töjring idag men den är så tjock redan i början att den inte går igenom! Finns det några trick jag inte känner till eller är det bara att vrida och vända? Är rädd att spräcka huden.
Massera länge så att örsnibben blir varm. Du kan också ta varmvatten på, värme är bra. Testat med olivolja eller helosan? :)
Går det absolut inte och gör ont så är det ju säkrast att vänta med den storleken. Man ska ju inte använda våld för att få igenom den.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Tack för tipsen! Hade hittills bara testat med vanlig hudlotion. Det är precis på gränsen att den går igenom så med lite värme och olivolja kanske det funkar! 
#2 Jo det borde funka tycker jag, just att massera gjorde stor skillnad för mig när jag töjde
Så lite!
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Loveradio har gett bra tips. Att stå i duschen och massera örat och försöka föra in den med pite helosan eller olja brukar fungera bra. Men ta det lungt så du inte spräcker dig. Kan vara svårare att känna det när man är varm om örat.
Jag försökte nu med att massera ca 3 min så örat blev varmt samtidigt som jag hade örat vid en värmefläkt så det blev riktigt varmt. Jag får in ringen lika mycket från båda hållen lätt men sen tar det stopp! Den vill inte komma ut ur någon ände.
#5 Jag tror mer på att få örat varmt i duschen än vid en värmefläkt.
http://barbarellasthlm.se/?page_id=34
På Barbarella Stockholms nya hemsida har de mycket tips och info om hur man töjer på ett bra sätt. Metod, tips och sunt förnuft. Läsvärt :)
/Jessica
#6 Ja, det är nog bättre. Får testa igen när jag kommer hem på söndag, vill inte stressa i den såhär dagen innan man ska bort ifall någonting händer.
#7 Tack! Jättebra sida 
Du kanske ska börja med en mindre töjning.
jag ligger i ett varmt bad å masserar när jag töjer :) både skönt och funkar xD
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3