Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 4177 ggr
Fridaaaa
0

Vad passar jag i?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gör det jätteont att pierca naveln?

Vilken piercing tycker ni har gjort ondast?
Funderar på att pierca mig, men vet inte vart. Är så mesig.
Tog hål i öronen när jag gick i 4an, det kände jag inte ens, blev bara lite varmt efteråt.

Vad tror ni jag passar i?

Vet inte om jag vågar pierca mig men vill ändå spåna lite på vad jag passar i och inte.

OBS vill inte pierca näsa eller ögonbryn ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

EmyJ
0

Nu kommer jag kanske låta hård men det är inte illa menat Oskyldig

Om du är så rädd för smärtan bör du kanske inte pierca dig? Och om du är så osäker på vart du vill ha den att du frågar främlingar bör du kanske vänta med att ens fundera på om det gör ont och först bestämma VART du vill pierca dig Glad

www.kickemcattery.se

Karmatarerskanise
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Äh, det skadar väl inte att spåna? :)
Våra tips kan ju ge ideer som sedan kan växa.

Frida; jag tror en monroe hade passat dig!
Eller en center labret. Tungan passar ju alla i, men det brukar skrämma många, trots att det verkar vara ett av de ställen som gör minst ont.

Jag har bara haft piercing i tungan och två i brosket i örat som skulle bli till en industrial efter läkning. Ja, och i loberna då,  men de vet du ju hur de känns :) Värst av de andra två var LÄÄÄÄTTT brosket! Kommer aldrig aldrig aldrig göra om det (tror jag) ;)

EmyJ
0

Nej det skadar absolut inte Cool Men ibland bör man känna efter själv.

Kan hålla med om att brosk gör ondast. Naveln gör inte så ont men det kändes….annorlunda? Näsan gjorde ondast och efter det conch (rakt genom örats brosk) piercingen. Tungan kändes typ ingenting.

www.kickemcattery.se

Cederin
0

Har gjort navel, helix, off-center labret och lobes(örsnibb) :)

Det ondaste var navel, uppföljt av vänster-örats helix, sedan labret, sedan höger-örats helix, och sist lobes!

Hållet med om att central labret skulle passa!

Medarbetare på Naglar och Hår

Fridaaaa
0

#1 Jag spånar mest. Och skulle jag bestämma mig att pierca mig så får det göra hur ont det vill ;) Jag som sagt bara spånar just nu, och skulle jag göra det blir det hos en bra duktig piercare som vet vad H*n gör :)
Och det är bra att fråga olika personer vad dem tycker! Så man får olika råd och tips :)

#2 Hur ser central labrett ut? (dålig på vad alla olika piercingställen heter)
Tungan blir det inte, då jag har extremt hög klökreflex:) Sedan är det risk att man förstör tänderna (risk att man sitter och slår piercingen på tänderna, vet många kompisar som har/gör det) :P

#4 okej! Tack för tipsen

Roligt att höra tips  idéer!:D

Inspiration
0

#5 Att man förstör tänderna beror oftast på en dåligt placerad piercing eller att man själv leker med den och då uppkommer skadorna. Och det är ju "ens eget fel", om man leker och tuggar osv osv. Men en bra placerad Tungpiercing ska ej skada tänderna :) Vet att du inte vill göra en tungpicering men ville bara inflika det så inte alla tror att alla tungpiercingar skadar tänderna :)

Men jag håller med om att du skulle passa i en central labrett, alltså en ring eller "plutt" i mitten av underläppen. Eller ja, under underläppen sätter man ju hålet.

Sen finns det ju andra piercingar än de i ansiktet, som navlen tex ja. Det är så individuellt med smärtan, men för mig var det inte så farligt. Har gjort värre :) Sen finns ju Dermal anchors (en piercing man fäster under huden så att det bara är en liten "bling bling" som syns, en pärla eller en stålplatta.

http://www.calmbodymod.com/gallery.php Där man kan kolla lite. Inne på gaddad.se (behöver inte vara medlem för att kolla galleriet) kan du få lite inspiration på olika påhitt också heh :)

Inspiration
0

Och vilken piercing som gjort ondast, min medusa (mitten av överläppen) lätt haha. Men det är för att min hud är så känslig runt munnen. Var inte så mysigt att göra dermals heller, men man överlever det mesta :)

Fridaaaa
0

#6 Det var just det jag menade, att man kan slå det mot tänderna utan att tänka på det, även om den är bra placerad.
Det sa till & med piercarna till mina kompisar, men att det brukar "gå över" sen, att det är mer ovana som gör att man slår mot tänderna med flit då utan att tänka på det:)

Tack för länken ska kolla där :)

Ger man sig rackan på det om man vill pierca sig går det nog ;)

Karmatarerskanise
0

Min Tungpiercing var perfekt placerad, ändock skavde det mot tandköttet så mer och mer av tandhalsen började komma fram. Var därför jag till slut valde att ta ut den. Ibland är man inte riktigt byggt för det.

Även andra piercingar som har med munnen att göra kan skava på tänder.

Loveradio
0

Tror central labret kan passa :) Du har inget foto mer framifrån?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

mjuhm
0

Om man tar som jag gjorde (med spruta..) i naveln, så känns det inte alls. Tar ondare i läppen, tungan & öronen då.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#!0 Denna bättre?

Loveradio
0

#12 Den är ju också från sidan :P Men ja, labret som sagt skulle nog passa. Kanske mouche också.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Fridaaaa
0

#13 Men ändå mer frakt framifrån ;)
Har inte några rakt framifrån vad jag kunde hitta:)

Karmatarerskanise
0

#11 Jag tror inte det gör mer eller mindre ont med den, man piercar huden i vilket fall som helst :) Skillnaden är väl att man inte ser själva nålen i den som dom använde på dig.

rivstart
1

jag tror du skulle passa bra i en off-center labret!

själv har jag:

tungan

center labret

snakebites

medusa

näsvinge x 2

septum

erl

dermal anchor x 2

ögonbrynet

6 st i höger öra, varav 1 töjd till 8mm (hittills)

4 st i vänster öra + 1 industrial

tycker labretten gjorde ondast.. om man nu kan säga att de gjorde ont överhuvudtaget ;)

// Emma

Medarbetare på Chinese Crested iFokus

Keep talking shit about me.. you're making me famous!

UMad
0

min åsikt följer : septum, labret men isf töja, medusa & snakebite btw skaffa allt, alla passar i kroppskonst ! men ontfaktorn har jag i egen erfarenhet att ta själva hålen är piece of cake men att töja septum kan svida och runt mina kretsar så sägs det att septum gör ondast & jag fick göra det 3 ggr då min piercare aldrig blev nöjd, fick iaf den gratis (A) men iaf, om septum gör ONDAST så känns resten som cupcake delicious lovar !! ^^

jag har :

lobes 25mm, 1.6mm & 14mm septum 10mm

Fridaaaa
0

#17 Inga töjningar här inte :) Vill inte ha fula "hål" sen om jag skulle vilja ta ut dem:)
Men tack för tipsen:)

Inspiration
0

#18 Det går ju dock att fixa om man inte vill ha kvar det. Men jag vill ha mina kvar läääänge :D

Fridaaaa
0

#19 Ja men det är mer krångel ;)
Och jag är inte förtjust i uttöjningar heller så :)
Men alla tycker olika som tur är ;)

UMad
0

haha pierca dig inte om du har i baktanke att ta ut dom ^^ ba ett tips :)

Fridaaaa
0

#21 Haha inte så jag menade, men man vet ju aldrig hur man tänker om kanske 10-20 år ;)

Karmatarerskanise
1

#21 Det är väl klart man kan pierca sig trots att man kanske kommer ta ut dom i framtiden. För mig är det ganska dumt att tro att man aldrig kommer göra det. Många tröttnar till slut, tar ut och gör en annan istället.:)

Så det är väl ingen anledning till att låda bli? :)

[SweetRose]
0

Tycker faktiskt inte det är så jättefint med piercingar i ansiktet (utom septum, det är otroligt snyggt!) men du skulle nog passa i Medusa :)

Jag tyckte inte alls det gjorde ont att ta i naveln, jag kände bara kanylen åka in men det gjorde absolut inte ont. Duktiga piercare vet vart man har minst känsel och tar där :)

Fridaaaa
0

#24 Ja navel är jag mest sugen på :) Ansiktet är jag med sådär, är snyggt på vissa. Jag älskar dock i läppen, tycker jag är snyggt om man har snakebits t.ex :)

[xDAMPBOBPSYKFALL]
1

Har i öronen och haft i näsvingen. Måste ju säga att öronen gjorde faktiskt ondare än näsan. Kände lix bara ett litet stick sen va det över. Så om du tänker dig att om du går till en bra piercare så får du så bra info så du blir säkrare, och de går så snabbt så man hinner inte uppfatta smärtan förän smycket ska i. Säger bara, bestäm dig för en piercing och bara gör de. Det är ingen "aah jag dör" smärta precis. :)

theraphosa
0

Jag tycker du skulle passa med en vid läppen, antingen medusa eller på sidan av underläppen. Naveln är ju alltid nice, eller nippel Och smärta behöver du inte oroa dig för, visst de är individuelt men de gör bara ont några sekunder sen är de lite ömt men de är värt de!

Fridaaaa
0

#27 Okej tack! :D