Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2388 ggr
Romancelove
0

Hur mäter man läppen?

Hejsan!

jag undrar hur man mäter läppens tjocklek…eller…så att man vet vilken längd/tjockleken på pinnen är…om ni förstår?

jag har själv ingen läpp piercing men jag ska ta snart och jag vill jue kunna köpa smycken och förbereda…

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

Wand
0

Alltså, jag själv har bara provat olika längder och sedan kommit fram till vilken som har passat mig bäst. 
Det är ganska svårt att mäta innan man stoppar i smycke, liksom. Jag brukar ha 8 mm i både över- och underläppen. Vissa har smalare och vissa tvärtom. Bara att prova!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Inspiration
1

Om du piercar hos en bra piercare så får du ju först läkesmycket. Sen kan du komma på återbesök efter 2 veckor. Då kan de oftast se vilken storlek du kommer behöva. Känns lättare än att köpa massa olika storlekar och testa sig fram. Då får man oftast rätt direkt.

Romancelove
0

men nu är det jue så att jag inte har tagit piercing ännu, jag skulle se om man kunde kolla allt om läppens storlek o.s.v så att man kunde köpa smycken innan man tar piercingen ^^

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

Inspiration
0

Du kan fortfarande gå till en piercare så ser de vilken strl du ska ha ganska snabbt. Varför måste du köpa i föväg när du kommer ha några veckor på dig innan den ens är läkt? :)

Annars kan du väl mäta med ett skjutmått om du har det hemma. Bara o kolla tjockleken på läppen där du ska ha piercingen. Jag har 8 mm i min medusa.