Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 2721 ggr
fillefjong
0

Ska tatuera halsen - Jobb?

Hej

Jag ska tatuera 3 stjärnor på halsen. Detta har jag velat göra sen jag var 18 men har inte gjort det utan spenderat pengar på annat. För dom som undrar så ska ja tatuera 3 olika storlekar vilket den största står för mamma, mellersta syster och minsta min systerdotter.

Som sagt har ja velat göra detta sen jag var 18 och nu är jag 20, snart 21 och det är dags att tatuera sig.

Nu till min fråga, jag är en webbdesigner, inte färdigt utbildad. Hur ere med jobb, någon som vet?

Karmatarerskanise
0

Har man kundkontakt som webbdesigner? (vet inte mycket om det yrket som du kanske förstår;)

fillefjong
0

#1 Hera, Nej man har knappt kundkontakt. Jag har aldrig haft det när jag har jobbat svart. Allt sköts på internet eller telefon. Men sen vet jag inte hur det är hos ett företag.

Karmatarerskanise
0

Har man inte kundkontakt bör ju inte kroppsprydningar spela någon större roll. Skulle väl isåfall vara om den som ska anställa inte gillar det.

Ketang
0

Min första tanke är, ska du jobba som webdesigner hela livet? Vad händer om du blir av med ditt jobb och måste ex söka vanligt kassa jobb på ICA? Eller om du om 15år bestämmer dig för att plugga till förskolelärare? Vad som helst kan hända! Och framtiden vet man inte mycket om tyvärr, eller som tur är!

[Forest]
1

Jag anser att det är så vanligt med tatueringar o persingar så varför ska man inte göra det man verkligen anser fint? ska du inte tatuera dig hela huvet och ansiktet osv så ser jag verkligen inte detta som ett hinder :) Jag röstar helt klart för att du ska göra dessa iaf du har ingen bild på lite hur de kommer att bli?  Själv vill jag göra en bakom örat och jag är korthårig därmed kommer denna synas ganska så väl, inte ser jag det som större föra för mitt arbete i butik. Flört

Loveradio
0

Är man tjej kan man ju ha utsläppt hår, det döljer ju en del. Sen blir ju tatueringar bara vanligare och vanligare och samhället har börjat acceptera det. Så om 10 år kanske det inte är nåt hinder längre.

Sen borde det ju gå åt dölja med täck-kräm http://bodyart.ifokus.se/discussions/4eb48cddd4ebea508200bac0-rick-genest#discussions-2

Och #4, jag har sett flera med tatueringar och piercingar på ICA, Statoil osv. Så om man inte tatuerar hela ansiktet, så är det nog inget hinder.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Forest]
0

6 de har jag med sätt :) jag själv arbetar på ÖoB o där är jag inte helt själv med tatuering dok fråga jag ang detta med min chef och så liten var helt okej så länge jag inte gör något radikalt Flört det vill säga i ansiktet eller något som kan vara stötande

Loveradio
0

#7 Okej :) jo men precis, det brukar ju vara så. Bara det inte är nåt extremt.

Loveradio
0

Kan lägga till att min kompis jobbar som servitris och hon har bl.a en tatuering på handen. Och det går bra.