Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 8362 ggr
martinaahh
0

Stöts den ut?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan, Första frebruari iår så piercade jag mig i naveln. I Juli iår så kändes min piercing läkt och jag bytte till en ny som jag hade fått i present.

Saken är den att huden mittemellan hålen nu har blivit mycket tunnare. Det är tillochmed ett slags märke där (en mörkade fläck). Detta har varit så någon månad nu ungefär och tror inte att det blivit värre.

Hur ska jag göra? Borde jag ta ut den helt, byta till staven man fick när man piercade sig eller bara vänta ut?

Är nämligen orolig då min vänns piercing stöts ut precing och hon har ett riktigt stort fult ärr nu.

Gjorde en kass bild i paint, men det ljusgrå är alltså det stället som är tunnare och ringarna är själva hålen på piercingen.

Karmatarerskanise
0

KAn du inte ta en bild istället. Är svårt för mig att förstå hur det ser ut.

martinaahh
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo, hade inga batterier i kameran förut men här kommer det en.

EmyJ
0

Jag kan inte svara på om den är på väg att stötas ut eller ej då jag inte har sett något sånt själv. Men OM den är det kan jag bara säga - ta ut den så snart du kan för att slippa ärr.

www.kickemcattery.se

Loveradio
2

Tråkigt svar, men jag tycker du ska ta dig till närmaste piercingstudio och låta dom kolla på det.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Karmatarerskanise
0

Håller med Loveradio. Kolla upp det.

Liss
0

Det mörka ser ut som ärrvävnad och det ser ut att vara väldigt, väldigt ytligt. Så frågan är om den inte är påväg ut.
Som dem tidigare sagt, ta dig till en studio och rådfråga. Dem kan svara bättre, som ser det irl.

Jag skulle nog dock ta ut den. För det där ser alldeles för ytligt ut.

En navelpiercing läker väldigt olika. Vissa kan ta 1-2 år att läka, så att byta smycke när den "känns" läkt kan vara ett dåligt val ibland. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

martinaahh
0

Det som är lite drygt att jag har lite problem att ta mig till studion då den ligger en bit bort och piercaren i stan är bara där någon timme varje fredag och jag slutar vid fyra och kommer troligtvis inte hinna.

Funderar på att bara ta ut den. Tråkigt men jag vill inte riskera att få ännu större ärr. Nu blir det ju inte allt för mycket.

Loveradio
0

#7 Då tycker jag att du ska ta ut den. Den sitter alldeles för ytligt.

martinaahh
0

#8 Gjort det nu och  det känns faktistk bra!  Hade såklart gärna haft den, men eftersom min kropp inte verkade tycka detsamma så får jag nog lyssna på den den här gången Glad

Föresten, hur ska jag göra nu ? Vara extra noggran med rengöring kring hålet?

Loveradio
0

#9 Förstår det, men du kan ju alltid ta om den senare. :)

Ja, se till att hålet är rent så att det inte kommer in bakterier.

Liss
0

Bra val. Som sagt kan du alltid ta om den. Och sätter du den då bakom den gamla ärrvävnaden, sitter den kvar bättre i vissa fall.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

JossanH
0

Du ser tyvärr inte ut att ha en fördelaktig navel när det kommer till piercing där. Den ser inte speciellt djup ut så att säga och ju "rakare" yta man piercar  desto ytligare blir den och desto större risk för att den växer ut.

Sajtvärd på Iller.ifokus