Kändistatueringar
Ni som hänger här inne kanske är lite mer inbitna tatueringsmänniskor än mig.. Jag gjorde min första för ett år sen ganska exakt, och har sen dess gjort 4 till. Nu är det dock små jag har allihop, och den största (även min första) är väl ca 6-7 cm i diameter. Som sagt, inga särskilt stora jag gjort än så länge.
Men jag tänkte egentligen bara kolla med er här, vad anser ni om alla som "kopierar" alla kändisars tatueringar? Har ju i och med Lilly Alen och Rihanna blivit väldigt poppis med tatueringar på sidan av fingrarna till exempel.
Jag själv har tagit inspiration från olika kändisars tatueringar, i och med placering till exempel. Däremot skulle jag ALDRIG härma någon rakt av, oavsett vem det är! Det är ju jag som ska gå runt med tatueringen livet ut, så varför ska jag härma någon annan? För mig har varje tatuering en betydelse för mig och en historia bakom sig, alla symboliserar något eller någon, blir en påminnelse om något för mig själv varje gång jag ser dom.
Men vad tycker ni, är det okej att härma någon kändis med hur dennes tatuering ser ut och vart den sitter, "bara för att" liksom?
Jag tycker att man självklart kan inspireras, om det handlar om placering eller kanske litegrann av motivet. Men att kopiera någons tatuering rakt av tycker jag är lite väl magstarkt. Respektlöst att sno någons kanske långt uttänkta idé för det första. Och att göra den mindre personlig för den människan när det finns fler som har likadana.
Nu pratar jag inte bara kändisar utan om alla människor med tatueringar.
Tyvärr så är ju nästan alla motiv redan använda dock, det man får satsa på är att det ska vara personligt rent symboliskt, att motivet betyder något som du säger. Eller verkligen försöka komma på något aldeles eget och udda.
Det är aldrig OK att kopiera en tatuering utseendemässigt. Däremot placering kan man inte göra mycket åt då det inte finns mer än ett visst antal platser på kroppen. Var man än sätter den finns det någon som har en på samma plats.
Klart man kan tycka att det är en snygg tatuering en kändis har, men trots det så tycker jag ju också att man komma på en "egen" stil på den isf. Den kan likna, men inte vara absolut identisk.
Jag har själv ingen tatuering just för att jag tänker för mycket på VAD det ska vara och när jag väl kommer på det hittar jag någon som redan har en näst intill identisk tatuering. Så det blir helt enkelt aldrig av just för att jag vill ha en så "egen" tatuering som möjligt!

Kändisar har ju oxå fått ideerna och placeringarna någonstans ifrån, skillnaden är väl att de syns mer i media.
Jag tycker att man ska göra det man tycker är snyggt och det som har någon betydelse för en själv, sen är det struntsamma om någon har en liknande.
Qui dormit, non peccat
Jag tycker att det är okej att inspireras av andras tatueringar, spelar ingen roll om det är en kändis eller ens granne. Däremot tycker jag inte om att man kopierar rakt av. Tycker att det är respektlöst. Jag skulle ärligt talat bli lite paff om jag såg att någon bokstavligt talat hade härmat efter mig med en av mina kommande tatueringar, både vad gäller utseende och placering. Varför skulle man vilja göra något sådant?
Tycker man att någon har en snygg tatuering, så ser jag inget fel i att använda samma idé, men lägga till egna saker.
Det beror väl på. Vet tex flera artister som har sitt bands logo tatuerat någonstans på kroppen. Då ser jag inget fel i att man kopierar det, det är ju som en slags reklam för bandet.
Annars tycker jag att det är ganska tråkigt när folk kopierar tatueringar rakt av.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag tycker också det är lite väl överdrivet att härma en tatuering rakt av :/ dock kan man ju inte hjälpa om man tar ett motiv som är ganska vanligt men man kan alltid göra det till sitt eget på något eller annat sätt :) jar har tå tatueringar och båda har jag skissat själv och därför vet jag att ingen har en exakt likadan x) min andra tatuering är jag extra stolt över för jag har aldrig sett någon ha den på det stället i den formen så det var verkligen en egen idée :) det finns säkert någon här i världen som kanske har det men jag känner ändå att denna är speciell för just mig ^^
//Forgetful