Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 3830 ggr
Salish
0

Eksemöra

I somras töjde jag upp mitt öra till 8 mm, och några månader senare fick jag något slags eksem och det var torrt och kliade. Då gjorde det ont också. Så jag tog ut töjningen igen men jag började töja upp igen för några veckor sen och nu är jag tillbaka på 8 mm. I början kändes det bra men nu har det blivit torrt igen och det kliar. Jag fick också eksem på halsen under örat. Men det gör inte ont. Inget var heller. Vad kan detta vara? Hur kan man få det att sluta klia?

JossanH
0

Jag tycker det låter lite konstigt om du även fått exemen på din hals. Jag kan bli torr och irriterad i mina töjningar och är det riktigt illa så blir huden väldigt tunn, på gränsen till sårig. Kan även klia.
Att det blir så på mig beror på att jag slarvar när jag duschar. Jag tar inte alltid ur pluggarna och gör rent så det samlas tvålrester, det blir fuktigt och instängt vilket irriterar huden och det luktar om pluggarna. När man tvättar hålen ska man även låta dem torka ordentligt innan man sätter i pluggarna igen så att huden aldrig blir fuktig och instängd.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Inspiration
0

Kanske beror på vilket material du använder?

Salish
0

Jag har mest använt plast. Tvättar inte med tvål heller eftersom det torkar ut.

Inspiration
0

Plast, eller akryl är inte bra för huden/piercingar hörde jag från min piercare. Det täpper till och låter döda hudceller stanna kvar. Kommer inte ihåg vad det var med.. Men de tycker inte att man ska sälja akrylpiercingar längre..

Du kanske kan testa med kirurgiskt stål eller trä tex? :)

Salish
0

Men trä är väl väldigt poröst? Nu har jag en fleshtunnel i stål i örat. Har en krok i trä också men den är väldigt stor och jag kan inte sova med den.

Inspiration
0

Poröst? Menar du att det skulle gå sönder eller? :) Trä gör att hålet har lättare att andas. Naturmaterial är ofta bra :)

Inspiration
0

Och träpluggar tex är inte porösa, de är inte lösa eller mjuka :P

Salish
0

Det står att de inte är bra för läkande töjningar på tribes hemsida i alla fall… Men vad ska man ha för läkesmycke då?

Inspiration
0

Tänkte inte på att din var läkande fortfarande.. Hmm. glas, 316L stål, niobium, titan är väl bra att ha i om det krånglar. :)

Inspiration
0