Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 6209 ggr
Loveradio
1

Tatueringar & ålder

Eftersom det fanns en tråd med piercingar, så tänkte jag att vi kunde köra med tatueringar. Så hur gamla är ni och hur många tatueringar har ni?

Jag är 19 år, och har en tatuering (en krona med text under på insidan av underarmen). Men mer kommer ;)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Momiji]
0

21 år och 4 tatueringar

Buffaomini
0

22, snart 23 (en månad kvar, exakt på dagen :p) och har 10 tatueringar

emmamf_2
0

22år och har tre stycken men får snart min fjärde

Rumblebee
0

Är 24 med endast en tatueringen än så länge. Skaffade den när jag var 20.

[Nooway]
0

Fyller 19 på söndag och har bara en :( Haha.
En minnestatuering i form av ett brustet och lagat hjärta. Låter inte så speciellt men den är riktigt fin (enligt mig själv) :D
har planerat 3 till, det är bara pengarna som stoppar just nu.

Inspiration
0

Jag är 20 och har 8 st tatueringar, än så länge :)

karucellen
0

18 i november och har 2 tatueringar, den tredje är på g till min födelsedag.

Har en Hardstyle tatuering på benet eftersom att jag älskar musiken och ett hjärta med taggtråd på "kärlekshandtaget" som symboliserar att kärlek gör ont. Gjorde min första december 2008 och den andra oktober 2009!

Amorell
0

20 med två tatueringar! Har lovat mig själv att det blir MAX en till… eller två? Flört

~ Ysmn

Loveradio
0

#8 Eller kanske 3? ;)

Amorell
0

# 9
Tror det är lätt hänt att det blir så faktiskt! Men den sista jag gjorde nu ska definitivt vara den största, så då har jag begränsat det lite iallafall.
Flört

Tyvärr sitter man ju redan nu och lägger upp nya planer… haha!

~ Ysmn

Loveradio
0

#10 Haha jo man blir ju beroende! Jag lär nog själv skaffa 10 säkert.

Okej, men det var ju smart. Får hoppas den begränsningen håller då :)

Amorell
0

# 11 
Förstår vad du menar, det här är helt klart mitt största beroende efter kaffe!

Slår vad om att vi slutar med tio var! ^^

~ Ysmn

Loveradio
0

#12 Haha det slår jag också vad om!

Buffaomini
0

#12 #13  har som sagt 10 och det slutar inte där. ialf inte för mig :p

Rumblebee
0

# 8-14. Det är lite som jag säger ibland, en gång är ingen gång, och två är lika med noll. Medans tre är en gång och fyra är en och en halv…. Tungan ute

Loveradio
0

#14 Haha ja har man skaffat en tatuering så vet man aldrig hur det slutar ;)

#15 Haha Skrattande

Amorell
1

Jag ska göra en tatuering till iallafall, en med min bror, så jag får ner honom i träsket också! Flört

~ Ysmn

Tinwe
0

Jag är 19, har inte tatuerat mig alls.. Men planerar som tusan för första tatueringen i början på november i år. :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

JossanH
0

Hmm, och vad räknas som EN tatuering? Jag har byggt ihop 2 till en, är det en då?

Jag är iaf 27 och har en underarm, 2 på ryggen, en chestpiece, en på halsen och en på framsidan av vaden.. så ja, 6 stycken då kan man väl säga.. :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Fridoliin
0

18 år och har en tatuering, en svala på revbenen.
Ska dock boka tid för nästa typ… nu. Skrattande

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Loveradio
0

#19 Hmm svår fråga!

#20 Skoj! Vad blir det? Glad

Fridoliin
1

En text.

"Jag ska måla hela världen lilla mamma" Och ev. en liten jordglob brevid.

Sjöng alltid den för mamma när jag var liten. Ska försöka dra med mig henne till studion när jag gör den är det tänkt :)

/Frida

Loveradio
0

#22 Åh vad fint, gillar personliga tatueringar! :) Eller varför inte en liten målarpensel?

Fridoliin
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ändrade mig precis till en solros faktiskt, haha. Mammas favoritfärg är gul och både hon och jag har alltid gillat solrosor. Så jag tror det blir kanon. :)

Men sen har jag minst 2 till in mind som jag kommer göra efter texten.

/Frida

Loveradio
1

#23 Låter fint :)

Min nästa blir också en texttatuering, blir de två sista raderna ur min favoritdikt Invictus av William Ernest Henley. Det är en dikt han skrev på sjukhuset när han låg inne pg.a turbekulos som gjorde att han var tvungen att amputera benet. Raderna är (som också är min signatur) "I am the master of my fate, I am the captain of my soul" vilket betyder mycket för mig. Tycker det representerar inre styrka och att man är sin egen gud. Och eftersom jag är ateist så anser jag ju att det inte finns nån gud utan att man är sin egen. :)

ErikaAndersson
0

18 år, 2 tatueringar, väntar på tid till en tredje :)

Amorell
0

# 25

Båda mina är faktiskt texttatueringar! Jag har "störst av allt är kärleken" på handleden, skrivet i hebreisk arameiska, och sen har jag "Mercy street" på ryggen :) Känner mig inte helt bekväm med bildtatueringar, ord säger mer för mig av någon konstig anledning. Men den texten du tänkt tatuera är så himla fin, jag gillar "my head is bloody, but unbowed" från den andraversen med :)

~ Ysmn

[elel]
1

Hm, jag är 45 har inte någon tattuering ännu men skulle vilja ha tre - är jag galen eller?

• En våg på vristen - född i vågen

• En magnolia på ena skulderbladet - har ett kort på en magnoliablomma som jag tagit själv till förebild.

• En sammanvävd bild med solen och månfaser i svanken - har en skiss på ungefär!

JossanH
2

#28 Ja….. du kommer aldrig nöja dig med bara 3 ;P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Loveradio
0

#27 Fina texter du har :) Ja det är också ett fint stycke ur dikten :)

Är också en sån som älskar texttatuering, gillar bildtatueringar med, men det är nått speciellt med texter som du säger. Kommer nog skaffa en del.

ErikaAndersson
0

#30 är också mycket för text tatueringar :)

Har "Freedom" på foten,

och på axeln har jag texten:
"Happiness can be found, even in the darkes of times, if you only remember to turn on the light"

Och planerar att tatuera in "Så länge vi är tillsammans, faller resten på plats" uppe på axlarna :)

Shanea
0

20 och en tatuering, vill gärna ha flera, när rätt motiv dyker upp :=

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

Loveradio
0

#31 Gillar dina texter också, och den om Happiness var ju jättefin :)

Ja den texten tycker jag du ska köra på :) unikt med svenska texter!

En annan text jag vill skaffa är "Det är ni som e dom konstiga, det är jag som e normal". Det heter ett rockalbum med Thåström, min stora idol.

aabsolut
0

snart nitton och har en på ryggen än så länge, men har redan planer för 3 nya, där den ena ska förlänga den har jag nu typ, andra kommer vara 1 text med troligen min hunds tassavtryck och en annan motiv :) GUD, som man längtar! Det går verkligen inte att  nöja sig med en tatuering! :D

Loveradio
0

#34 Eller hur! Man har ju hur många planer som helst Cool

jollycox
0

Jag är snart 21 och har en tatuering. Har bestämt en framtida tatuering men den är inte mycket större än en enkrona så jag väntar tills jag har något mer att tatuera in Flört

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[jakke94]
0

17 :) ska tatuera mig när jag är 18 och lite till :)

Loveradio
0

#37 Vet du vad du vill skaffa än? :)

[jakke94]
0

#38 Daddys tassavtryck på underarmen, övre delen :) 

Och senare även en text på revbenen;
När du föds gråter du och dina anhöriga ler, 
lev så så att när du dör, du ler och dina anhöriga gråter. 

Ej bestämt om det ska va svenska eller engelska :P 

Sen vill jag ha någonting på bröstet också … Haha, men som sagt, daddy-tassen först, sen får vi se

Loveradio
0

#39 Tassavtryck är så himla fint!Glad Vill ha Valles och kanske min katts också. Är inte Daddys avtryck jättestort? Eller du kanske ska förminska?

Tycker det är nått speciellt med svenska tatueringar, fin text :)

Haha du har redan massa planer hör jag ;)

[jakke94]
1

#40 därför jag ska ha den på övre underarmen, och har ganska breda armar så det funkar :)

Loveradio
0

#41 Ah okej :)

DinJejja
0

Jag är 21 och har 2 tatueringar :)

Loveradio
0

#43 Planer på fler? ;)

DinJejja
0

#44 Ständigt! :P Men ja måste lugna mig lite. Blivit två st på två år så ska jag fortsätta i den takten är jag snart full :P

Loveradio
0

#45 Haha ja man får lägga band på sig själv. Tur att tatueringar kostar lite Flört

krize
0

jag är 29 och jag gjorde min första i 8an eller 9an en svart sol sen vart det en elvis på armen och min sista är en tribal på benet. Ska så fort jag har inkomst för att göra en tatuering göra en vit lilja som min farfar gav mig för ett år sen fast han har varit död i över 10 år. Sen ska jag göra ett ängla barn för min dotter är min ängel.

Wand
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är 17 och har två stycken. Min första älskar jag oerhört mycket, är riktigt nöjd. Gjorde den i februari, en månad innan jag fyllde 17.
Den andra är en Betty Boop på min vad, den är dock gjord som träning och ska tatueras över i framtiden.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

ErikaAndersson
2

Imorgon gör jag min 3e tatuering :)

Texten "After a hurricane Comes a rainbow" uppe på axlarna, bild kommer imorgon!

Karmatarerskanise
0

#49 Då väntar vi oss en bild på verket sen då :)

Doll
0

Jag är 22 och har en halv sleeve på höger arm, är lite färgläggning och finputsning kvar dock som ska ordas nu i november.
Min första tatuering vad min ryggrad som går längs hela ryggen och så har jag två diamanter på vardera ankel. :)

Och mer kommer att komma till när ekonomin tillåter. ^^

Liss
0

24 år.

En halv sleeve - högerarmen.
En symbol på höger skuldra.
Två stora fjärilar på vänster handled.
Fyra tassar vid höften.
En symbol/sol mitt på ryggen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Ketang
0

Jag gjorde min första i går! Jag är 31 ;-) Frågan är om det blir någon mer. Gjorde sjukt ont!

ErikaAndersson
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min nya!

Gjord igår på Zoi tatto i malmö.

Gjord av Diego Balderas Lima, gäst tatuerare från mexico :) Vädigt nöjd med den!

Skum bild dock, svårt att få rak bra bild på den själv,

Står "After a hurricane - Comes a rainbow"

aabsolut
0

snygg!:)

gaabriellaaa
0

14 år och 0 tatueringar .. har blivit lovad av min mamma att få göra en när jag fyller 16 år men har dock förstått att det inte finns någon som vill tatuera någon i den åldern så får nog vänta lite längre :)

Rumblebee
0

#56 Det finns folk som tatuerar minderåriga, men det är inga seriösa personer som gör det.

Och med tanke på vilket allvar det egentligen är att bli tatuerad så är det lika bra. Man tillåter faktiskt en vilt främmande människa tillfoga sår på dig själv, och ''trycka in'' färg i din hud som kommer sitta för livet, så är det faktiskt bara bra att vänta tills man har åldern inne och kan gå till en seriös studio

lodjuret
0

Jag är 16år och ska göra min första tatuering på torsdag! Ska bli riktigt kul :D Det är en tatuering jag aldrig kommer ångra mig!

JossanH
0

jag får väl lägga till en på örat också som gjordes för några dagar sedan :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Forest]
0

gjorde min första höggravid på benet vid fotknölen på utsidan, en humla asful så den drogs jag med tills 2 årsen då tatuera jag över den o gjorde lite extra då 33 år gammal. Ska göra 2 till en på foten o så ska det gå upp lite och en bakom örat för det tycker jag är så snyggt.

NSphoto
0

Ingen tatuering och 15 år gammal, funderar på att göra en, för för min mamma och min pappa har jag inte frågat ännu. Gått länge i funderingar men inte orkat fråga förrän nu och då jag inte träffar min pappa så ofta så har jag inte frågat, och vill helst göra det "face to face" (: I så fall blir det efter att jag fyllt 16 (februari), vet vet, kanske väntar ännu längre. Beror ju också på min pappas svar.

Men när jag tatuerar mig så kommer jag göra det antingen på underarmen, axeln eller skuldran har jag bestämt, kanske hinner ändra mig innan dess, vem vet. Men jag är ganska säker på att det ska vara några japanska tecken (kanji), har inte riktigt betämt mig för vilka, eller så ska jag skriva något av dom orden på engelska, ett av dom jag funderar även är Freedom. Sen så har jag en liten text som jag gillar från en låt "the closer you get to something, the thougher it is to see it, and I'll never take it får granted". Tror dock den skulle bli lite för lång (:

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se

Fridoliin
0

Får la uppdatera här och skriva 18år och numer 2 stycken tatueringar.

/Frida

jonnson
0

21 år och har 5 stycken. Den sjätte ska göras på torsdag :) Nr 1: En blomma på insidan av vänstra vristen, med 6 kronblad - ett för varje familjemedlem jag har Nr 2: Texten "Believe" över högra handleden Nr 3: Ett hjärta på högra handen, ungefär där luffartecknet brukar sitta Nr 4: Texten "hopp" på sidan av höger långfinger, men på thailändska, det uttalas wang Nr 5: Mitt stjärntecken bakom vänstra örat, skorpionen (Med nr 2, 3 och 4 så har jag hela Tro, Hopp och Kärlek på högra handen, utformat på lite olika sätt) Ska på torsdag skriva texten "Every story has an end. But in real life, every ending i just a new beginning" citerat från en av mina favoritfilmer (Uptown girls), men på persiska, över ryggraden från hårfästet och neråt (som Victoria Beckham har) Har också planerat att skriva "Greatest love of all" på vänstra foten, texten ska liksom följa linjen efter hålfoten. Sen blir det ett tassavtryck från min hund (i naturlig storlek) på revbenen, på vänstra sidan, ungefär där bhn sitter. Den ska också ha texten " 'cause if I got you, I don't need money, I don't need cars, you are my all". Kommer också bli antingen "Live your dream" "I have a dream…" eller "Never say never" över högra nyckelbenet. Eftersom jag har ganska beniga axlar så syns nyckelbenen tydligt, så jag tänkte det vore snyggt att framhäva dom(/det ena) mer :) Sen får vi väl se vad det blir mer för något. Har några fler lösa planer. Men eftersom jag efter torsdag kommer ha gjort 6 stycken på ett år, så ska jag nog ta det lite lugnt ett tag sen. Är dock VÄÄÄÄÄLDIGT sugen på en texten på underarmen, precis som Niklas Wahlgren har! Kan bara inte bestämma.mig för vad det ska stå..

Forgetful
0

Är 19 med 2 tatueringar :)

//Forgetful

fl0werp0wer
0

16 år och ska tatuera min första tatuering nästa vecka. en blom tribal (om man säger så) på höften =)