ta ut näsring ?
Tja! Ska praktisera på måndag o sluat på fredag, o e tvungen att ta ut alla piercingar! Så jag e extremt rädd för att hållet i septum ska stängas om jag tar ut ringen….Men kan jag ta ut den utan att nånting kommer o hända med hållet ??? Har haft piercingen jätte länge, ungefär 4-5 måader, men e ändå rädd.
Så undrar om jag kan ta ut ringen :)
Det är helt olika för alla. Alla piercings jag någonsin haft och tagit ut har växt ihop igen efter bara någon dag, medan vissa aldrig lyckas få hålen att växa ihop.
Min septum som jag hade töjd till 3,2 mm växte ihop på 2 dagar.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Tack för snabbt svar!
Amen fan! Hur ska jag göra då ? Har inte betalt 600 spänn för att det ska växa ihop pga prao ?! Vad ska jag göra?!??!?!?! hjälp mig
Ha med dig ringen i din väska eller något, och smyg in på toa och sätt i den kanske mitt på dagen i någon minut(vet inte om det är möjligt eftersom jag inte vet var du sak praktisera).
Men ha i den ändra fram till dörren på praktiken, och sätt i den direkt du slutat, då borde det klara sig om den är helt läkt.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#4 precis, det finns retainers som inte syns. Själv har jag en gammal ögonbrynspiercingsmycke som jag fått av en vän jag ska ha i jul då jag ska till mormor, det funkar det med :)
Det här med piercings är ju inte alltid bara för att de syns heller, det får man tänka på. Nu tvivlar jag på att TS ska praktisera på ett sjukhus t.ex, men det är mycket bakterier i piercings och många vill utesluta piercings av den anledningen.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Får man inte ha piercing på sig på arbetsplatsen tycker jag allt man ska respektera detta.
Håller med både #8 och #9 :)
kan säga av erfarenhet att även läkta piercingar kan stängas rätt fort. Om jag har ute min Tungpiercing i över 3 timmar som jag haft i 2 år så är det svårt att få i den igen och den är helt läkt.
#9 Om det bara gäller hur företaget ser ut utåt, så lär det ju inte vara några problem om man döljer den, men man bör ju fråga om det så det inte blir några sura miner om någon råkar se den.
Raka kort är bäst, och brukar göra så att folk respekterar en.
Myglar man brukar man inte få respekt, och då har man inte heller visat någon eller förtjänat den.
Använd en septumkeeper, den har man i hålet och bara vänder upp i näsan, så syns det inte att man har ring.
#12 Det var precis en sån jag länkade åt
Ojdå, jag sökte bara på sidan, gick inte igenom inläggen, hittade inte septumkeeper, såg du hade två länkar precis. 
#14 Jaha okej :)