Tatuerings tankar
Hej!
Har läst lite trådar här och en på hund.ifokus om tasstatueringar.
Blev lite sugen. Har nu två tatueringar, ett körsbär och en text med en bil på foten. (bifogar bild på den sistnämnda)
Är nu sugen på och göra en lika dan på andra foten fast med min hunds namn och hans tass.
Nu till frågan, hur gör man för att få till sin hunds tass? Hur "ritar" man av den? :)
Du menar i naturlig storlek? Jag hade köpt helt ofarlig fingerfärg o smetat på hundens trampdynor. Sen gjort ett avtryck på ett papper. Låt torka o sen kalkerat av konturerna på annat papper.
Men det finns kanske nåt smididare sätt?
#1 Ja precis :) Tänker inte ens med hela hjärnan känner jag! :P
Fingerfärg var min favorit som liten :P
Tack :)
Hehe ja fingerfärg är superkul! Brukar ju i princip vara ätligt så det är ju inget farligt för vovve att ha på sig heller :)
finns olika sätt,
ta en bild på hundens avtryck, antingen bara ändå,
eller genom en bit glas som tex ett glasbord eller som jag tänkte göra, ta en glasruta och trycka tassen emot, eftersom min hund är alldeles för stor för att stå på ett bord, och sen mäta tassen för att få rätt storlek.
eller ta fingerfärg, som förra skrev, eller en stämpeldyna.
beror på hur stor hunden är, men man kan använda scanner, göra avtryck osv också!
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.
När jag gjorde avtryck av min hund använde jag finger färg kletade på hans tass och sen tryckte jag på ett paper.
Han tyckte det va kul satt stil hela tiden och tittade för vi fick göra några ggr så =)
Måste säga att det var en väldigt söt tatuering :D
Får prova mig fram helt enkelt :) Min hund är ganska sprallig och svårt för att sitta still så får se vilket sätt som funkar bäst :P
#6 Tack! :) Väldigt nöjd med den, dock gjorde den f*****at ont att göra! Ändå funderar jag på en till på andra foten :P