Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettideer-och-tips
Läst 3881 ggr
Birke
0

Tatueringssugen.

Har precis bestämt min första tatuering, som förhoppningsvis blir av i februari^^ Vill ha en fjäder (likt denna;http://www.google.se/imgres?imgurl=http://vanezavergara.blogg.se/images/2011/feather_148059788.jpg&imgrefurl=http://vanezavergara.blogg.se/2011/may/feather.html&h=270&w=600&sz=56&tbnid=D__xg4QxMVZKGM:&tbnh=54&tbnw=119&prev=/search%3Fq%3Dfeather%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=feather&docid=TlepjvtFayR2uM&hl=sv&sa=X&ei=oMjKTonGD8b-4QTNgPlh&ved=0CEkQ9QEwAw) i svart och vitt, med texten "Life´s too brief not to be lived the way you want" längs sidan. (ge gärna tips på text, det är det bästa jag har kommit på, och är faktiskt rätt nöjd).

Tatueringen vill jag ha på nedre delen av magen/höften kanske 20cm lång:) Vad tycks, låter det som en bra idé?

Monarchy
0

Tatuerar du dig bara för att det är snyggt? Har det mening?

Varför just den placeringen? Varför just den storleken? 

Varför tatuerar du budskapet och inte visar det på något annat sätt?

Frågor som du verkligen borde fundera på.  

Det är jättelätt att göra en tatuering som man är nöjd med i 1år, svårare med en som håller längre.

Såklart tänker alla olika men just varför jag inte tatuerat mig än är för att jag ser det lite som kläder, Jag vill inte ha samma kläder resten av livet.  Så länge jag tycker och känner som just nu jag tatueringslös. Återstår att se om det ändras.

Cederin
0

Snygg som sjutton!

Dock är jag också nyfiken på meningen bakom den =) Det var ett fint citat. Lycka till sedan under nålen! :D

Medarbetare på Naglar och Hår

Ketang
0

När jag visade min tatuering som inte har någon innebörd alls utan bara sitter där för att vara snygg var det ingen som sa något. Det finns många trådar om tatueringar där ingen har "ifrågasatt" vad tatueringen betyder/står för osv. Man ser folk ständigt med tribaler som inte betyder något utan bara sitter där för att dom är snygga.

Är detta en trend som förändrats? Varför har det plötsligt blivit så viktigt att en tatuering ska betyda något eller stå för nåt speciellt?

Cederin
0

#3 Jag håller faktiskt med, det är ju upp till en själv. Dock så menade JAG att OM det fanns en betydelse bakom den så var jag nyfiken! Och meningen kan ju också vara att den är snygg, eller hur? :)

Karmatarerskanise
0

Jag har flera tatueringar som jag gjort bara för att jag tycker det är snyggt. De betyder ingenting. Tycker det är ganska löjligt att allt man gör måste betyda något, för annars kommer man ångra det :)

TS; blir säkert fint :)

Birke
0

Jag har ingen som helst anledning att försvara mig för er om tatueringen ska va snygg lr har budskap:)

Eftersom ingen har sagt ngr uppenbara misstag än med min idé så antar jag att det är rätt bra^^

#2 Budskapet sitter i texten; Livet är för vackert för att slösas bort. Fjädrar är både vackra och flyktiga, och precis som du sa tror jag att den kmr bli skitsnygg^^

Birke
0

#1 och #3; Om ni vill diskutera saker utanför ämnet kanske ni kan starta en egen tråd:)? Till exempels Heras nya tråd "Måste tatueringen betayda något?" verkar lovande:)

Den här tråden skapade jag för att diskutera min idé. Om den verkar vettig och genomförbar, och kanske få tips på förbättringar.

Ketang
0

Mitt inlägg var en fråga till #1. Jag tror att din (#7) tatuering skulle bli jätte fin. Var bara tvungen att fråga #1 varför allt måste betyda något.

Ketang
0

#7 Startar man en tråd och frågar om en idé verkar vettig får man nog räkna med svar som det du fick från #1 ;-)

Birke
0

#8 Då ber jag om ursäkt, mitt misstag:)

#9 Håller inte emd dig alls. Det är helt OT, och om Hera kan starta en tråd om ämnet kan #1 oxå göra det. Nog om detta, tillbaka till tråden ifall det fortfarande finns ngt intresse kvar:)

Cederin
0

#6 Jaha det var ju fint! =) Vilket typsnitt tänker du ha på texten? Jag tror att skrivstil skulle vara jättevackert ihop med en fjäder!

Birke
0

#11 Det var min tanke oxå, någon snirklig, vacker stil. Vill att det ska va vackert och lätt:)

Texten är jag fortfarande osäker på hur den ska formuleras, men "Life´s too brief.." vill jag ha med, så det binder ihop med fjädern. Men jag har fortfarande lång tid kvar att komma på vad jag vill ha skrivet:)

Cederin
0

#12 Ja det är ju bra att ha tid på sig och tänka igenom exakt :) Jag ska tatuera mig för första gången på lördag och har haft exakt samma idé i 3 år ^^

Birke
0

#13 Vad härligt^^ Hoppas det blir precis som du tänkt dig:)

Cederin
0

#14 Härligt men nervöst! Jadå det tror jag! =)