Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 2426 ggr
patronsaint
0

Töjning

Hejsan!

Sitter och funder på att börja töja. Vet hur allt går till i teorin och har töjt upp andra piercingar till 1,6. Men nu till frågan är det någon som vet vart det går att få tag i ett sådant här smycke? i typ 2mm eller 3 mm?

I want to be like the patronsaint of reality.

Monarchy
0

Jag gick upp 0,5mm i åt gången. Du tycker  bara in ett större smycke allt eftersom det slutar att ömma.  Det ska aldrig göra ont att töjja, aldrig blöda.  Men det kan vara lite ömt efteråt.

Tänk bara på att inte töjja för mycket eller för fort då det kan vara förjävligt svårt att få örat att dra ihop sig efter intresset lagt sig, om det gör det.

patronsaint
0

Jo det var typ så jag tänkte göra med :) 1,6 till 2mm borde väl gå utan problem? Har just nu vanliga 0.8 hål men har dubbla örhängen i utan problem. Har bara töjt i brosk förut. Ja jag tänkte väl egentligen inte töja det specielt mycke utan max 5 mm :P

Liss
0

Vet att Tribe har liknande "hooks", som bilden du länkat.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

patronsaint
0

Schysst ska kolla där :) Fast jag är lite töntig och köper helt i butik ^^ Men borde ju finnas någon butik i sthlm som har något liknande?

Inspiration
0

Du kan gå till Calm bodymodifications eller Barbarella och se vad de har inne. Calm ligger vid Mariatorget och Barbarella en liten avstickare från Drottninggatan :)

patronsaint
0

Ah har barbarella öppnat här nu? Då ska jag hoppa in och kolla :) Är inte så förtjust i punk't shop men i brist på annat har det alltid varit där man har hamnat..

Inspiration
0

Jadå, de öppnade för några månader sen. Ligger vid Shock ganska långt ner på Drottninggatan, men själva Barbarella ligger på en sidogatan, men man ser det från Shock :)

patronsaint
0

Ah strålande då ska jag hoppa in där efter jobbet :D

Inspiration
0

Do it! De är ofta trevliga och snälla :D