Placering i helix
Jag funderar på att pierca helix i mitt ena öra. Jag skulle i framtiden vilja dels bara en liten sten i en labret eller så men också nedhängande smycken (vad heter det förresten, dt enda namn jag kommer på är earcuff, men det heter det väl bara om det är fejk upptill, alltså inte riktigt hål?) som fäster både uppe i helix och sedan även nere i öronsnibben. Men jag har lite funderingar kring hur jag ska placera piercingen.
De allra flesta verkar ha piercingen under öronkantsfliken, alltså så att det går rakt igenom brosket och om man har ring så kan den omsluta öronfliken. Typ så här:
Helix med ring Helix med labret
Dock känner jag att min så att säga öronflik är ganska stor och jag vet inte om jag tycker att det blir så snyggt om jag placerar piercingen under. Så jag funderar på om det kanske går att placera piercingen i själva öronkantsfliken. Kanske så här, fast högre upp:
Vad tror ni? Kommer det att gå? Eller bli det problem med att det blir för trångt mellan fliken och örat (att staven inte får plats utan kommer att sticka ut)? Om jag någon gång i framtiden skulle vilja byta till en ring blir det ju kanske inte så snyggt om jag har hålet i fliken?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se