Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3594 ggr
fl0werp0wer
0

Grop under navelpiercing

Jag är så orolig! Piercade naveln i augusti 2010 och den läkte bra, men för någon vecka sen så fick jag en "infektion"-liknande sak runt min navelpiercing men de är borta nu. Men har haft en sorts grop under kulan där uppe på min navelpiercing. Vad ska jag göra? 

Kan tillägga att min piercing är köpt på guldfynd och är kirurgisk stål, och den är lagom lång som den ser ut som. Under kulan har jag nu satt ett litet plåster så det inte ligger emot och hade tänkt pröva det nu i 2-3 veckor. =) Men har ni mer tips? :-)

Karmatarerskanise
0

Jag föreslår att du går till din piercare och visar hur det ser ut.

[SweetRose]
0

En liten grop blir det nästan alltid med navelpiercingar.

Liss
0

Kroppen försöker alltid vänja sig med alla våra påhitt. Ibland vill den inte, men ibland ställer den in sig på att ha piercingarna där. Då, om piercingen ligger emot hela tiden, kan det bli "gropar" som den lägger sig efter.

Är du orolig, så gå till en piercare och rådfråga.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

fl0werp0wer
0

Jaha så det är normalt?? =) Men om jag tar bort min piercing, försvinner gropen då?? =)

Liss
0

#4 Kroppen är ett under, så jo gropen går nog bort om du tar bort piercingen. :)
Jag hade ett jack i mitt öra, efter en ring som låg imot hela tiden. När jag tog bort ringen, så försvann det efter en tid.

Men som sagt, gå till en piercare och kolla upp det utifall. Det kan vara något annat också.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

fl0werp0wer
0

Har ett plåster under kulan nu, blir det inte bättre om en vecka så besöker jag en piercare =)

eemmaf
0

det är huden som format sig efter kulan. :)

Med vänliga hälsningar

Emma