Helix piercing! :D
Vill och har länge velat skaffa en helix piercing men (Som tidigare sagts) simmar jag flera ggr i veckan så jag vet inte vad jag ska göra vill inte direkt missa träningar och vill väldigt gärna ha sådan piercing! :D
Tacksam för svar! 
Hmm…. funderar* Det är ju inte bra att få klor i det direkt. Det kommer irritera piercingen något enormt.
Men en sim-mössa kanske? Det blir ju i och för sig ett tryck över örat med den på sig. Och kanske inte super snyggt med mössan heller. Men det är ju en tanke i alla fall, om den håller tätt.
Det bästa är dock att hålla sig ifrån allt sånt under åtminstone några veckor.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jo, Vi har redan (Tvungna) badmössor på oss på träningar simmar för en simklubb och jag hade tänkt på det, men tror du det är säkert nog? 
Och så har vi ju en månad under sommaren då vi har uppehåll man skulle kunna göra piercingen då, men då kan man inte bada i sjön istället! 
Fast det är något jag tror jag skulle kunna offra!
#3 Ja men dåså. :)
Jag har ingen aning om hur tätt dem där mössorna håller. Men man har dem väl på grund av en funktion, så det borde ju funka. Sen får man se till att tvätta ordentligt, med till exempel koksaltlösning, efter varje gång. Så det verkligen hålls rent.
Men frågan är om det ändå blir irriterat av trycket från mössan, då det är ett utsatt ställe.
Ja, det låter ju också som en idé. Det bästa vore ju att göra den under ett uppehåll. Så den åtminstone får en tid på sig att läka ytligt.
Men var medveten om att broskpiercingar krånglar.
Jo jag vet! 
Men hur lång läketid ungefär har en broskpiercing!?
Jo dem sitter väl ganska tätt antar jag, och ja det kanske vore ett problem om den satt för tätt…
En tjej från min klubb piercade industrial hon var borta i ungefär fyra veckor och kom sedan tillbaka, men jag antar att det är olika från person till person. 
Hennes är helt läkt nu men hon har fortfarande några skinnbölder kvar!
När piercingen placeras i brosket kan det ta 8 veckor eller mer. Och broskpiercingar har även en tendens att kunna krångla långt efter dem läkt. Dem påverkas väldigt lätt av minsta lilla. Allt beror på hur man sköter den, hur bra läkkött man själv har och till viss del vad för smycke man har.
Så det är otroligt individuellt hur den läker.
Okej, jo det är sant vet inte riktigt hur bra läkkött jag har
Haha…
Tack för svaren!