Navelpiercing "gone wrong"
Du ska göra om, och gå till en piercare.
Har du sterila kanyler, tänger, handskar, sprit och vet hur den ska placeras så tycker jag att det är okej att göra själv, det gör jag. Men om du nu har satt den för långt ut i huden och har ett örhänge i så tycker jag inte att du låter så värst seriös, och då är det mest bara farligt att pula med sådant.
Örhängen ska sitta i öronen, inte i naveln.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Inte vidare klokt det du har gjort!
Piceringar ska utföras av utbildade piercare!
Så jag råder dig till att ta ut den.
Tänker du skaffa igen, så gör det för guds skull i en riktig studio hos folk som vet vad dom gör.
Spara ihop pengar och gå till en riktigt piercare istället, det kostar 500-600 kr. Det är inte så farligt om man sparar ihop det. Och om du nu är för ung eller inte får för dina föräldrar, ja då får du vänta helt enkelt.
/Jessica
Man ska ALLTID gå till en seriös, utbildad piercare som använder sterila smycken och nålar!
Well, nu ser inte jag någon bild. Men för att nämna något som ingen annan tagit upp än.
- Lycka till att behålla den piercingen, om du nu satt den så pass ytligt i naveln som det låter. En navel piercing är relativt svår att få och sitta kvar i vanliga fall. Har du knappt något hud över den, lär den väldigt snabbt migrera (växa ut) och lämna ett väldigt "fint" ärr efter sig.
Har du också ett örhängs-smycke i den. Kan du möjligtvis vänta dig en fin infektion i julklapp också.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆