För stor tongueweb?
Den ser ju inte direkt stor ut, men det ser lite farligt ut med koner på smycket.. du kommer nog skrapa sönder tänder och tandkött med det där.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Men snälla. Sitt inte hemma och pierca dig själv!
Gå till en utbildad piercare! Du vet ju inte ens vad för smycken som ska användas och jag vill inte ens tänka på hur hygienen ser ut.
För övrigt är staven för lång. Som #1 skriver kommer du skava både tänderna och tandköttet.
Ja, håller ju självfallet även med Hera. Jag är inte helt emot att pierca sig själv, men då ska man veta in i minsta detalj vilket smycke man ska ha, hur den ska placeras och så ska man framförallt ha sterila grejor.
Din piercing ser väldigt sned ut och jag har aldrig studerat just tongueweb, men den ser inte alls ut att sitta riktigt som den ska.
Förstår inte alls hur du vågar göra en såpass "farlig"/skadlig piercing själv, med alla ådror, kärl och vad det nu är som sitter i strängen.
Gör om hos någon som kan.
Wand. Vilka piercingar är "mindre" farligt då? Håller med att de va lite farligt ställe men är inte alla de heh :)
#4 Alltså. Självfallet är det en risk att pierca sig själv, man måste som sagt veta hur man ska göra. Jag har studerat piercande sedan jag var 13 år, diskuterat med piercare, kollat och lärt. Det är inte bara att trycka igenom en nål och hoppas på det bästa.
Skulle nog personligen vilja säga att läppen är minst farlig att göra, men detta är enbart för att det är vanligast att den inte blir konstig och förstör något i kroppen. Även om själva ingreppet går bra så är det dock extremt vanligt att man förstör tangkött och tänder, och det är sådant som är hemskt svårt att reparera, tandköttet är omöjligt.
Tunga, ögonbryn, erl, navel och inre broskpiercings (öron) är nog några som jag verkligen INTE skulle råda någon att göra, en del av dem skulle jag aldrig våga mig på just för att det kan gå snett trots att man "kan".
Det bästa är alltid att gå till en studio, ALLTID. En bra studio håller hygienen, autoklaverar sina verktyg och använder sterilpackade engångskanyler, handskar och sprit för att få det så bakteriefritt som möjligt. Hemma är det vanligt att man är en rebellisk tonåring som trycker igenom en säkerhetsnål och klämmer i första bästa smycke man får tag på. Inget jag rekommenderar, fyi. 
Det finns inget ställe som inte är farligt. Infektion eller till och med blodförgiftning kan uppstå överallt där man har blod.. vilket vi ju har i hela kroppen.
TS; Vi stödjer inte detta på den här sajten, och jag ber dig sluta be om råd här inne om hur du ska göra hemma. Vi råder dig till att gå till en studio.
#6 Jag sa ju inte att det var ofarligt, utan att det var det stället som det oftast går som bäst på. Sedan hur man tolkar det är ju en annan femma.
Jag vet en kille som piercade en vän i läppen, och denna läpp blev blodfylld och han tvingades åka in till akuten och skära loss det. Typ. Och sådana risker finns det, och ännu värre, när man piercar sig själv. Även om man låter en okunnig göra det på en.
Vet alla risker osv, och nu är det ju redan gjort så inte mycket att göra. Jag vill ha kvar den där och kan säga att hygienen är alldeles utmärkt, vet precis hur jag ska tvätta.
Någon som kan länka till en sida med tongueweb-smycken?
#8 Syftade inte på skötseln efteråt, utan på ditt hem som jag förmodar inte har sterila platser, smyckena du använt samt verktygen.
Hygienen är ju inte bara efter piercandet utan även under.
Men till tongueweb hittar du antagligen smycken på barbarellas hemsida.
#5,
Misstänkte att de va så :) Är för feg att göra på mig själv, gjort ett i örat och de är väl de ända isåfall.
Sen försökt i näsan, tills den där otroligt svettkänslan kommer, och gick till en studio. sen läppen men fyyyfan va de typ.. knäckes (svårt och förklara) när de gick igenom "första huden" (utanför munnen, inte i) de ljudet skrämde mig så nejtack, inte mer än öronen själv :P
**//Detta inlägg är redigerat av admin då personangrepp inte är tillåtna! Tänk på hur du skriver.
**
#12, vem var det menat till? TS eller mig?
#13 Inlägg #12 är redigerat av mig pga av personangrepp.
Jaha haha såklart. Dumma mig. :( tänkte aldrig så långt, och tänkte nej, detta stämmer inte, varken jag elleer TS skrev ett personagrepp. Men bra att de är såpass snabba att redigera
#15 "Men bra att de är såpass snabba att redigera"
Vilka de? Det var jag som redigerade inlägget? :)
Okej du då. Shit, va övertrött igår kan man säga.. :P