Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 4154 ggr
Cederin
0

Vad ska ma ha för kläder?

På lördag så debuterar jag tatuering, den ska sitta på skulderbladet. Detta har jag gjort trådar om innan så ska inte tjata sönder om motivet och meningen bakom den och allt sånt igen =)

Det jag undrar mest över är vilka kläder som är lämpligast? Som jag förstått det så ska jag ju ha oömma och bekväma kläder iallafall. Men om man blir tatuerad på övre ryggen? Värt att nämna är att jag fryser ganska lätt tyvärr..

Sedan, har ni något tips på bra mat att äta innan? Det blir bara frukost eftersom tiden är kl 12, men om det är viktigt att få i sig något speciellt? (så som vitaminer, kolhydrater osv)

Kommer ha med mig Ramlösa, en chokladkaka och nån frukt tror jag =) Även fast sittningen bara är beräknad till 1timma och en kvart, hehe.

Medarbetare på Naglar och Hår

patronsaint
0

Har ingen aning men halternecklinne kanske? Sedan kan du ju ha koffta eller tjocktröja när du kommer och går :)

I want to be like the patronsaint of reality.

Inspiration
0

Du kan väl ha linne och en tjocktröja som går att knäppa upp, så kan du bara trä av ena ärmen på linnet och dra ner tjocktröjan. Så kan du fortfarande ha den på dig. Det är inte så krångligt. Bara du inte tar på dig en tajt t-shirt eller tröja som inte går att dra ner eller ta av ena ärmen på.

Beroende på när du går upp så borde du nog äta någonting mer än frukost. Om du då inte går upp 9-10. Men lite pastasallad, mackor, vad som du kan tänka dig. Bara du har ätit ganska ordentligt innan och ät utvildad, det gör mycket.

Det du ska ha med dig låter bra, socker är alltid bra för att hålla igång. Hoppas allt går bra :)

Karmatarerskanise
0

Linne som sedan drar av "armen" på den sida som ska tatueras och så en kofta som du tar på dig frammifrån :)

Vad du ska äta bestämmer du själv. Bara du är mätt och belåten.

På en sådan kort sittning har jag aldrig behövt äta något ;) Så det räcker nog att du bara har med dig en frukt och vatten. Om inte studion bjuder på vatten. Det gör min.

Cederin
0

#1 Jo tjocktröja ska jag köra på iallafall!

#2 Tack för tipsen! Det du sa med tjocktröja + linne verkade bra, att man liksom tog av halva bara. Jo jag kommer nog gå upp vid 10-tiden (min enda sovmorgon på läänge! :P) så det blir nog bra med en stadig frukost bara, typ gröt och mackor kanske. Och ja, socker verkar vara bra har jag hört!

#3 Ett till bra tips! Det verkar ganska vettigt med att ta på en tröja framifrån bara. Värmer lite iallafall! Jag kommer nog ta med mig godis och så iallafall, jag är ett riktigt sockermonster oavsett ;) Haha passar på att äta godis när man "ska" göra det för kroppens skull :D

Karmatarerskanise
0

#4 Fast kroppen behöver inte socker, så det är mest för din skull ;) Socker är dåligt för kroppen.

Men, det är en annan historia! Lycka till och lägg in bild direkt efter :)

Cederin
0

#4 Haha nä.. Fast det är ju bra att ha om man får blodsockerfall :) Då känner man sig ju bättre. Jag kan iallafall låtsas liite att jag är nyttig! ;)

Tack! Det ska jag!

Ketang
0

När jag gjorde min önskade jag att jag tagit med något som jag kunde suga på. Hårt godis. Jag hade så jädrans ont så jag hade inte ro att stoppa in choklad i munnen så ofta, så jag kommer ha med karameller nästa gång! Fast första tatueringen tog 4timmar, nästa kommer inte bli så stor…

Lycka till!

Inspiration
0

Ja jag får väldigt lätt blodsockerfall. Så läsk eller Mer eller godis funkar bra för mig. Eller Dextrosol eller vad det heter. Går snabbare ut i blodet. Men frukt är också bra :)

Cederin
0

#7 Haha ajdå, det gjorde mig lite nervös ;) Dock satt du ju lite längre tid. Men det kan jag ju köpa, bra ide!

#8 Dextrosol är nog också rätt smart att ha. Nyttigare också. Ska ha med mig lite blandat så får jag se vad jag känner för stunden. :)

Inspiration
0

Fyra timmar är väldigt annorlunda mot en timme eller en och en halv. Så du behöver inte bli nervös, det blir värre efter längre tid, ofast iaf haha. Satt också 4 timmar en gång, den sista timmen var för jävlig, men då har adrenalinet helt gått ur kroppen och allt annat som gör det lättare. En timme och lite över är nästan skönt. För efteråt så har (iaf jag) adrenalin eller liknande kvar i kroppen, en skön upprymd känsla samtidigt som man är lite härligt trött :)

Så hoppas du får en trevlig upplevelse, hehe :)

Cederin
0

#10 Jo jag får hoppas att jag känner liknande som dig då, är väldigt nervös haha! Tack!

JossanH
0

Själv vill jag helst ha segt godis att tugga på när det gör ont, för att fokusera på något annat. Tycker det oftast börjar göra ont efter 1,5 timme typ, om man inte är där för egna andra sittning.. tycker det gör asont att gå på ett redat tatuerat område..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Cederin
0

#12 Tack för tips! Haha, lika bra att ta lite plockgodis då eftersom alla säger olika =) Okej, då borde det väl vara ganska lindrigt med min hoppas jag.

[dogownerAPT]
0

Vid mina sittningar har jag aldrig behövt ta med mig någonting att äta. Dock fick jag blodsockerfall två av gångerna, då tog jag bara en sockerbit. Min studio bjuder på kaffe så det var lätt att få tag på :)

Banankaka320
0

Det går snabbt :) Men tuggummi, man blir mindre stressad av det om man nu är stressad:)

Cederin
0

Vill bara påminna om att den redan är gjord om ni kollar datumet ^^ men tack så mycket för ytterligare tips! Kanske användbart till nästa gång ;)

Liss
0

#16 Hann du äta något då? Har missat det. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Cederin
0

#17 Jodå, åt lite godis under tiden :) Men bara i "förebyggande" syfte mot blodsockerfall, haha!

Liss
0

#18 Ah, hehe okey. :) Jag brukar aldrig hinna med att äta under tiden heller. Brukar jämt prata med tatueraren eller tänka på annat.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆