Spy av att pierca tungan?
Jag är så sugen på att göra en piercing i tungan, men är sååå jävla rädd! :P
Jag haft 3 i läppen (Sidan där nere, mitten uppe och nere) och har en smiley nu, så har gjort andra.
Men tungan är liksom mer läskigt, tanken att det svullnar och sådär gör mig rädd.
Hur hemskt är det efteråt? Många säger att det är ett helvete och att dom ångrar att dom gjorde den just då när det är svullet.
Blöder det jättemycket? En kompis kompis sa en gång för några årsen att den hade fyllt en hel sån mugg med blod, uh.
Sen är jag rädd att jag ska spy, att det blir för mycket liksom. :P
Aldrig spytt när jag tagit, bara varit nära att svimma.
Sen har spytt två gånger när jag skulle byta smycke. Vet inte om de kan bero på att det inte var helt 100 läkt kanske och man var där och pillade mycket?
Peppa mig lite vafan! haha. Vill så gärna!
Ska dit nu på fredag och fråga lite och chansen finns att han har tid och då får jag sån ångest över hur jag ska göra. :P
Vågar dock inte boka tid för då blir jag mer nervös och ska tänka på det flera veckor innan xD
Hur tungan reagerar på piercingen är helt olika från person till person. För min del svullnade det knappt nåonting och det lilla som kom la sig efter jag ätit en isglass. Blödde gjorde det ingenting, varesig när jag tog den eller efter. Det kändes inte att ta den heller och det borde normalt inte blöda eftersom den tas i mellan två muskler där du har varken känsel eller blod direkt.
Att du spytt när du bytt smycke skulle jag nog tro bara beror på att du kanske är känslig för sådant som har med kroppen att göra? Som en del inte tål att se blod t.ex.
Gör det! Det är skitsnyggt! 
Tack för svar! :)
Hoppas jag har sån tur som dig ^^
Nej, är livrädd för sprutor och nålar. Var tvungen att ta blodprov i armen förra sommaren och spydde av det xD
Vågar inte hålla i någonting med nålar eller så.
Måste erkänna att jag är rätt förvånad att jag gjort 4 piercingar alls xD
Ja, det är otroligt snyggt! :D Hoppas jag vågar.. Käka massa choklad och dricka Coca Cola innan eller något så känns de kanske bättre (A)
Min tunga svullnade, men jag kunde fortfarande äta. Pratade lite konstigt första veckan men sen var det bra. Svullnaden lade sig inom en vecka.
Andra gången jag gjorde det svullnade tungan inte alls.'
Men om jag hade varit sådan som spyr vid byte av piercingsmycke hade jag inte piercat tungan ;)
Min tunga svullnade en del. Fick äta flytande de 2 första dagarna eftersom tungan var öm. Kunde inte ens äta en banan. Så ja, dagarna efter piercingen är jobbiga. Sen är det ju olika från person till person.
Sen äter man på ett annat sätt efter man har piercat tungan. Tungan styr ju maten när man äter och man lär sig typ att äta utan att röra så mkt på tungan. Tips är att dricka isvatten och suga på isbitar för att få ner svullnaden samt sova med extra kudde så att huvudet är högte upp en bröstet.
Smärtan är inte så farlig. Det stack till. Och munsköljen man får innan tycker jag gör så att tungan känns avdomnad.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Och blödde gjorde det inte. Kanske pyttelite.
Just det, man kan läspa lite i början för man är ovan. Men det försvinner.
Ta med en cola eller godis eller Dextrosol så att du kan få i dig nåt om du skulle må illa.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Ja det glömde jag ju skriva. Blödde inte jag heller. Kom säkert någon droppe precis vid håltagandet, men inte så jag behövde spotta.
Jag piercade tungan när jag var 18, stack till och jag var förvånad över hur lite det kändes. Inget blod alls. Var lite svullen i några dagar men det gick bra. I förrgår (är 25 år alltså 7 år senare) töjde jag upp mitt gamla hål i tungan då jag ångrar att jag tog ut den för ca tre år sen, det gjorde inte det minsta ont - det va lite obehagligt och liksom lite segt men smärta tycker jag inte att du behöver oroa dig för :)
Om du är känslig för att spy kanske du ska fundera på varför? Jag är väldigt säkert på att det är psykiskt och att du skulle kunna arbeta bort det om du verkligen vill pierca dig! Lycka till!
www.kickemcattery.se
Min tunga var svullen den första dagarna, jag hade även svårt att äta (eftersom jag är en mes, trodde det skulle göra så ont) de tre första dagarna. Då svimmade jag nästan och åt för lite. Inte så bra. Men det var nog mest för att jag var mes som sagt.
Blödde lite precis efter håltagningen, men ingenting efteråt vad jag kan komma ihåg.
Så jag tror inte du behöver bekymra dig försvullnaden, drick kallt vatten, isbitar osv funkar bra att att ta ner svullnad, sov med huvudet högt. Prata kan du göra direkt efter, beror bara på hur mkt du vill prata. Jag var heller tyst, man var så ovan vid den långa staven i munnen haha.
/Jessica
Tack för alla svar! :)
Känns bättre och känner mig lite lugnare.
Tror att jag spytt när jag bytt för att jag gjort det själv och det krånglade lite. Skulle få i en ring och det var antagligen inte helt läkt, svårare att få i något som inte är rakt som staven så var där och "grävde" för att hitta ut :P
Vet inte om det kan vara det, men skulle tippa på det.
Som sagt, tusen tack! :D
Det enda jag gjorde när jag tog hål i tungan var att dregla! :) Nä men den svullnar en del känns lite obekvämt/ovant i början men det går du igenom, det viktigaste är att du sköter den! olyckligtvis så gjorde inte jag detta och det resultera i en mindre brosk bildning (dubbel så stor som kulorna på läkstaven) under tungan, jag var tvungen att ta ut den och idag känner man bara en pytte liten bit dock är det som en stenhård kula i tungan! så sköt den för din egen skull. Lycka till :)