Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 8142 ggr
Sara
0

Christina-piercing?

Jag vill göra en Christina-piercing och jag undrar lite om för och nackdelar?

Vad ska man tänka på?

Hur lång är läketiden?

Sara

artdesiu
2

Jag har haft min i ca 2,5 år, jag har en surface bar som smycke.
Jag tyckte läkningen gick bra, det var väldigt blåmärkigt till en början då det ju är ett ganska "köttigt" område med mycket blodkärl etc. Detta kan ju också innebära att den gör rätt så ont, huden är ju annorlunda pga hårväxt m.m. och det är mycket nerver däromkring.
Jag minns inte exakt hur lång tid läkningen tog, men jag hade inga större problem av det, däremot kan den fortfarande vätska sig lite, troligtvis pga den ligger under en del hud och för att den är relativt "rörlig".
Man kan tänka på att försöka undvika tighta byxor m.m. då den ju sitter på ett område som lätt blir utsatt för tryck annars.
Viktigt att tänka på är att det inte är en piercing som funkar på alla, utan det beror på hur man är byggd. Det går t.ex. inte att ha den om man inte har tillräckligt med "kött" på venusberget.
Rakning och sånt är inga problem för mig, man får bara vara lite trixig om man vill få bort allting.
Tänk på att välja rätt sorts smycke (fråga piercaren vad h*n rekommenderar) eftersom risken finns att den migrerar.

Hm, kommer inte på något mer på rak arm. Men det är bara att fråga om du undrar något. Jag trivs jättebra med min och tycker det är en riktigt snygg piercing. Så lycka till om du bestämmer dig för att köra!

toAlicia
0

hahahahha, vilken chock jag fick när jag sökte bilder på google!

Sara
0

Tack för svar! =)

Jag velar mellan en Christina eller en klitoriskappa. =(

Sara

Inspiration
0

Jag tycker kappa är mycket mycket snyggare. Ser mer ut som att det passar in och stämmer bättre med kroppen :)

[SweetRose]
0

Håller med #4 samt att jag tror kappan är mer lättläkt eftersom en Christina sitter så exponerat.

VeronicaKahlbäck
0

Har haft min Christina i 3½ år, tror jag, tänker aldrig på den längre dock så ivägen kan den väl iaf inte vara:)

Som ovan nämnt så är den inte för alla, beror på ens anatomi.
Angående smärtan tyckte jag placeringen av tången var ren tortyr, har dock inte hört liknande från andra så det kan ha berott på piercaren - hon flyttade runt tången när den var spänd och körtlarna där är känsliga. Själva piercningen kände jag absolut inte alls däremot!
Tror läkningstiden beräknas vara tre månader och uppåt, min läkte fint på bara ett par veckor men har också väldigt bra läkekött.

Enda tipsen jag kan komma på är lösa kläder och titansmycke, det är inte helt ovanligt att övre kulan vill vandra in - kan själv bara ha titan där av den anledningen.
Kan vara värt att leta efter en piercare som har erfarenhet av intimpiercing, då jag vet flera som blivit missnöjda även hos duktiga piercare - intim skiljer sej lite från resten av kroppen så att säga och att alla framförallt är olika down under.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus