Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 6815 ggr
PandaFish
2011-11-30 18:56
0

Tragus

Idag tog jag äntligen modet till mig att gå iväg och ta en tragus, som jag velat ha så länge,  och jag är så nöjd och det gjorde inte ont alls och gör inte det nu efteråt heller :)

Jag ville från början ha en bcr ring men min piercare sa att det inte var att rekomendera att ha som läkörhänge så nu har jag en lite längre labret i, vilket gör det väldigt lätt att rengöra så jag är glad att jag lydde hennes råd :) Hon sa att läktiden var ungefär 3 månader och jag undrar om jag kan byta till en ring innan den är helt läkt eller bör jag vänta? Jag tycker inte att den labret jag har nu är så speciellt snygg nämligen :P

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

[SweetRose]
2011-11-30 20:26
0

Jag skulle säga minst 6 veckor och sedan gå på känslan, om den känns relativt läkt. Eftersom vi här inne inte har någon koll på ditt läkekött brukar 6 veckor sen kolla vara en bra tumregel :)

Karmatarerskanise
2011-11-30 21:03
0

Jag råder dig till att inte byta fören den är helt läkt. Det är en onödig risk att hålla på och pilla med en oläkt piercing.

[dogownerAPT]
2011-11-30 21:06
0

Jag bytte inte min förrän efter någon månad. Mina piercingar har lätt för att bli infekterade, vilket även min tragus blev. Lika bra att vara extra försiktig!

Dreamsabout..
2011-12-02 23:58
0

Nu har jag ju bara en fundering men om man tar en tragus hur lång tid ungefär kan det ta innan man kan bada igen!? Skrattande (Kanske inte riktigt hör till änmet)

hjartelyckanskaniner
2011-12-03 00:12
0

Jag har haft min i snart 1 år utan att byta :P Har bytat ploppen till en rosa plopp men annars har jag fortfarande läkestaven :P Har ett ögonbrynssmycke som smycke.Sen sticket ut typ 4 mm. Känner inte för att byta :P

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

hjartelyckanskaniner
2011-12-03 00:15
0

#4 Skulle kunna tro att man kan bada när som. Jag var simmare i 9 år och jag simmade dagen efter jag tog hål i örat. Inte haft problem med mina hål. Bara när jag använt oäkta smycken men det är en annan sak ;)

Mvh Emma

Karmatarerskanise
2011-12-03 00:33
0

#4 Helst ska det ju ha hunnit läka innan man badar med en piercing. Har det inte det ökar risken för irritation och infektion.

Niini
2011-12-03 00:35
0

Bada kan du väl när som så länge du inte doppar huvudet o rengör piercingen efteråt :)

Dreamsabout..
2011-12-03 10:06
0

6# Jo jag simmar också, det var därför jag undrade…! Skrattande

hjartelyckanskaniner
2011-12-03 11:31
0

#9 Var många som tog hål i öronen på den tiden. Dock ingen tragus utan bara vanliga hål i öronsnibbarna. Men vi vek upp mössan så att den låg längs örats del där det är brosk. Då ligger inte mössan och skaver:) när jag pierca naveln så sa de att jag fick bada i pooler men inte i hav. Tyckte det lät konstigt men den läkte faktiskt snabbare konstigt nog..

Mvh Emma

Dreamsabout..
2011-12-03 12:24
0

Så den får vara i klor? det låter annorlunda…Glad
Jag trodde den blev irriterad då?
Jaja tack för svaren! Flört

hjartelyckanskaniner
2011-12-03 12:42
0

Det trodde jag också. Men mina har aldrig blivit irriterade eller infekterade. Är kanske olika ifall man är känslig. Jag har aldrig varit känslig =)

Mvh Emma

[SweetRose]
2011-12-03 15:23
3

Det är inte bra att bada med nygjorda piercingar. Badvatten innehåller otroligt mycket bakterier, kloret dödar inte allt.

Karmatarerskanise
2011-12-03 15:34
1

#10-11 Man ska inte bada i klor heller.

Dreamsabout..
2011-12-03 19:41
0

Nej jag tänkte väl det…! Lät lite skumt!