Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 10738 ggr
Bejbymoose
0

Infekterade Helixar?

Jag pierca två st Helix i april månad. Och nu har dom börjat krångla sen 3 månader tillbaka.. framsidan ser jätte bra ut, men baksidan e helt fucked up. Det är som två röda knölar precis bredvid hålet som är ungefär lika stora som den lilla bollen på en nål ni vet.

Jag har bytt till lite längre stavar nu så att det ska få andas lite bättre, och jag tvättar varje dag med koksaltlösning. Jag ska träffa min piercare på Torsdag men jag tänkte att ni kanske har nån aning om det e något jätte allvarligt eller om det är en del av läkningen?
(försökte ta en bild på det men det gick verkligen inte, väldigt krångligt att komma åt med en bra bild där bak :P)

Mvh, Cecilia :)

EmyJ
0

Har du piercat med nål eller pistol?

www.kickemcattery.se

Bejbymoose
0

självklart med nål :) (inte jag då utan piercaren :P)

EmyJ
0

Hehe bra det.. Jag hade en helix för många år sen och den blev också skum på baksidan och infekterad :/

www.kickemcattery.se

Bejbymoose
1

Vad gjorde du åt det då?

gaabriellaaa
0

helixer är inte roliga alltså. Ångrar så att jag tog min, men tänker inte ta ut den för så snabbt ger jag inte upp. Den har aldrig riktigt läkt och jag tog den i januari iår, och varenda gång jag måste ta ut den (fotbollsmatcher osv) så är den skitjobbigt att sätta i igen. Igår hade jag inte haft den på typ 6h och den hade redan börjat växa igen så det blödde sjukt mkt när jag skulle trycka i den igen Obestämd

EmyJ
1

Jag tog ut den.. hade jag haft den idag hade jag nog kämpat lite mer och pillat lite mindre med skitiga fingrar…du vet, ung och dum ;)

www.kickemcattery.se

Cederin
0

På min helix jag hade för något år sedan på höger öra fick jag likadant. Den var länge infekterad dock redan från början, och det övergick sen i en röd och smärtande kula bakom. Efter ett tag gav jag upp hoppet och tog ut den. Dock så hade jag kulan där i ett par månader iallafall, så det är inget brådskande farligt, nej.

Medarbetare på Naglar och Hår

Bejbymoose
0

Jag fick reda på att det inte var keloider (nån grej man måste skära bort) och att det bara var att tvätta med koksalt i 10 dagar så skulle det bli bra igen, så vi får väl se, det ser redan lite bättre ut nu efter 4 dagar :)

Silversak
0

För mig har det hänt samma sak på 3 av mina piercingar i öronen. Alla i brosket då. Jag har 2 lite udda piercingar i ena örat och dom är väldigt svårläkta. Jag fick också typ en knöl på baksidan. Jag däremot var lite oförsiktig och klippte faktiskt bort dom…

Men faktiskt så fungerade det, ena piercingen jag gjorde de med är nu läkt och den andra har inte fått en ny knöl utan ser bra ut, men ömmar lite. :)

Är väl inget jag rekommenderar, men mina läkte på de viset hehe :P

Bejbymoose
0

uuuh, skulle jag aldrig våga :P

fick höra avmin riktiga piercare att jag skulle ha på hydrocortison salva, och om inte det hjälpte så skulle han frysa bort dem (Y) så de lär försvinna innom en snar framtid iallafall :)

Silversak
0

Det som är bra är att det inte kändes något, annars skulla jag inte vågat haha

Jaha, jag kanske borde skaffa mig något liknande. Har endast klorhexidinsprit och vanlig handsprit :P

Bejbymoose
0

Du borde tvätta med koksalt, bara vanligt salt utan jod och varmt vatten, billigt o bra :) handsprit är ju som namnet nämner, till för händer, inte piercade öron :p

Silversak
0

Kan prova det. :)

Jo det är ju så, men använder alsollösning (stavning?) ibland, det hjälpte till en av piercingarna. :P

Bejbymoose
0

Alsol torkar ut väldigt mycket så det får man va försiktig med :)

Silversak
0

Jo, men det var skolsköterskan som föreslog det så att blåsan skulle försvinna. :)

Bejbymoose
0

Du ska gå till en riktigt piercare, skolsköterskan kan inget om piercings, tyvärr :p jag gick till en läkare med min uppsvullna tunga, han sa att det berodde på min Tungpiercing, vilket det ite gjorde i och med att jag hade haft den i 4 år :p så en piercare kan mest om piercings, om det är en seriös då :)

[Kajsa91]
0

Haft problem med båda mina såna två, tog med pistol för det känns lättare då jag är livrädd för nålar osv :P

Jag har ärligt talat pillat bort själva grejen som kommit där bak själv:P
Dragit bort lite skinn + kött då och då tills den försvunnit ;P
Nu mår båda toppen! :D

Bara för det börjar dom säkert att dumma sig om några dagar..

Silversak
0

Det är en kompis som gjort hålen på mig, men skulle jag springa förbi något ställe var dom gör piercingar så får jag väl fråga. ;) Men hittills så har min metod fungerat, att använda alsol och klippa bort blåsorna… xD

Bejbymoose
0

Får rysningar när jag tänker på o klippa bort eller riva bort dem :p uuuh.. Jag ska bege mig till min piercade för o får dem bort frysta, dem verkar inte försvinna :(

Silversak
0

jo, verkar lite… äckligt? haha menmen x)

Okej, hoppas det fungerar då iaf :)