Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2532 ggr
Allt2
0

Oläkt piercing

Hej på er!

Det är så att jag skaffade en Helix piercing (en aning längre ner än standard placeringen) och den vill inte läka. Det har gått ca. 3 månader nu och det har under tiden uppkommit som en hudflik på framsidan av örat. Jag har en CBR jag tänkte om läkningen kan underlätta om jag byter till en stav.

Har ni några tips och förslag på vad jag kan göra?

patronsaint
0

Har du tagigt den hos en piercare eller med pistol?

Min tog nästan ett år innan den läkte och strulade som tusan till och från. Jag skulle föreslå tvättning med koksalt och att byta till stav då den rör sig mindre än om du har ring. Ha då en stav som inte sitter för tajt vid hålet så den får andas lite :)

I want to be like the patronsaint of reality.

Dreamsabout..
2

1# Jo precis vad jag tänkte fråga har du piercat dig hos en piercare med nål eller hos en frisör med pistol!? Flört

patronsaint
0

#2 hehe ja det är ju ganska väsentlig skillnad Flört

I want to be like the patronsaint of reality.

Allt2
0

#1 #2 Nej absolut inte med pistol, har gjort det hos en pirecare :)

Inspiration
0

Brosket kan vara riktigt knepigt och har en läkeid på 3-12 månader :)

Allt2
0

#5 ja tack så mycket :) tror du det kan påskynda om jag sätter i en stav? :)

Inspiration
0

#6 Kan det kanske göra. Man rör inte runt den på samma vis då, utan den sitter där den sitter. Så du kan alltid testa, ha bra rätt material så den inte blir irriterad. Men din piercare kanske kan hjälpa dig att byta :)

Allt2
0

#7 ja jag tänkte så också att det blir mindre rörelse. Hehe det som är e att jag var aldrig tillbaka på återbesöket så känner mig lite dum om jag kommer dit nu och berättar det här :/

Inspiration
0

#8 Ääh, det gör ingenting. Jag går inte heller på alla återbesök. Dock kommer det kosta om de ska byta smycke, eller ja, du får betala vad smycket kostar och kanske för en isättning. Eller bara köper du det och sätter i själv. Men det är alltid bra att låta dem kolla på det :)

Allt2
0

#9 okej tack för hjälpen :) ska titta förbi hos dem imorgon då :)

Inspiration
1

Hoppas det går bra :)