Minnestatuering
Min mormor dog för ett år sen och jag vill göra en minnestatuering till henne på handleden eller skulderbladet. Min mormor betydde allt för mig, och ah.. sen den dagen hon dog, eller t.o.m innan det, har jag velat göra en tatuering, som tack för allt hon gjorde för mig. Även morfar, som fortfarande lever.
Skulle vilja ha en text eller nått.. Eller kanske något som symboliserar dom. Eller deras namn, "mormor" och "morfar" eller jag vet inte.. Så otroligt svårt. Och jag ska tatuera mig om en månad..
Någon som har nått tips?
Har funderat på nått sånt här. Fast mycket snyggare då. Typsnittet kommer jag använda, vad det än blir för något.
Jag gjorde nyss också en minnestatuering för min bortgångne bästa vän, en textrad från en låt som var av vårat favoritband. Ett citat som betyder mycket eller som din mormor/morfar kanske levde efter?
Din idé tycker jag var väldigt fin, om du vill ha ännu mer specifikt så kanske du kan lägga till något motiv till texten som var meningsfullt i deras liv. Intresse? Eller något som de tyckte om? Min farmor har t.ex. en favoritblomma, osv.
Så fint av dig att hedra dina morföräldrar. <3 Lycka till!
#1 Aw, va sött. Jag tycker om när folk har minnestatueringar eller tatueringar som betyder nått för dom. Är inte så förtjust i tatueringar som bara är "snygga" eller "kul att ha", hehe.
Tack så mycket iallafall. Har funderat på att ha text under hjärtat, men jag vet inte vad, hehe :) Svårt detta, hehe

håller med #1 någon som "är dom".
text mormor och morfar är också fint
fundera på vad ni brukade göra tsm, och spinn vidare därifrån?
Jag gillar texten "mormor och morfar". Menom du inte vill ha det så kanske det finnt något som sammanlänkar dom två?
Tycker hjärtat med mormor och morfar var jättefint. Tycker det förklarar och visar exakt allting eller så. Man förstår kärleken personen ifråga känner genom den bilden.
Sen kan man ju alltid bygga till något senare, om du kommer på någon text under eller något.

#7 Vilken bra idé
Tack!
För mig ska minnestatueringar vara enkla och rakt på sak, därför gillar jag din första bild ^^ Den är vacker, stilren och konkret. Det finns inga kansken, det finns inga baktankar. Den är bara ärlig.