Töjning
Jag är lite orolig över min töjning (det är min första töjning). Jag bad en piercare stoppa in min töjning på 2mm för 4 dagar sen och det gick bra. Jag har inte velat röra den sen dess för det gör ont. Jag har hört andra säga "om det gör ont gör du fel". Idag gör det inte ont om jag tar på den, men om jag skruvar på den, fast det går inte att skruva på den, det känns som den sitter fast, ska det vara såhär?
Om piercaren satte i en 2mm töjning i ett vanligt hål kanske det var för stort. Man ska börja med lite mindre och gå uppåt långsamt. Jag föreslår att du köper ett mindre smycke och downsizar en stund, och sedan testa igen.
Om du verkligen inte vill ge upp nu så kan du ju vänta ett par dagar till och se om det fortfarande ömmar, annars är det nog bäst att minska, kanske till 1 mm.
Sedan är det bara att försöka när det känns bra, olja eller någon salva som t.ex. helosan kan underlätta när man töjer. Det kan kittla/spänna lite men det ska inte göra panikont.
Lycka till!
Om ni gick direkt upp till 2mm förstår jag att det gör ont, för då har ni gått för stort.
Föreslår också att du minskar i storlek och gör det sakta. Det ska som sagt inte göra ont när man töjer!
Tack! Jag tror jag väntar någon dag till annars bytar jag till 1mm. C:
jaha, jag tröck i en 4mm på en gång (otålig haha) gjorde as ont första natten men sen la de sig efter nån dag. Nu har jag en fin 10mm utan problem så de gör inte så mycke om man stressar.
Så jag skulle låta 2mm smycket va kvar =)
4# AJ! Man ska ju inte stresstöja hål! 
#4 Oj! Snacka om att stressa.
Tycker du har helt fel när du skriver att "de gör inte så mycket om man stressar". Det är ju just på det viset så många spräcker sina hål! Det är det man ska undvika.
Så man ska aldrig stressa när man töjer, och att töja 4 storlekar på en gång är för mig helt ofattbart att man ens kommer på tanken på..
Vi gör självklart vad vi vill med våra egna kroppar, men att råda andra till att göra saker som kan förstöra ger jag inte mycket för.
Usch, kan inte tänka tanken på att töja så stort på en gång! AJ!!! 
Jag har en ganska hög smärtgräns och tål mycke. (Tatuerade mig på höfften 3,5 timme utan paus och rörde inte en min typ)
Alltså jag råder henne inte till att trycka i en 4mm men jag ville mer visa på att de gör nog inget om de känns lite med den 2mm hon har nu, med tanke på att min 4mm klara sig bra. Så länge de inte blöder massor är de ingen fara.
#8 Men att du klarade 4 tar ju inte bort alla de som spräckt hålet när de töjt till 2 direkt.
Tyvärr är det inte alltid det blöder när man spräcker örat heller. Så att det inte blöder behöver inte betyda något egentligen. Men börjar det samlas torkad vätska vid hålingångarna bör du ta ut töjningarna TS.
#9 jag tror du har svårt att förså min poeng eller så är du bitter.
OM de blöder (sa alldrig att de ALLTID gör de om man spräcker) så bör hon ta ut dom…
#10 Kul att de vart bra =)
#11 Nej, jag tror inte jag har svårt att förstå din poäng, snarare tvärt om 
TS; låter bra. Men jag råder dig att fortsätta med att töja en storlek åt gången, för som sagt ska man inte ha ont. Helt onödigt