Hur nära?
Jag har en lite nyfiken fråga ^^ Hur nära varandra kan man sätta två labret-piercingar utan att dom stör varandra? Tänkte främst på stavar då. Samt så undrar jag om det är bättre att göra en, låta den läka och sen göra den andra, eller är det lika bra att göra båda samtidigt?
Har nämligen övervägt två läpp-piercingar till efter att min bråkande dermal läkt.
Hej vad jag har hört och lärt mig är det bästa är att låta en läka först eftersom att kroppen blir svagare och "anstränger" sig för att läka. Om man gör fler samtidigt är risken större för infektion och det tar längre tid att läka ga att kroppen måste hantera flera nya saker samtidigt. :)
#1 Är det jag hört med, men då det är många som tar tex flera dermal samtidigt eller snake bites så vart jag lite fundersam :P
En del har bra läkekött och kan utan problem göra flera piercingar på samma gång.
Men är man osäker så är det lättare för kroppen att ha en sak som den ska läka i taget.
Det är inga problem med att köra två på en gång vad jag vet. Jag piercade mina snakebites på en gång och jag hade inga svårigheter alls!
DESU!~
Får fråga piercarn helt enkelt när det blir aktuellt. Min gamla labret läkte ju snabbare än väntat medans min dermal bråkar även nu… Ungefär tre månader senare :/
Det blir mer ansträngande för kroppen att läka två piercingar åt gången. Men så brukar man göra båda samtidigt, om man ska ha två liknande piercings. Precis som med snakebites eller industrial etc.
Hur nära man kan sätta dem är efter smyckena. Du har labret i läppen, och dem har en platta baktill. Plattorna ska ju inte gärna ligga över varandra. Det bästa är nog att ha någon mm i mellan i alla fall. Men det kan piercaren svara på också.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Tack för svar, minns dock inte hur stora plattorna bak på labrets är. Men får väll be piercarn pricka ut hur dom kommer sitta i läppen och bestämma om jag tycker det blir bra då :)