Ålder på navelpiercing?
Hej! :) Jag undrar hur gammal ni tycker man ska vara när man piercar naveln? När jag va 13 år frågade jag en piercare som sa att man skulle pierca sig i naveln när man va runt 15-16 för annars kunde piercingen bli sne när man växte? :P Vetinte om de stämmer….
Men hur gammal tycker ni man ska vara? :)
Minst 16 tycker jag, och då med föräldrarnas tillstånd.
Det din piercare sa har jag hört att många sagt att deras piercare säger, och jag tror inte det ingår i deras arbete att ljuga för eventuella kunder ^^'' Har till och med hört min be en person att inte skaffa piercingen den tänkt sig då piercaren inte ansåg att det skulle bli bra eller snyggt.
Dom har ju ett ansvar över att kunden ska vara nöjd så länge som möjligt med sin piercing och att den inte ska påverka kundens utseende negativt. Piercingar lämnar ju faktiskt ärr när man tar bort dom med.
Jag var nog 14 när jag gjorde min! Men det ångar jag starkt. Jag tycke nog 16 eller 17. Jag kunde absolut inte ta hand om min piercing och nu har jag ett väldigt fult ärr.
Jag tog min när jag var 13 tror jag det var, har inte växt sen dess heller ^^ Aldrig hört att den skulle kunna bli sne pågrund av att man växer men det är kanske är möjligt..