Fråga om tung piercing!
Man blir ju allmänt nojig med allting med en ny piercing, haha. Så måste fråga!
Gjorde min piercing i tungan i fredags.
Jag sköljer munnen med vatten efter jag ätit (hur länge ska man hålla på med det förresten?) och sånt blått morgon och kväll.
Men igår märkte jag att tungan ser vitare ut än vanligt, är det normalt?
Har det något med att tungan inte är van vid att bli så noga ompysslad? xD
Brukade ju aldrig kolla min tunga innan piercingen så man kanske har vitare ibland?
Jag har en smiley och tar alltid tungan och rättar till den med, men nu når inte tungan upp och det spänner i stängden under tungan. Är det med normalt?
Den är fortfarande lite svullen, beror det på de? För den kan väl inte blivit kortare?
Igår var det lite vitt under kulan som är längst ner, är det normalt? xD
Tog bort det med en blöttopps..
Var nog frågorna som kommit upp senaste dagarna. :P
Skölj efter du ätit i minst en vecka.
Är tungan lite svullen har du inte samma rörelseförmåga i den som om den inte är svullen.Tungan har inte blivit kortare ;)
Jag vet att man kan få beläggning på tungan av munsköljsmedel så borde även gälla det man sköljer med när man har piercat sig. Låt det vara så tills du slutar att skölja så försvinner säkert beläggningen av sig självt.
Att det kommer ut lite var är inte ovanligt. Den är inte läkt än.
Lycka till! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Min piercare rekommenderar inte alls såna starka munskölj för en nytagen piercing (http://www.calmbodymod.com/), och de är en av Sveriges bästa piercare. Men jag vet att många använder det ändå, och det blir inga direkta problem. Men det ultimata du kan skölja med är koksaltlösning, billigt enkelt och bra. Bara att söka på recept på google, sen kan du göra så du har en flaska och sköljer med den under dagen. En omgång håller en dag, sen måste man göra ny för att ha en fräsch och välfungerande koksaltlösning :)
/Jessica
#2, jaså :o har alltid trott sköljet man får med är bra =( men tack för tipset, ska ta i tungan och bära med mig detta tipset
Beläggning är rrätt vanligt när man sköljer med medel, dessutom kan man ju inte skrapa tungan under läkningen.
Jag föreslår att du sköljer med vatten fram till dess att piercingen är läkt. Det gör man ju för att få bort skiten efter maten.
#3 Det jag menade var tex Flux och Listerine, de är väldigt starka för ett nytaget hål. Men sen finns det ju munskölj som man kan få till från piercingstudion, tex H20cean eller liknande. Men de ska vara bra :)
/Jessica
#5 jaha tack :)
Koksaltlösning fick jag tipset om och har aldrig haft något problem. Om du är orolig kan du ju besöka studion så kan han ta sig en titt :) Kanske är så att staven är lite för kort? Vissa behöver ju längre stav än den traditionella läkestaven :)