Hur gammal var du?
Hur gammal var du när du tatuerade dig eller piercade dig?
Själv var jag 15 då jag tatuerade mig första gången, och jag var 15 när jag piercade mig i tungan. Var 16, vid min andra tatuering.
Sen byggde jag på en av dem vid 18 och den andre vid 22.
13 när jag piercade näsan, 16 naveln, 17 bröstvårtan, 20 labret, 20 conch, 20 tragus, 20 medusa. 18 år - 2 tatueringar, 20 år - 5 tatueringar.
20 när jag piercade näsan och 28 när jag tatuerade mig, skyndar långsamt för då är jag sååå säker på det jag vill ha. Har fler ideér om vad för motiv jag ska ha o har tänkt ut dem för några år sen o dem känns ff rätt! Så det blir fler.. ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Var 1 vecka från att fylla 18 när jag gjorde min första tatuering. ^^
19 när jag gjorde min andra.
första piercingen var jag 16, andra 18 och den tredje 20. så man borde väl vänta med nästa tills man är 22 ;) fast jag är så sugen på en till att det nog inte går :D

18 första delen av tatueringen, 19 resten. 18 vid traguspiercing och 19 vid navelpiercing (rip)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Jag var 14-15 år när jag gjorde näsan och 15 år när jag gjorde min första tattoo(svanken). Andra tattoon vart när jag var 16år och trede när jag var 17år. Så jag har missat att göra tre stycken, eftersom jag gjorde varje sommar;P
Är 20 år och gjorde labreten för kanske 2 månader sen. Och Helix i örat gjorde jag när jag var 13år kanske..
Hål i öronen när jag var 7 år, 9 år, 12 år, 13 år, 14 år ungefär. (samma hål)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Lis, det var mig ett envist hål ;)
Första piercingen (den jag har i läppen) gjorde jag när jag gick i 8:an och min första (och enda för tillfället :P) tatuering gjorde jag när jag var 17 =)
Iofs gjorde jag mina hål i öronen mkt tidigare.. De gjorde jag när jag var 10 eller 11 år (om jag minns rätt, kan vara tidigare).. Resterande piernigar gjorde jag när jag slutat 8:an (naveln) och i 1:a året på gymnasiet (tungan).
haha! jaa visst var de det. Så nu gav jag upp och töjjer dem ist;P

PÅ tal om ålder när man gjorde sina modds, nästa blir när jag är 20, haha, en tatuering per år för mig ;)
första piercingen gjorde jag när jag va 12, den satt i mitten av läppen. nu har jag en på sidan istället :)
Jag var nog 15 när jag piercade mig första gången, om man inte ska räkna med de i öronen.
Tatuerade mig första gången när jag var 18 tror jag.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vad gammla ni var när ni piercade er för första gången :D Jag gick i sexan eller sjuan (tror sexan) När jag gjorde näsan, efter några veckor tog jag i nedre läppen, Sen tog jag när jag gick i åttan i överläppen och nu när jag går i nian så har jag tagit i naveln och ögonbrynet^^ Jag har tagit ut piercingar eftersom så nu har jag bara i ögonbrynet och i naveln^^
#13, eftersom de seriösa piercarna vill att man ska vara 15 och ha målsman med sig är det väl inte konstigt?
Jag tycker iof inte 13 år för en helix i örat och 14 år i näsan är gammalt för mig.. de var t om för tidigt. Hade hellre gjort helixen hos en seriös piercare så de hade blivit rätt millimeter.

**Då drar vi hela historien då…
**Då jag var 13 år piercade jag först min Labret, sedan två Off-centre labretter, Monroe, naveln och septum. Piercade mig även i bröstvårtan, haha (13 och piercing i bröstvårtan, lol)
När jag var 14 piercade jag mina lobes, och började töja lite smått, gjorde även min conch och helix då. Tog ut mina Off-centre Labretter och gjorde om någon av dem.
Gjorde sedan min Tounge Web och en vecka senare min första i tungan. Tog ut Off-centre Labretten och Tungpiercingen (bodde då hos farmor så blev tvingad av henne trots att min mor inte sade någonting). Smög dock med att ha i min off-centre och labret + septum då min farmor inte var med.
Gjorde även en surface. En Cleavage… Den stöttes dessverre ut. Satt även in min septum, off-centre labrett och labrett igen.
Då kommer vi till då jag fyllde 15. Jag gjorde om min monroe, fast på andra sidan läppen. Gjorde min smiley rätt så tätt in på.
Gjorde en labret under labretten som redan fanns där.
Gjorde en off-centre labrett (hade nu snakebites)
Piercade 2 piercings i tungan… Tog ut min Tounge Web och Smiley, för det blev rätt stökigt i min mun då.
Gjorde en nostril på ena sidan, ett par månader senare gjorde jag en till på andra sidan. Efter det gjorde jag min earl.
Japp, nu medans jag varit 16 har jag piercat mig i naveln (snett, på nedersidan, det skall bli ett X någon gång i framtiden med långa stavar igenom). Tog ut och gjorde om mina off-centre labretter (snakebites)… Har tagit ut båda mina labretter i mitten.
Har försökt göra en medusa, men jag pallade inte. Den skall jag säga att den känndes! Verkligen… Får gå och göra det på HoP istället. :)
Nu tror jag väl att historien är slut för denna gång… Men ja, mer skit lär det väl dyka upp. Orkade ni läsa detta så…Har ni varit väldigt duktiga. ;)
Kan dock tillägga att jag mellan mitt piercande har hållt på att töja och gorma på med dem flesta av mina piercings. :)

Jag var inte alls gammal när hålen i öronen togs. Sedan gick jag i sjuan när jag tog i näsan och navlen, och började töja i öronen. Sedan gjorde jag en i conch när jag gick i åttan. i nian blev det en labret (på sidan?). i ettan på gymnasiet, när jag var 17 gjorde jag min första tatuering, på ena höftbenet. sedan blev det en likadan på andra sidan när jag fyllt 18. och för ett par månader sedan gjorde jag i bröst vårtan.
Planen är att jag ska ha i andra näsvingen, i smiley och i andra bröstvårtan inom hyffsad snar framtid..
Sedan ska det ju bli fler tatueringar, men dom är ju dyrare..

Jag var 18 då jag gjorde min första tatuering
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

16 för branding, 18 för tatuering och 19 för piercing
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

16 när jag tatuerade mig första gången, andra gången var jag 19.
har inte peircing nu men mitt första hål i näsan tog jag när jag var 14.andra gången 15.

#19 branding? är det när man bränner in tecken och blider eller vad det nu är man vill ha?
#21 precis.. lade nyss upp en artikel "bodymodification" där det står lite kortfattat

jo, jag läste den strax efter jag skrev inlägget.

Jag hade precis fyllt 14 när mamma "tvingade" mig att pierca naveln.. jag hade tjatat om det i säkert 3 år, så när jag väl tvingat med henne till piercingstudion och de hade tid så gav hon sig inte, hon hade tröttnat på tjatet. Haha.
Var ungefär 17 när jag piercade mig själv på översidan av underarmen, men den ville aldrig läka.
18, piercing i läppen (centrerad). Enda piercingen jag har kvar idag.
18, piercade om naveln, läkte inte denna gången heller.
18-19, tatuerade min råtta på magen.
19 Piercing i klitoriskappan som jag senare tappade smycket i och inte kunde rädda.

Herreminje hur kan ni hålla reda på vad allt heter i örat…nu ska vi se här *viskar* hjälp Lisette 
När jag var mellan 15-25 fixades 5 hål i det ena örat var av det femte sitter högst upp på örat. Sedan har jag 4 hål som vanligt i det andra örat.
34 år första tatueringen, 40 min andra, 45 min tredje =)
hm, hålen i öronen kommer jag inte ihåg, inte dom "vanliga"..
men min första i läppen tog jag när jag var 16..
tungan 17, andra i läppen var jag nog med 17, industrialen var jag 18…nu har det legat lågt sen den…

Tror ja va typ 15 när ja piercade näsvingen. Har tyvärr inte kvar den.. :/

41 år 

11 när jag tog hål i öronen, 18 när jag piercade naveln vilket kommer "byggas" ut med 3hål till runt naveln, men det får bli när jag tagit körkort
6år vanliga i öronen, 17 läpp och tunga, 18tatuering, helix och ett till vanligt i örat och 19 i naveln ska dock göras om om nån vecka tror jag och då blir det både uppe och nere samtidigt en till helix kommer göras snart också.
18 eller 19 när jag gjorde en helix, som numera är borta… 21 För både loben och industrialen och 22 år när jag tatuerade mig :)
Jag var typ 7-8 när jag tog hål i öronlooben, 21 för första tatueringen och 22 för andra.
/Christine

6 år - Örsnibbarna 2 st
12 år - Näsvingen
14 år - Öronen 2 st
15 år - Moche
16 år - Öronen 3 st, labret, navel
17 år - Intim
22 år - Tungan
Thats me :)
Carpe Diem

Var typ 3-4 år när jag tog hål i öronsnibbarna..
Naveln..hmm, var 13 år och 2 månader.
& så var jag 15 år och 10 månader när jag skaffade labret..^^
tror jag var runt 5-6 för snibbarna, 16 när allt övrigt satte igång.
≧◔◡◔≦
Jag var rätt så gammal när ja tog hål i öronsnibbarna :P 13-14 år faktiskt. För min mamma va rädd för att ja skulle få nickelallergi, hade eksem o lite allergier -.-'
Sen tog jag helix , 15 år.
och det ska bli fler (;
Jag var nog 13 tror jag. Så jag var inte så liten heller.
Jag gjorde min första piercing när jag var 20.
När jag gjorde min andra piercing var jag 24, några månader innan den andra piercingen gjorde jag min tatuering.
Jag gjorde min första piercing som 13-åring, näsan. Efter de ögonbrynet 3 ggr som inte ville läka :( Vilka jag inte har kvar idag. 14 när jag gjorde första gadden, högra skuldran. Sen dess har det bara rullat på, är inne på min 10:e tatuering nästa månad, armbågarna. Och gjorde min 3:e piercing i förra veckan, tungan.

jag ska kanske göra en tatuering i sommar/höst, beror på om ja får jobb i sommar eller inte. Så isf blir ja 18 :P

Jag var 15 när jag gjorde min första piercing, i naveln..
Tungan gjorde jag när jag var 16.
Bröstvårtan när jag var 17 och läppen när jag var 18.
Första tattueringen gjorde jag när jag var 19 och den andra när jag var 20. Nu ska jag bygga ut den andra jag gjorde och sen göra en sleeve så fort som möjligt.
Fortsätter på det gamla svaret:
Piercing i tragus en månad innan 24-årsdagen :)
/Christine
Jag vad 14 vid min första piercing och 18 när jag tatuerade mig:)

Jag var 12 år när jag piercade mig första gången.. dock gjorde jag det själv så det vart väl inte så direkt lyckat men men.
Jag var 19 när jag gjorde tatueringen på magen.
21 när jag tatuerade mig på ryggen (sept 07) och nu i Februari så piercade jag navel :)
oj första med öronsnibbarna, kanske 6?
15 - labia
17 - bröstvårtan
17 - tragus
18 - septum
18 - tungan
19 - conch
20 - snart christina
hehe

hål i öronen (första) 10 (andra gången) 12
läppen 16
navel 18
bröst 20
septum 21
offcenter labret 21
christina 21
första tatueringen 21, andra tatueringen 21 :)

Hål i öronen.. 11 år kanske?
Näsan, 15 år.
Tatuering på skuldran, 17 år.
Tatuering på fingret, 17 år (samtidigt som skuldran).
Och däremellan har det hunnit bli en del hål i öronen också, varav en helix (tror jag var 12 eller 13 då jag gjorde den).
Nästa vecka (förhoppningsvis) blir det en monroe.
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

6 år, öronen
12 år, läppen
13 år, näsan
14 år tungan
14 år, off center tror jag det heter när den sitter vid sidan om läppen.
15 år, naveln
14-19 år en massa hål i öronen

Hålen i öronen, 8 år typ. Och sen ett hål till när jag typ var 13 kanske?
Tatuering vid bäckenbenet, 16 år.
Tatuering i svanken, 18 år.
Tatuering på magen vänster sida, 19.
Piercing i näsan, 20.
Piercing i tungan, 20.
Tatuering på magen höger sida, 21.
Piercing i läppen, 21.
Snart kommer en till i läppen, och så ska jag göra klart tatueringen på magen.
Och har hoppet om att kunna sätta en till Piercing i tungan.
16 när jag gjorde min navelpiercing och 18 när jag gjorde första tattoon
Sajtvärd på Iller.ifokus
A just det- var 6 eller 7 år när jag tog hål i öronen.. :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
12 - Öronen
17 år 8 mån - Navel
17 år 11 mån - tunga
18 år 2 dagar - tattuering fotled
18 år 4 mån - bröstvårta
18 år 6 mån - tatt revbenen
18 år 8 mån - ögonbrynet
19 år 1 mån - intimpiercing
19 år 3 månader - tatt foten
20 år 2 mån - tatt underarmen
20 år 11 mån - labrett
So far, so good ;)
Paulina

6 år första hålen i öronen
10 år gjorde ett par till hål i öronen
12 år ett par till hål i öronen
13 eller 14 läpp och näsa, de togs ur samma år
16 kappan
21 tatuering

Glömde helt tatueringarna.
Sidan 18 år
Handleden 19 år
Kanske ska radda upp det som ni:)
7 år - Öronloberna
12 år - Helix
14-15 år - Näsvingen
16 år - Tattoo ryggen
17 år - Tattoo midjan
18 år - Tattoo skuldran
20 år - Off center labret
20 år - Septum
20 år - Påbörjat töjda öronlober
21 år - Tattoo handleden
21 år - 12 mm töjt i öronlober
De här är ju rätt kul att ha sen och glo på i framtiden:)
13år - näsan
16år - tungan
16år - naveln
:D
15- Tatuering i svanken
15- Piercade tungan
16- Tatuerade armen
18- Byggde på den på armen
22- Byggde på den i svanken
23 (24imorgon)- Ska tatuera mig idag :P
Uppdatering: Vid 24 piercade jag navelnoch började töja öronen. Vänster är nu 3mm och höger 6mm
/Christine
jag var 19 år tror jag….. sen gjorde jag en till som jag byggde på ett halvår senare
5 år - tog hål i öronen
7 år - ett till hål i högra örat
14 år - off center labret
idag använder jag inte hålen i öronen men de finns där och den i läppen har jag kvar. Planerar en på andra sidan av läppen och även en eller två tatueringar när jag väl blir äldre :)

Jag kommer inte riktigt ihåg när jag gjorde allt men jag tror att det här stämmer på ett ungefär i alla fall
ca 11 år -hål i öronen (tog dom själv hemma)
18 år -piercing i naveln
20 år -tatuering svanken
21 år-tatuering under fotknölen
24 år piercing i näsan
26 år tatuering på underarmen

7 ar - hal i oronen
16 - ett till hal i orat
19 - tatuering pa sidan
// Amanda
äh jag skriver väl också i som ni har gjort.. :)
6-7- hål i öronen (hade 9 st som mest, men vet inte när jag tog alla)
16- Navelpiercing, börja töja öron
18- tunga, daith (örat), första tattoon
19- anti-eyebrow, nipple
20- anti-eyebrow (tappade smycket på den första efter 9 mån)
22- framför tragus (surface i skinnet framför örat typ)
23- tattoo på ryggen, off centre labret
24 är jag nu o har planer för en del saker här framöver.. :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
ca 7 år när jag tog hål i öronen
efter mycket tjat på mamma blev det ännu ett hål när jag var 14 (?), sen var jag fast och det blev ytterligare 3 innan jag hann fylla 18.
Hade en helix i ca 3 dagar också när jag var 15 men den svällde upp så jag tog bort den (till mammas lycka). Nu har jag haft uppehåll en bra tid men har ångrat att jag tog bort helixen såå många gånger så nu tror jag nog att det banne mig får börja bli av! Sen funderar jag också på en industrial men vet inte om jag törs *ehum*
Var väl ca 10 när jag tog de första två "vanliga" hålen i öronen, sedan runt 14 när jag gjorde ett till sådant på ena örat.. (har alltså 2 plus 1 i öronen)..
Tatueringen bestämde jag mig för att göra så fort jag fyllde 18, men den blev inte av förren ett och ett halvt år senare vilket var skönt, för då kom den att infalla samtidigt som en period i mitt liv avslutades, så den blev lite som en ny start för mig.
Nu har jag planer för minst två till, men det blir snarare ekonomin som styr över när dessa kommer bli gjorda..

Hål i öronen 6 år, var dock tvungen att ta ut. Nya hål i öronen gjorde jag när jag var 15 och sen fyllde jag på med mer hål när jag var 16 eller 17. Jag piercade mig inavlen när jag var 19 skulle fylla 20 var dock tvungen att ta ut den sen. Nu sist gaddade jag mig strax innan min 22 års dag mitt stjärntecken på baksida höft.
Kan uppdatera med att jag var 29 när jag gjorde om min helix :) Nästa projekt blir nog en industrial eftersom helixen tycks läka och må riktigt bra!

19 min tattuering=)
20 hål i öronen=)
Qui dormit, non peccat
Uppdatering: 24 år och har tatuerat in en fågel fenix i midjan typ…
/Christine
7-8 år: Hål i öronen (som jag fick göra om efter ett tag eftersom de växte igen)
12 år: Ett extra hål ivänster öra (minns inte exakt hur gammal jag va men på ett ungefär)
20 år: Navelpiercing och tatuering
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Jag var 6 år när jag tog mina första hål i öronen:D Min storayster tog hål i sina öron och jag tjatade mej till det.
Första tatueringen två dagar efter jag fyllt 18. Alla 6 piercingar gjordes när jag var 18-19. Då började jag med ögonbrynet.

Piercings
18 år - 2 st off centre labret i läppen (gjordes samtidigt på min födelsedag)
Tatueringar
18 år - första gjordes lagom till min student
19 år - andra tatueringen
13 - Näsan
15 - Läppen
17 - Tungan
18år då jag tog hål i öronen för första gången, hihi
7år när jag tog hål i öronen…
12 år, ett till hål i ena vänster öra
13år ett hål högt upp på vänster öra (ville inte alls läka, gjorde om 3 gånger, men läkte aldrig)
15år piercade underläppen
20 år första tatueringen (en kontur av en stjärna på skuldran)
23år andra tatueringen (4 japanska körsbärsblommor i färg på insidan underarmen)
23år tredje tatueringen (två svalor i svanken)
24år fjärde tatueringen (en svart/röd nautical star mellan svalorna på ryggen)

6 år när jag tog första "vanliga" hålen i öronen
11 år för ett extra hål i höger öra
15 år när jag tog min första helix i höger öra
16 gjorde en helix till i höger öra som fick läka igen
Igår, snart 17, piercade en off centre labret på höger sida.

Jag gjorde min första tatuering när jag fyllde 30 år, strax därefter gjorde jag mina andra två tatueringar.
Mina två första vanliga hål i öronen gjordes när jag var 11 år ungefär, Nu för bara några veckor sedan gjorde jag två hål till i det ena örat, nästa gång ska det andra örat få några extrahål det också..
Sedan har jag tänkt göra någon eller några Helix och ngn Tragus.
Min första piercing har jag tänkt ge till mig själv nu när jag fyller 45år, det ska få bli en i ena näsvingen tänkte jag..:)
Men det finns juså himla mycket snyggt i piercingväg så det är så mycket som jag vill göra nu & helst på en gång:))

7-år Öronen
15-år Navel
16-år Tatuering
18-år Tunga
18-år Överläppen
19-år Tatuering
20-år Tatuering
22-år Underläppen
22-år Tatuering

17 tror jag att jag var.

var 20 vid tatuering nr 2 eller 3 beroende på om man räknar utbyggnad som 1. och 20 vid moucepiericing.

18 då jag gjorde alla mina mods, vilket tyvärr bara innefattar tre saker.
Septum, bröstvårtor & cheeks.

11 - öronen
12 - näsan
13 - naveln
14 - ögonbrynet
15 - läppen, ännu fler i öronen
16 - tungan, sidan på underläppen
17 - ännu fler i öronen, och en till i ögonbrynet
18 - bröstvårtorna, töja öronen till 10mm, tatuera handlederna
19 - smiley, två till i naveln och conch, tatuera axlarna
20 - micro dermal, töja tungan, intim och meduza, tatuera benet och mer på handlederna
21 - nape
och jag har massa planer kvar :)
Jag va 14 när jag tog hål i navlen (första hålet förutom öronen) , och dagen innan jag fyllde 17 gjordes första tatueringen på vaden, och så va jag 17 när andra tatueringen med. Sen har jag haft ca 30 piercingar under 5 års tid.. Har tagit alla själv utom mina två i tungan.. Har nog haft på alla möjlga och omöjliga ställen på kroppen, sen förutom det har jag 16 hål i öronen nu.
Dom jag har kvar är:
- 2 i tungan
- Näsan
- Sidan på läppen
- Bröstvårtan
- Navlen
- Blygläppen :)
Kan väll inlägga att jag e 19 nu ^^

Vad mycket piercingar & tatueringar ni alla har, det är ju nästan så man får komplex, :) 
10 år - öronsnibbarna
14 år - naveln
15 år - näsan
17 år - ögonbrynet
18 år - tatuering
19 år - tatuering
20 år - tatuering
21 år - tatuering
Hm, börjar nog bli dags för en ny tatuering snart…
_No way! Yes way!
Jag var ca 17 när jag piercade naveln och ögonbrynet (Har dock tagit bort båda två för några år sen)
18 år när jag piercade läppen och sen 22 år när jag tatuerade mig första gången =p
#86 Du hinner ikapp ;) Skämt åsido, man passar ju bäst i det man trivs i, eller hur? ;)
Paulina
Jag var 15 vid första piercing, 15 vid första tatuering, 16 vid andra piercing.

#89, Ja precis man har ju all tid i världen.:)
Men om inte annat så är det ju kul att läsa vad ni alla här har gjort för ngt, och jag kan ju alltid få lite ideer om vad jag skulle kunna tänka mig att göra sedan någon gång.:)
#91 Precis! Man får ruskigt mycket idéer här. Underbart är det!
Paulina
#92 Eller farligt
#93 Man ska ju se faran i vitögat, eller hur var det? Jag låtsas som om jag är helt opåverkad, vägrar inse annat 
Paulina
#94 Haha! Ja de är ju en ide också

Jag var 18 år när jag gjorde min på armen. 19 när jag jgorde benet, och sen 19 när jag gjorde insidan av överarm.
Uppdaterar: Vid 24 tatuerade jag in katttassarna på ankeln.
/Christine

13 när jag gjorde första hålet, 18 när jag gaddade mej.
10 år när jag gjorde hål i öronen och 50 år när jag gjorde min första tatuering 

Är bara inne och läser lite.. har varken tatuering eller piercing. Men jag förvånas över hur unga många är när de gör sina tatueringar/piercingar. Vad är det för åldrar som det är "lagligt" att göra detta på? Trodde det var 18 år för båda?
Själv skulle jag nog aldrig låta min (om jag hade någon) 13 åring genomföra det förrän de var 18 år. Själv är jag ju väldigt sugen på en tatuering, men har inte kommit längre än till tanken. Är ju 32 år och funderat på tatuering sen jag var 25 år.
Trodde vid 25 att jag visste exakt vad jag ville ha och idag är jag väldigt glad för att jag inte genomförde det. Idag är jag mer säker på vad jag kan tänka mig, dotterns namn, men nu är frågan istället hur och var. Så antar att jag är redo för en tatuering när jag fyller 50 eller nåt.

#100 man får tatuera sej vid 16 års ålder på vissa studios om man har förälder med. sen är det ju många som gör det hemma. de flesta piercing studios har 15 som åldersgräns om föräldrar är med. sen finns de dem som har lägre åldersgräns. jag gjorde mina på studio redan från 11års ålder. sen har jag gått över till att piercas hos kompisar.
#100 De finns ingen lag på hur gammal man ska vara för att tatuera sig eller pierca sig. Där imot finns de rekommendationer, och seriösa studios håller sig till 18 år!
Vissa studios kan ta 16 åringar med målsman med sig, men dem anser jag är mer oseriösa än dem som bara tar 18åringar.
Och sen har vi dem studios som är helt oseriösa och inte lyssnar till deras jobbs rekommendationer över huvud taget och piercar 13 åringar och så vidare. Tyvärr!
Andra låter sina vänner göra det, eller dem gör det själv. Vilket är fullständigt vettlöst, eftersom så mycket kan gå fel.
Kul att du kom in och kika iaf Zebben
Min mor tatuera sig inte förän vid 48 års ålder tror jag. Så du kan nog vänta hur länge du vill. Hehe!
Piercade mig i närsan när jag var 14 och naveln när jag var 15.
Jag var 13 år första gången jag tattuerade mig sen 14 när jag gjorde min andra. Gjorde ett uppehåll och började igen -07.

#102 Tack!
Ja, runt 48 år blir nog lagom att få sin första tatuering.
Då är jag nog mogen. Då hinner jag nog både tatuera in döttrarnas namn och barnbarnens.
Hua…läskig tanke…. 

10 - båda öronen, vanliga
11- öronen igen 2gånger för de var jäkla svårläkta , vanliga
13- ett till i högra örat bredvid det första
14- ännu ett i högra örat brevid det andra. töjde högra örat till 10mm och vänstra till 5mm
16- läppen i mitten som jag gjorde sjäv hemma. tog ur piercingen eftersom mina föräldrar inte tillät den
18- tatuerade mig, piercade tragus & höger bröstvårta. tog ur töjningarna
19- piercade vänster näsvinge, töjde höger öra till 10mm igen. plockade senare ur näspiercingen pga arbete i vården
20- piercade läppen på höger sida nere. tog ur bröstvårtan pga att jag fastnade med den och sen ville den inte läka igen. tappade töjsmycket i örat så det fick växa ihop
21- töjde båda öronen till 10mm, ska upp till 16mm nu. piercade vänstra näsvingen igen men tappade smycket och har den inte längre. Ska pierca septum och har 2 tatueringar på G jag vill göra

18 - Tatuering
20 - 3 Tatueringar
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
7- helix, örsbnibbar
8-11- ännu en helix och fler i örsnibbarna
13- ögonbrynet
14- näsvingen
15- medusa, labret, navel, tunga, earl
16- tunga, septum, snakebite, vertikal labret, två i näsvingen
17- conch,
18- bröstvårtorna, inre blygdläpparna, testat suicidesuspension.
tatueringar: underarm (vä), båda fötterna, vaden, arslet och sleeve (hö). Gör två microdermals denna vecka också, mer blir det nog inte innan jag fyller nitton.
Var 16 när jag piercade mig i naveln
21 när jag tatuerade mig, och piercade bröstvårtan
5 år - ett hål i vardera örsnibb.
14 år - ett till hål i ena örsnibben.
15 år - naveln.
15 år - monroe. (idag faktiskt :))

Uppdatering.
10 - öronen
12 - helix
13-15 - 4 hål i öronen
15 - näsvingen
17 - tatuering skuldran & ringfingret.
18 - medusa, tatuering vänster arm, höger arm och höften.
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
11 år - öronen. Sen gjordes det nya i öronen lite då och då.
18 år- ögonbryn och navel (finns ej kvar nu)
7 år - tog hål i öronsnibbarna + att jag tagit ytterligare 3 hål själv
nästan 16 - näsvingen

Hej….är här inne o kikar emellanåt…. och vill ju berätta om min alster 
5 år- hål i öronen
9 år- ett till i 1 öra
13 år- 2 nya hål i öronen
14 år-4 nya hål i öronen varav en läktes aldrig…
15 år- hål i näsvinge och i överläpp (på sidan)…gjorde själv,
16,5 år- första tatueringen…gjorde själv
17- tog bort läpppiercingen
19 år- en tatuering på skinkan
19,5 år- täckte över min egengjorda tatuering
25 år- horisontal navelpiercing
27 år- tatuering i svanken
28 år- tungpiercing
och har planerat att ta i bröstvårtorna och bygga ut svanktatueringen i år (hoppas jag) och jag fyller 36 
så det var mina…

Var 19 år när jag tatuerade mig.
/ Maria. med-arbetare på Sommar

Oj det minns jag inte, tror jag var 14 när jag tog i ögonbrynet, den sitter inte kvar.. sen har väl det med jämna mellanrum kommit nya., har visserligen bara 4 st kvar av 8 gjorda. men men..
jag gjorde min första tattuering när jag var 18, idag ska jag fylla 20 och har 4 st.
Första ''riktiga'' piercingen kom när jag var 16.. sen har det blivit ett par till, lite töjningar osv. efter det. =D

oj jag minns inte riktigt, men första bodmoden var nog när dom klipte min navelsträng 

#117, Whaa har du klippt din navelsträng, gjorde det ont? ^^ (fniss)
Vid 18 gjorde jag en piercing i läppen.

jag har hafft två hål i öronen som jag tog runt i sjuan
sedan tatuera jag mig vid 15års åldern
sedan börja jag töja nu nä jag blev 30….shit old
11 för första i öronen, och sedan ca två per år. så öronen var jag väl klar med när jag var 13-14 något. och sedan 15 naveln och 17 första tatueringen och 18 off-center. och 18 min nyaste tatuering, typ hela överarmen….och nu har jag börjat töja i öronen.

Första gången jag tog hål i öronen var jag kanske 6-7-8 år *funderar* gjorde sen om dom i 7an, skaffade en tredje när jag gick i 8an själv men den blev infekterad -_-'' inget att rekomendera även om du bränner nålen i 10min och doppar den i sårrengöring! Sen skaffade jag en offcenter för en månad sen, är 18 :P
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

jag måste uppdatera mej lite 
onsdag den 29/4 tatuerar ja färdigt svanken 
och så har ja bestämt att om jag nån gång i närmaste framtiden…typ inom 5 år, lyckas med att väga över 70 kg så ska jag pierca mej i mina smilisgropar
det är såååååååå snyggt!!!

Nu så har jag vid 45 års ålder gjort mitt livs första "riktiga" piercing, den sitter i näsvingen. Jag har ju mina hål i öronen men med piercingar i andra kroppsdelar än just öronen så känns det lite mera som mer riktiga piercingar, hihi!! :)
5 Öra - Två "vanliga"
7 Öra - Ett till i vänster
11 Labret
11-12 (?) Öra - Ett vänster och ett i höger
12 Helix - Vänster
14 Två helix - Höger
14 Tunga
15 Navel
:D

var 13 när jag tog hål i naveln och 15 i tungan och 16 när jag gjorde tatuering, de var inte så länge sen jag gjorde min tatuering, fyllde nyss 16 :P gjorde den 7 april :D
Första hål i öron med 13
Med 16 min förster tatuering.
och sen 17 och sen 23 och sen
32
Hål i öronen - 6 år
Ett hål till i ena örat - 9 år
Piercing i navlen - 13 år, piercades idag! :)

6 år - 1 hål i varje örsnibb
12 år - ett till hål i örat
14 år - nästan
16 år - läppen
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Uppdaterar: 21 gjorde jag septum, 2.4
18 när jag gjorde min första piercing (ej i öronen, då var jag nio år). 24 när jag gjorde min första tatuering. Är väldigt glad att jag väntade med att tatuera mig, det hade inte blivit ett bra motiv när jag var 18-20.

Uppdaterar:
22år - septum :D
Lite uppdateringar (har tråkigt :P):
5 år - 2 hål i örsnibbarna.
14 år - 1 till i ena örsnibben.
15 år - Naveln.
15 år - Monroe.
15 år - 1 till i vardera örsnibb (totalt 2+3).
15 år - Tog ur min Monroe.
15 år - Har starka funderingar på att göra en off center labret.
7år - hål i öronsnibbarna
15år - naveln
ca 16 - börja töja ena öronsnibben
18år - septum
Mvh Stefhanie
Björnbackens Kaniner
www.bjornbackenskaniner.weebly.com

Blev lite fel, råkade trycka på skicka knappen för fort. Men jag börjar om då:
6 år - hål i öronloberna
Sen några till i öronloberna och 2 helix, kommer inte riktigt ihåg åldern. Men den senaste i öronen var när jag var 14.
16 år - började töja mina öronlober
17 år - cheeks
- Medarbetare på studier.ifokus
#136 Tog bort de innan ist :)

Jag var 15 när jag piercade näsan, 16 när läppen piercades och var 18 när tatueringen kom på plats på höften :)

Jag var 19 när jag gjorde min första tatuering.
Jag var 20 när jag gjorde min första tatuering, tyvärr så var jag dum nog att pierca mig dagen efter.
Gjorden en tatuering på ryggen och piercade bröstvåtorna, hade lite svårt att sova de första 3 dagarna innan tatueringen läkte om man säger så.

är 29 nu med första tatueringen görs
_____________________________________________________________________________________________________
Letar Ragdoll på foder
Jag tog min första piercing (i naveln) igår, är 15 år.
Tog min första piercing igår, samma som Wera^^ Och jag är 14år (:
// Michis
Glömde… Om öronen gills (tror det heter öronloberna?).. tog hål i öronen när jag var 11 år tror jag :P och så växte ett igen s¨jag tog om det iår, är 15 år somsagt.
jag tog hål i öronen när jag var 12 år.
Och tog hål i naveln i går, och är somsagt 15 år :)
i öronen tog jag någon gång under 10års åldern, sedan tog jag i näsan när jag var 11-12 år (med pistol i någon oseriös frisörsalong som man inte brydde sig om för hål i näsvingen skulle jag bara ha!) Piercade naveln när jag var 13 år, har fortfarande kvar den (är snart 23år), tog hål i andra näsvingen när jag var 15år, men tog ut den efter något halvår. Tatuerade mig först som 21åring med en tatuering, gjorde även 2 tidigare i år och fler ska det bli :) funderar även på att töja ena örat också, men bara LITE
lobes en i varje 10 år
lobes en till 14 år
lobes 2 till 16 år
tunga 16 år
navel 16 år
lobe en till 17 år
septum 18 år
Öronsnibbarna (ett i varje): 12 år
Näsvinge: 16 år
Helix + en till i ena öronsnibben: 18 år
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Min lista från 2008 -
7 år - Öronloberna
12 år - Helix
14-15 år - Näsvingen
16 år - Tattoo ryggen
17 år - Tattoos höften
18 år - Tattoo skuldran
20 år - Off center labret
20 år - Septum
20 år - Påbörjat töjda öronlober
21 år - Tattoos handleden
21 år - 12 mm töjt i öronlober
Och jag skrev i slutet att det skulle vara kul och glo på i framtiden. Redan tre år senare…
Fortsättning -
22 år - Påbörjad halv sleeve - fortsättning halv sleeve - klar med framsidan.
22 år - Conch
22 år - Hål bredvid 12 mm töjning (vänster) - töjd till 6 mm.
23 år (Nyår) - Tog ut off center labret.
24 år (Juni) - Tog ut Septum piercing.
24 år (November) - Hål bredvid 12 mm töjning (höger) - 2 mm.
*Skriver in mig*
12 år Öronsnibbar
15 år 2 st i vänster öra
19 år Helix i höger öra
20 år Tragus i höger öra
20 år bröstet.
Hehe skyndar långsamt fram här ;) Men börjar bli väldigt sugen på något nytt :)
Funderar på både att göra mer i öronen och på att ta i näsan. Har även lite tattuerings tankar.
I want to be like the patronsaint of reality.
6 år öronsnibbar
10 år 2st i höger öra
13 år 6mm töjning höger öra
13 år Liten tatuering
13 år ögonbrynet, men tog ut det direkt
Nu funderar jag på att pierca underläppen :)
ögronsnibbar ingen aning men annars var läppen min första när jag var 12 och tatueringen när jag var 18 :)
Var runt 10 år när jag piercade öronsnibbarna. I somras (14 år) tog jag en till piercing, på ena öronsnibben ovanför en av piercingarna jag hade. Det hålet blev dock väldigt infekterat (dumt att ta det på sommaren…) och jag lät det växa ihop.
Nu (fortfarande 14 år..) i vinter ska jag ta ett nytt på öronsnibben, det som fick växa igen, och så funderar jag på att göra en helix eller tragus om jag får för mamma & pappa. :)