Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 9317 ggr
Kjella62
53

Utbildning/kurs piercing

Vad finns det för alternativ i Sverige om man vill ha utbildning i att pierca. Jag vet att ett alternativ är att gå som lärling men på en mindre ort är detta svårt. Kan inte flytta till nån större ort heller p.g.a familj. Har läst otroligt mycket om piercing och en hel del anatomi. Nu får väl alla spader men har gjort många piercingar på släkt och vänner samt mig själv så jag har en del erfarenhet. Men som sagt vill jag utbilda mig mer och eventuellt öppna studio nån gång.

Mischa
0

Det enda råd jag hört från en piercare är att bli sjuksköterska.

Säga vad man vill, men allt för dumt låter det inte, man lär sig grunderna för hur kroppen fungerar och hur man kan hjälpa och underlätta läkning och ev. problem som kan uppstå.

Sen finns säkert utbildningar utomlands men det är ju en annan femma.

≧◔◡◔≦

[jenkass]
1

som sagt, inga direkt utbildningar utan det är lärling som gäller. däremot vet jag att det hålls olika kurser vad gäller sterilitet m.m.

Sara79
0

Har hört om kurs som ska startas i Malmö, http://www.piercingcourse.se/en

Kolla in info där!

Sara79
3

Har själv kollat upp lite om kursen och den verkar väldigt seriös, dom har b.la en hel dag med "nurse talks" t.ex. Bor man långt från Malmö ingår logi och dom står dessutom för lunchen. Det som vägde tyngst för mig dock var att dom har flera internationella studios i ryggen. Måste erkänna att jag själv känner mig ganska sugen helt plötsligt…