Bäst årstid och pierca sig?!
Kom och tänka på detta, eftersom jag ska pierca tungan snarast, men hittar ingen lämplig årstid? så frågar en nu eftersom jag inte kom fram till något vettigt svar. sommaren = trivs bakterierna och lättare för infektion. vår= massor av pollen ute (vet inte om det har inverkan på ny piercing. höst= kommer alla småförkyldningar. vinter= är sjuk hela tiden! kan tänka mig att vår eller höst är läpligast ändå. Men har det någon stor betydelse på sommaren egentligen när de gäller tungan? Ja menar, den är i munnen, samma teperatur hela tiden ink. Att jag kan bada samtidigt, sväljer inte vattnet precis. .. Eller? HJÄLP!
lämnar ett litet avtryck här 
Sommaren är sämst, just pga att bakterier frodas lättare då. Även om din piercing sitter i munnen.
Vintern är bäst för mig, men jag är inte sjuk hela tiden. Så dig passar väl då hösten eller våren bäst ja.
Rötmånaderna är väl också ganska utsatta tider, då man och sånt kan bli dåligt snabbt. Och mat stoppar man ju i munnen haha.
Men ja, annars tror jag du kan göra lite när som, bara du är frisk.
/Jessica
Tack för era svar, ja, jag ska passa på så fort jag känner mig bättre/helt bra :)
Brukar tycka vintern är bäst då det är kyligt och bra ute för en lite svullen piercing. Men nu när det gäller din tunga är jag lite osäker faktiskt.
DESU!~