Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 3238 ggr
fl0werp0wer
0

Tatuera sig - tips?

Nu ska jag snart tatuera mig. (på torsdag och nästa tisdag). Vad har ni för tips? Vad borde man göra innan? Jag vet att man ska äta och sånt innan men vad mer? Vad är bra att äta? Vad är bra att dricka? =) Alla tips som är bra att veta även efteråt tar jag tacksamt emot!

Fridborg
0

Sov ordentligt, var inte bakis, ät vad du vill så länge magen är full. Du kan ha med dig choklad och cola om blodsockret sjunker. Annars är det ingen big deal.

Loveradio
0

Tycker Fridborg gav bra tips. Cola är jättebra att ha med sig till studion.

Vad du äter spelar ingen roll. Bara du blir mätt.

Dextrosol kan du också ha med, det tas snabbare upp av blodet om du skulle få blodsockerfall.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Cederin
0

#1 har bra synpunkter. Ät kanske något som ger dig nyttig energi så att du är pigg och glad. Man får lägre smärttröskel om man är seg och trött.

Jag hade med mig lösgodis och kolsyrat vatten. Funkade super på min (dock korta 80min) sittning!

Medarbetare på Naglar och Hår

fl0werp0wer
0

En fråga till, ifall ni kan svara på den. Gör det någonting om man tatuerar sig så nära inpå vartannat? =) alltså med tiden..?

Fridborg
0

#4 Inte vad jag vet, så länge det inte är på samma ställe. Huden läker inte fullt förrän efter 45 dagar.

fl0werp0wer
0

#5, tack för svaret =)

Cederin
0

#5 Oj, 45 dagar?? Nu efter 2 veckor så har jag inte minsta lilla störning/känsligt ställe i huden på min tatuering. Tar det verkligen så lång tid?

Fridborg
0

#7 Yes, för att det ska läka 100% ja. Kör du över innan är det större risk att få buckliga ärrbildningar.

Cederin
0

#8 Aha, intressant att veta!

Fridborg
3

#9 Klart man KAN köra innan, men det är vad min lärare lärde mig och det tänker jag hålla fast vid. Det ska sitta resten av livet, så varför inte vänta och ta det säkra före det osäkra liksom.

Cederin
0

#10 Så sant så. :)

nottheonly
0

Jaha vad jag har hört förut så ska man helst vänta ett tag innan man tatuerar sig igen? fast det är ju som sagt bara något jag hört så det stämmer säkert inte.. har inte fått veta någon andledning till det heller så. Haha!

Jag skulle vilja nämna att när jag tatuera mig så hade jag varken ätit eller druckit någonting, och det påverkade inte mig någonting Glad men jag har ju haft problem med min mage och sådär sen jag var liten så jag vet ju vad jag klarar av och inte, och om jag hade ätit något osv så hade jag bara börjat mått illa (känner ju mig själv liksom).

Men det bästa är nog om du följer råden du fått redan!

wingren
0

Festis tycker jag är bra, även sköna kläder då det kan ta ett tag. Kan ju va bra att ha halterneck när man tatuerar skulderbladen, mjukisbyxor när man kör ben osv :)