Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 1600 ggr
wingren
0

Hur länge smörja?

Hur länge brukar ni behöva smörja er tatuering och hur många gånger om dagen brukar ni göra? :)

Karmatarerskanise
0

ca 3 gånger om dagen och minst 2 veckor smörjer jag. Smörjer ett tag efter att den känns helt läkt. Har använt mig av Helosan.

wingren
0

Okej, jag har köpt behpanten då jag hört att det ska vara bra. Skönt att höra att det fungerar med så lite som 3ggr/dag då jag tänkt smörja 4 då jag bara har tid att göra det på lunchrasten på jobbet. Tack för ditt snabba svar så jag kan sova med gott samvete ;)

JossanH
0

#2 Jag kör med bephanten och jag smörjer 3 ggr i början sedan kör jag bara morgon och kväll.
Jag smörjer tills den slutat flaga och klia.

Sajtvärd på Iller.ifokus

SandraNoSekai
0

Jag brukar smörja när jag känner att det nästan inte finns någon salva kvar på tatueringen så att den alltid har salva över sig.

DESU!~Cool

wingren
0

Svårt att känna på ryggen bara ^^ Var lättare när jag hade på benet o gick i skolan, då kunde man smörja nästan hela tiden om det behövdes ^^ Nu när man jobbar blirre jobbigare :p

Inspiration
0

2 veckor är en bra tid att utgå ifrån. Jag smörjer så ofta jag behöver, i alla fall den första veckan. Sen ca 2-3 ggr om dagen.