Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 2390 ggr
glutt96
0

töjning plugg

Har en töjning på 8mm och satte igår i en plugg, ni vet sån som är bred på sidorna och smal i mitten. I mitten är den ungefär 6mm och längst ut i kanterna lite över 8 tror jag. I alla fall nu har jag lite problem att få ur den och eftersom den är mindre i mitten kryper inte hålet ihop då? Hur gör ni med era pluggar?

Inspiration
0

Men varför har du inte en plugg som är 8 mm i mitten? För som du säger nu kommer din töjning att krympa/dra ihop sig till 6 mm igen.

I början är det lättast att ha tunnlar tex, som man kan skruva av ena kanten på, då behöver man inte hålla på med att få in den pga kanterna.

[LillaLaven]
0

Skiljer det verkligen 2 mm på kant och i mitten? Låter mycket! När jag satte i mina pluggar lät jag dom vara i några dagar, jag hade också problem att få ur dom först. Men när det hade gått ett tag försökte jag igen, och då gick det utan problem! :P

glutt96
0

Om ni läser skrev jag ungefär ;) kan va 7 eller något annat också, och ska jag ha pluggar som är 8mm i mitten är det ju omöjligt att få i dom, när jag köpt allt har dom räknat ungefär från kanterna

glutt96
0

Och att jag sätte in en plugg istället för tunnel eller något annat är för det här var den ända jag hade som var i den storleken

Inspiration
0

#3 Konstigt att de räknar från kanterna, då man utgår från mitten, där den tjockleken du ska ha är.

Vet att det kan vara svårt att få in en plugg när man inte haft en viss storlek så länge, men det går att snirkla in den. Jag fick lite ont men det var för att det var så vassa kanter, man får smörja lite så det glider på. Sen får man ju inte trycka in den rakt utan börja med en kant och få in den med lite pill.

Men om det är svårt för dig att få i pluggar, köp en tunnel i rätt strl istället :)

glutt96
0

#5 Har tagit ur den och har i en spiral sen innan igen, eller dom är ju lite grann över den storleken man har i kanterna och har mest bara kollat med hjälp av linjal och sånt så kan ju ha fel också :) Ja jag böjde och fixade med den här innan jag fick in den, men såg ju att den var smalare i mitten och var mest orolig att den skulle vara svårt att få ut sen och sånt men det fixade sig :) Och eftersom jag håller på och töjer till 10mm så känns det riktigt onödigt att köpa tunnlar och annat till 8mm för den här pluggen hade jag fått sen innan bara, tack för svaren!