Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 3818 ggr
argentovivo
0

vad är fel- piercing

Jag går nu i tankar att jag skulle vilja ha nån snygg piercing men…min kropp verkar inte tåla piercing…När jag var liten så fick jag mina första hål i öronen ovh allt verkade läka bra osv men efter ett tag fick jag förskräckligt inflammation och typ 3 vuxna fick slita lös en örhänge ur hål då det kom så mycket äckligt gegga och blod och allt annat. efter kanske 2 år gjorde jag igen hål på precis samma ställe som första gången och allt blev ok utom att jag fick bara bära *äkta* smycken av typ vitguld. nu efter många år kan jag ha vilket smycke som helst men så fort jag sätter in örhänge så börjar det klia och blir rött omkring…när jag var i högstadiet så gjorde jag 2 extra hål i örat så att jag hade 3 st piercing i örat och det blev samma sak som när jag piercade mig alldeles första gången - allt var ok från början och sedan började dem gegga sig och blöda och blev helt äckliga…har inte piercat mig sedan dess… däremot så kan jag tatuera mig och det går hur bra som helst och min tatuerare säger att jag har väldigt bra hud till tatuering och att det är lätt att göra en tatuering på mig…

så - vad kan vara fel? varför kan jag inte pierca mig ? känns lite jobbigt faktiskt…

Karmatarerskanise
0

Dessa hål som fick problem, var de tagna med pistol?

Inspiration
0

Vet inte om det kan ha något att göra med vilka material du använt. Har det varit något i kirurgiskt stål? För det brukar ju funka. Men man kan bli allergisk mot så himla mycket, så kanske där det gått snett? Bara för att det är äkta guld eller silver behöver inte kroppen tycka om det.

Och om du tagit med pistol kanske det varit krångel där. Om du går till en riktigt bra och seriös studio, tar med nål och med ett bra material så är förutsättningarna goda :)

Wand
0

Har du tagit med pistol så är antagligen det problemet. När jag var 10 så gjorde jag hål i näsan med pistol, den infekterades och hade sig. Gjorde även i örat med pistol, och det funkade inte.

Nu på äldre dar' så har jag självfallet inte ens övervägt att använda pistol, så jag vet hur dåligt det är. Och med kanyl går det mycket bättre.

Sedan måste du ju även tvätta som du ska och försöka låta bli att pilla på de nya piercingarna.

Det är vanligt att det blir rött och börjar klia om man har ett smycke som innehåller mycket nickel. Billiga örhängen som man köper på H&M t.ex är oftast dåligt att ha i örat om man är nickelallergiker.

Sedan finns det ju folk som är väldigt känsliga, och då kanske det är så att kroppen reagerar när du "pillar för mycket" dvs när du byter örhänge tillexempel.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Nicolina
0

Jag har precis samma historia som dig, min första håll i öronen tog jag vid 8 års ålder och inga problem. När jag var äldre så blev det yttligare ett hål - infektion och det var bara att ta ut smycket. Efter det så jag tagit fler hål och har nu 5 hål i öronen som jag inte kan ha smycken i, desto äldre jag blev desto värre blev besvären. Jag har testat olika material och smycken, inte ens titan funkar på mig. Det gör ont och kliar o är helt omöjlig att ha ngt smycke =(

Men min navelpiercing har jag haft sen 2008 och det funkar superbra, har aldrig haft några som helst problem med den. Så för min del verkar det vara just öronen som spökar.