Salva till tatuering?
Jag undrar vilken salva ni rekommenderar till era tatueringar? Vi har den gröna helosan hemma men det ska väl vara den blåa för den gröna är ju fetare? Och vilka fler salvor samt vart kan man köpa dom och skriv gärna varför du rekommenderar den salvan :)
Helosan innehåller ett ämne som kan bleka tatueringen. Bepanthen rekommenderas, den har dessutom fler läkande ämnen i sig då den egentligen är till för såriga barnrumpor.
Kan inte använda bepanthen. Inga fler tips? Bleker helosan verkligen? :/
Ah, är du nötallergiker? Då går det bra med Helosan, men ta den blå.
Använder bepanthen jag med! Fungerar super bra!
DESU!~
Helosan bleker inte bort den, men vill man få optimalt resultat finns det annat, men kan du inte använda Bepanthen så är det ju lugnt. Det finns ännu en, men jag kommer inte ihåg vad den heter just nu, något med Tattoo Goo eller något sånt, den ska tydligen vara asbra.
Men vart kan man köpa bepanthen och hur mycket kostar den? Jag kan inte ha den men min kompis undrar det nu =) och vilken tvål är bra att tvätta med tycker ni?? =)
Apoteket, ca 50 kr.
Tvål ska du använda parmfymfri, tex Lactacyd, finns på apoteket och vissa mataffärer.
Pegasus finns det en salva som heter också, finns på studios, vet dock inte hur den är.
/Jessica
Innehåller inte Helosan också nötextrakt av något slag ? Jag fick en allergisk reaktion av den med finnar runt och i min tautering innan den var läkt. Behöver jag tillägga att den inte är speciellt vacker nu ? Fråga din tatuerare, annars kan man nog beställa hem från andra stället som t.ex barbarella? (Vet inte om dom säljer det där men kanske = )
Ringblomssalva är överlägset det bästa jag haft.
Testade typ alla andra, helosan, bepanthen, jukon, decubal osv och hade utslag som tusan. Var fullständigt desperat, och eftersom jag har en stor del av överkroppen tatuerad så var det verkligen panik att hitta ngt som funkade - fort! Fick tips om ringblomssalva och vips så försvann utslagen o kliandet, och tatueringarna läkte jättemkt finare o bättre.
Ringblomssalva finns bla på hälsokosten.
jag har alltid använt helosan utan problem och inga blekningar :)
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_