Gjorde det ont?
hejsan
jag vill starta en tråd där alla kan skriva vilken piercing som gjorde ondast eller om det gjorde ont med sin ena piercing.
själv ska jag ta snakebites efter julafton och jag är lite nyfiken på vad ni tycker/tyckte ^^
M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen
Ondast gjorde min industrial, som dessvärre dessutom fick en infektion så jag fick ta ut den efter en vecka. Riktigt ont tyckte jag att det gjorde.
-Den som kändes mest på mig är min medusa den fick mina ögon att tåras lite.
-Min bridge(som jag tyvärr var tvungen att plocka ur*sad face*) var inte så farlig men kändes mer pga att den gjordes långsamt för att få den så rak som möjligt.
-När jag gjorde mina snakebites nöp det till lite snabbt och sen var det över! ingen fara där :)
-Samma med tungan, kändes knappt.(Dock var läkningstiden VÄRST på den. Det gjorde inte ont men man gick runt med en riktigt obehaglig känsla i någon vecka)
Annars tycker jag om känslan av att bli piercad riktigt mycket! Adrenalinet man får precis när man kör igenom nålen är fantastiskt
DESU!~
#2 det låter bra! :D med snakebites menar jag då för jag är lite orolig över att det ska göra jätte ont men av alla jag hör så gör det inte så ont…typ bara ett litet stick, sen är det över :)
Så sant så! Det är inget att oroa sig för :)! Vem vet, kanske gillar du känslan istället haha x'D
DESU!~
haha ja xD men när jag tänker på att det kanske kommer göra ont så tänker jag på dom värsta sakerna i mitt liv o tänker "kan vell iallafall inte vara värre än det här?" och då förstår jag att det är inte så farligt som det kanske verkar xD
Haha du har en bra inställning då iallafall haha :) Du kommer klara det fint!
DESU!~
Den ondaste jag gjort var Medusa. Dermal anchors är inte heller så sköna.
/Jessica
Har väldigt hög smärt-tröskel så har inte fått så väldigt ont när jag piercat mig, har bla. tragus, conch, i tungan och i bröstvårtan.
Kan utan tvekan hålla med om att läkningstiden till tungan var VÄRST! Även om min läkte bättre än min kompis och inte alls var lika svullen som hennes så kändes tungan rejält mörbultad och hade problem att äta i flera dagar efteråt.
Har några piercingar och jag tyckte min näspiercing var värst. Fy fanken vad ont den gjorde..Annars tyckte jag ingen var jättefarligt sådär, tungar kändes inget alls och inte ögonbrynet heller. :) Har i navlen med, 2 stycken och ja, tycker inte det är något men näsan kommer jag aldrig never ever ta om om den växer ihop..
De som gjorde ondast tyckte jag var öronsnibbarna o bröstvårtan. Minst ont gjorde min läpp piercin :) (har i ögonbryn, tunga o navel med)
Den ondaste var helt klart bröstvårtan! Sedan tror jag att medusan kommer.. Efter det broskpiercingarna. Sedan tycker jag tungan, naveln, anti eyebrow, i skinnet framför tragus och örsnibbarna inte var speciellt farliga…
Sajtvärd på Iller.ifokus
den som gjorde ondast var min industrial. jag brukar kunna hantera smärta men gjorde så fruktansvärt ont att det svartnade för ögonen :P
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
#13 oj då :o
Min första industrial var mest smärtsam, och då jag gjort den så sade jag att nej, aldrig mer. Då det kommer till att pierca mig själv så är jag inte kinkig, men det gjorde verkligen ohyggligt ont, och inte bara under själva "ingreppet" utan även flera månader efteråt. Den blev hemskt infekterad, och det släppte inte förrän 8-9 månader efter att jag tagit den.
Nu har jag dock en till. Tji fick jag för mitt löfte.
Runt läppen och i kinderna tycker jag inte att det gör så ont, det är snarare bara mysigt. Det är en riktigt lustig känsla att känna kanylen gå igenom och sedan tryckas ut.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Att göra snakebites gjorde inte alls ont, kändes knappt. Ungefär som att ta ett blodprov - själva sticket känns, men det gör inte ont. Värst va Septum. Det är en värsta smärta jag varit med om, den kändes!
Skulle nog säga att näsan gjorde ondast. Har i naveln, tungan och en conch också. Näsan har fått gå i pension och tungan fick nyligen flytta tillbaka i min mun :P
www.kickemcattery.se
Näsan, helt klart!
Tungan var inte värre än att slå i stortån, men det gjorde ont 2-3 dagar senare.
Och snakebites kändes som#16 sa. Jag tyckte snarare att det var en skön smärta, haha.
smiley känns däremot lite obehaglig
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Jag tycker det gör mkt ondare att slå i tån än att pierca tungan :D Det kändes ju ingenting..ett litet stick och sen var jag chockad över att det va klart..
www.kickemcattery.se
Jag har piercing i tungan & i läppen, ingen av dom gjorde speciellt ont
men om jag måste välja så säger jag nog tungan.
#19 det var de jag menade :)
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Jag har i läpp, ögonbryn å öron har haft navel och ärligt så gjorde öronen ondast, dom andra kännde jag knappt :)
Allt ordnar sig tillslut
Min tragus gjorde nog ondast. Mest pga att piercaren inte fick igenom den första gången utan fick "trycka till" 3 gånger. Och skakade som fan gjorde han. Och infektion fick jag.. Men NU är den hur fin som helst. Det knakar gött när den går igenom ;)
Ögonbrynet var allra värst för mig det var så segt att få igenom nålen för piercaren och så rörde jag mig så att han fastnade halvvägs..usch och fy
Sen var det naveln som gjorde skapligt ont men det gick så fort!
Det som gjorde minst ont var min off-center labret det var min allra första piercing och vad jag kan minnas brände det bara till och så var det klart. 
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold